شهادت‌ حمیدرضا الداغی موجب تحول در کشور شد/ نهادهای فرهنگی امروز شرمنده این جوان هستند‌
شهادت‌ حمیدرضا الداغی موجب تحول در کشور شد/ نهادهای فرهنگی امروز شرمنده این جوان هستند‌
امام جمعه سرخس با اشاره به شهادت حمیدرضا الداغی، شهید غیرت گفت: این شهید گرچه به ظاهر مذهبی نبود، اما به واقع انسان بزرگی بود و نشان داد که چقدر این جوان به خدا و اولیای خدا نزدیک است و شهادت او موجب تحول در کشور شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به شهادت حمیدرضا الداغی، شهید غیرت اظهار کرد: این شهید گرچه به ظاهر مذهبی نبود، اما به واقع انسان بزرگی بود و نشان داد که چقدر این جوان به خدا و اولیای خدا نزدیک است.

امام جمعه سرخس افزود: شهید الداغی برای حفظ نوامیس مسلمین غیرتش به جوش آمد و جانانه در دل خطر رفت و به شهادت رسید؛ گاهی برخی شهادت‌ها در کشور تحول ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام بختیاری بیان کرد: وقتی به شهادت این جوان نگاه می‌کنیم، احساس شرمندگی می‌کنیم که جامعه چرا به اینجا رسیده و چرا مسئولان فرهنگی کم‌کاری کردند و نهادهای فرهنگی که کارشان را درست انجام ندادند امروز شرمنده این جوان هستند‌؛ آن دستگاهی هم که باید با شدت و قاطعیت با اراذل و اوباش برخورد نکرد هم امروز شرمنده این جوان است.

وی با تاکید بر اینکه غیرت از صفت‌های نورانی است که خدای متعال و امام زمان(عج) این صفت را دوست دارند، گفت: شهادت این جوان را به امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری تبریک عرض می‌کنیم.

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه با تبریک هفته بزرگداشت معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری عنوان کرد: شهید مطهری فرمودند، باید برای رشد و تربیت نسل جوان استقلال فرهنگی داشته باشیم؛ شهید مطهری نماد معلم تراز انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش ما به فکر و راه شهید مطهری نیاز دارد؛ آثار شهید مطهری مثل تابلو باید مقابل چشم معلمان ما باشد و در آثار شهید مطهری نیازسنجی و اولویت‌بندی را بر مبنای دین اسلام شاهد هستیم.

امام جمعه سرخس با اشاره به دغدغه‌های مهم شهید مطهری تصریح کرد: دغدغه اول شهید مطهری مسئله استقلال فرهنگی است، یعنی ۱۰۰ درصد باید متون آموزشی ما از اسلام گرفته شده باشد.

حجت‌الاسلام بختیاری آزاداندیشی را از دغدغه‌های دیگر شهید مطهری عنوان کرد و افزود: آزاداندیشی مبتنی بر ضوابط و منطق است که رشد و منزلت را به همراه دارد؛ شهید مطهری جواب سلیقه‌های مختلف را با منطق داد و معرفت‌ها را به رشد رساند.

وی به دغدغه دیگر شهید مطهری اشاره و بیان کرد: شهید مطهری مدافع سرسخت روحانیت اصیل بود و معتقد بود روحانیت با دین اسلام جامعه را به کمال انسانی می‌رساند؛ روحانیت در پیروزی، حفظ و ارتقای انقلاب اسلامی نقش ویژه‌ای داشته است؛ همه باید امروز پیرو خط روحانیت اصیل به خصوص خط رهبری باشیم.

خطیب نماز جمعه سرخس با بیان اینکه اگر نبودند، شهید مدرس‌ها و شهید مطهری‌ها مردم در گمراهی‌ها فرو می‌رفتند، گفت: دشمنان اسلام به دنبال حذف روحانیت هستند؛ اسلام بدون روحانیت به تعبیر شهید مطهری اسلام مسخ شده است؛ تقویت حوزه‌های علمیه باید توسط مردم صورت گیرد و جذب به حوزه‌های علمیه باید افزایش پیدا کند؛ اگر فرزندی را عالم کنیم، او عالمی را به سمت نور هدایت می‌کند.

امام جمعه سرخس در پایان خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی تربیت شده روحانیون اصیل، رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری بود.

انتهای پیام/