اراضی بلااستفاده دولت در سرخس ظرفیت ساخت ۲۰۰۰ مسکن را دارد
اراضی بلااستفاده دولت در سرخس ظرفیت ساخت ۲۰۰۰ مسکن را دارد
از ۴ میلیون مسکن که دولت سیزدهم وعده ساخت آن را در چهار سال داد، سهم شهرستان سرخس ۷۸۸ واحد است، اما به گفته مسئولان با اراضی بلااستفاده دولتی می‌توان این تعداد را به ۲ هزار واحد رساند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن چند وقتی است شروع شده اما در مرحله‌ انتخاب شهر محل درخواست ساخت مسکن همانگونه که در فیلم نیز بررسی شده، نامی از شهر سرخس نیست و فقط نام شهر مزداوند از شهرستان سرخس به چشم می‌خورد.

با این شرایط دولت فعلا برنامه‌ای برای ساخت مسکن در شهر سرخس ندارد و این یعنی جوانان شهر سرخس فعلا نباید امیدی به ساخت مسکن توسط دولت داشته باشند.
یکی از دلایل اصلی برای نبودن نام شهر سرخس در لیست شهرهای درخواستی می‌تواند این باشد که دولت در شهر سرخس زمین ندارد و زمین‌های سرخس موقوفه آستان قدس رضوی است.

انتظار می‌رود مسئولان شهرستان سرخس به خصوص فرماندار، نماینده مجلس و امام جمعه این موضوع را به صورت ویژه پیگیری کنند تا سرخسی که اکثر اوقات از طرح‌های کشوری بی‌نصیب بوده این بار از این طرح مهم بی‌نصیب نماند و آستان قدس رضوی و دولت با همکاری یکدیگر این امکان را برای متقاضیان در شهر سرخس نیز فراهم کنند.

سهم «سرخس» از نهضت ملی مسکن ۷۸۸ واحد

محمدرضا رجبی مقدم، فرماندار سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره آخرین وضعیت ساخت و تامین مسکن در شهرستان سرخس اظهار کرد: در بحث مسکن مهر در شهرستان توفیقاتی داشتیم که زمین آن را آستان قدس با اراضی دولتی در مشهد معاوضه کرد.

فرماندار سرخس افزود: از حدود ۲۴۴ واحد مسکن مهر در شهرستان سرخس، فقط ۴۸ واحد آن به دلیل اختلافات بین تعاونی‌ها نیمه کاره مانده است؛ ۱۰ واحد از این تعداد در مرحله فونداسیون، ۲۰ واحد در مرحله اسکلت و ۱۸ واحد آن در بحث سفت‌کاری است.

وی با اشاره به «طرح اقدام ملی مسکن» بیان کرد: در بحث طرح اقدام ملی مسکن متاسفانه چون زمینی در شهرستان نداشتیم، عملا کاری در این زمینه صورت نگرفت.

رجبی مقدم در ادامه به طرح «نهضت ملی مسکن» و اجرای این طرح در شهرستان اشاره کرد و افزود: از ۴ میلیون مسکن که دولت سیزدهم وعده ساخت آن را در چهار سال داد، برای شهرستان سرخس ۷۸۸ واحد سهمیه در نظر گرفته شده است.

فرماندار سرخس با بیان اینکه در حوزه محدوده خدمات شهر سرخس زمینی نداریم، گفت: در این راستا حدود ۵ تا ۶ هکتار از زمین‌هایی که در اختیار ادارات بوده و بلااستفاده مانده شناسایی و «یوتی‌ام» آن را هم تهیه کردیم.

اراضی بلااستفاده دولت در سرخس ظرفیت ساخت ۲۰۰۰ مسکن را دارد

وی یادآور شد: با توجه به اینکه بحث پیگیری طرح نهضت ملی مسکن قرار است به فرمانداری‌ها واگذار شود، در گام نخست باید زمین‌هایی که شناسایی شده و بلااستفاده است را به اداره ثبت اسناد اعلام کنیم تا به نام وزارت راه و شهرسازی سند آن ثبت شود.

رجبی مقدم خاطرنشان کرد: با زمین‌های بلااستفاده‌ دولتی که در سرخس داریم، می‌توانیم بیش از ۲ هزار واحد مسکن بسازیم و با نرخ رشدی که داریم، ساخت ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ واحد مسکن، نیاز شهرستان را در این حوزه برطرف می‌کند.

فرماندار سرخس در پایان گفت: طبق قانون مجوز داریم، در صورتی که در طرح نهضت ملی مسکن با کمبود زمین مواجه شدیم، از زمین‌های آستان قدس برای این طرح الحاق کنیم.

انتهای پیام/