شهرستان سرخس ۱۶ اثر تاریخی ثبت شده دارد/ ۸ مکان اقامتی سرخس آماده اسکان مسافران نوروزی است
شهرستان سرخس ۱۶ اثر تاریخی ثبت شده دارد/ ۸ مکان اقامتی سرخس آماده اسکان مسافران نوروزی است
سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی سرخس با بیان اینکه شهرستان سرخس دارای 16 اثر تاریخی ثبت شده است، گفت: 8 مکان اقامتی سرخس آماده اسکان و پذیرایی از مسافران نوروزی به این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، عادله اخوان در جمع خبرنگاران، با اشاره به برنامه‌های نمایندگی میراث فرهنگی سرخس برای استقبال از مسافران نوروزی گفت: از بهمن‌ماه امسال ۱۰ کمیته در شهرستان برای میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی تشکیل‌شده و هم کانون تمامی این کمیته‌ها آماده استقبال از مسافران هستند.

 

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی سرخس افزود: امسال ۴ مدرسه در شهرهای سرخس و مزداوند و روستاهای قره سنگی و بزنگان برای اسکان مسافران نوروزی از طرف اداره آموزش‌وپرورش آماده‌شده و ۲ مدرسه دیگر نیز در شهر سرخس برای ذخیره در نظر گرفته‌شده‌اند که به فرهنگیان و غیر فرهنگیان خدمت‌رسانی می کنند.

 

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده، ۲ هتل مجهز در شهر سرخس نیز آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

 

اخوان خاطرنشان کرد: کاروانسرای رباط شرف، آرامگاه بابا لقمان سرخسی، دریاچه بزنگان، سد دوستی، پل خاتون، غارهای مزدوران، بزنگان و کرکس، جنگل‌های پسته و دشت گل‌های وحشی سرخس برای مسافرین نوروزی قابل بازدید هستند.

 

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی سرخس تصریح کرد: با توجه به بارش‌های اخیر در شهرستان، مرمت و بازسازی کاروانسرای رباط شرف و آرامگاه بابا لقمان، امسال پیش‌بینی می‌کنیم این دو مکان تاریخی از مابقی بناها و محوطه‌های تاریخی شهرستان مورد استقبال بیشتر مسافران نوروزی قرار گیرند.

 

وی بابیان اینکه تاکنون ۱۶ اثر تاریخی شهرستان به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: از این ۱۶ اثر تاریخی، ۵ اثر آن بنای تاریخی و مابقی محوطه تاریخی هستند.

 

اخوان بیان داشت: برای ۱۴ محوطه تاریخی دیگر شهرستان نیز پرونده تشکیل‌شده و در نوبت ثبت هستند.

 

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی سرخس در پایان اظهار کرد: به دلیل هم‌جواری شهرستان سرخس  با مرز و محل عبور جهانگردان از آسیا به اروپا و نیز برخورداری از مناظر طبیعی بی‌شمار به لحاظ قابلیت‌های گردشگری، این شهرستان از شهرستان‌های مهم خراسان رضوی و شرق کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/