سرویس‌دهی پالایشگاه سرخس در ۴ ماهه سرد سال حذف شده است/ کار جاده‌سازی در قتلگاه سرخس به مشهد درست انجام نمی‌شود / مرخصی مازاد دارم و می‌توانم زودتر کناره‌گیری کنم! / از درجه سربازی در پالایشگاه به سرداری رسیده‌ام!
سرویس‌دهی پالایشگاه سرخس در ۴ ماهه سرد سال حذف شده است/ کار جاده‌سازی در قتلگاه سرخس به مشهد درست انجام نمی‌شود / مرخصی مازاد دارم و می‌توانم زودتر کناره‌گیری کنم! / از درجه سربازی در پالایشگاه به سرداری رسیده‌ام!
بارها به همه کارکنان طی جلسات و صحبت‌ها توصیه کرده بودیم که در ایام زمستان و به خصوص زمان برف و باران به دو دلیل از تردد در جاده مشهد سرخس خودداری کنند.
به گزارش نسیم سرخس، ناصر اسلامی با اشاره به حادثه پیش آمده برای ۴ نفر از کارکنان پالایشگاه گاز سرخس، اظهارکرد: دلایل مختلفی برای عدم تردد همکاران در جاده وجود دارد اما نامساعد بودن جاده و شرایط نامساعد هوا در فصل زمستان مهمترین دلایل ما برای مخالفت با تردد مدام و حضور دوستان در جاده مشهد سرخس است.

سرویس‌دهی پالایشگاه سرخس در 4 ماهه سرد سال حذف شده است/ کار جاده‌سازی در قتلگاه سرخس به مشهد درست انجام نمی‌شود / مرخصی مازاد دارم و می‌توانم زودتر کناره‌گیری کنم! / از درجه سربازی در پالایشگاه به سرداری رسیده‌ام!

وی افزود: البته روز حادثه؛ هوا بارانی و شرایط نامساعد بود و این ۴ نفر هم می خواستند خود را به مشهد برسانند و از زمان فرصت آزادشان استفاده کنند که آن‌موقع تایم سرویس دهی پالایشگاه نبوده، از این رو خودرویی شخصی می گیرند و راهی می شوند و از آنجایی که شرایط آب و هوایی نامساعد و جاده هم از وضعیت خوبی برخوردار نبوده، این اتفاق رخ داد.

وی با اشاره به اینکه اولین بار نبوده که برای همکاران در این جاده سانحه پیش آمده، عنوان کرد: با توجه به نامناسب بودن راه، این اولین بار نبوده که این اتفاق رخ داده و قبلا هم از این اتفاقات داشته و حتی سرویس اتوبوس جابجایی همکاران هم چپ شده است، از این رو واحدی به نام مددکاری و منابع انسانی در بخش اداری وجود دارند که خوب هم وارد شده‌اند و برای این اتفاق هم جلسه ای اضطراری گذاشتیم و مسئولان ارشد نیز برای حضور در مراسم این عزیزان که هر کدام مراسم جداگانه ای داشتند حضور به هم رساندند و تدابیر لازم اندیشیده شد.

سرویس‌دهی پالایشگاه سرخس در 4 ماهه سرد سال حذف شده است/ کار جاده‌سازی در قتلگاه سرخس به مشهد درست انجام نمی‌شود / مرخصی مازاد دارم و می‌توانم زودتر کناره‌گیری کنم! / از درجه سربازی در پالایشگاه به سرداری رسیده‌ام!

وی ادامه داد: ما هم داغدار هستیم و جای خالی همکاران عزیزمان را احساس می کنیم، حتی با همکاری بخش های اداری و سایر بخش‌ها، سعی در حضور مراسم این افراد و حتی فراهم آوردن شرایط التیام خانواده‌ها داشته‌ایم. در این رابطه تیمی مشخص شد و برای این موضوع بر اساس اولویت‌ها رسیدگی به مجروحین و مصدومین حادثه نیز صورت گرفت.

وی بیان کرد: برای ساماندهی این جاده ما کارهایی که در وظایف‌مان نبوده را حتی انجام داده‌ایم، امروز اگر وضعیت جاده ها بهبود و آماده شوند بهتر از فرداست! پروژه جاده‌سازی در این محدوده کارش را درست انجام نمی‌دهد، باید مشکل حل شود، مشکلی که معلوم نیست اعتباری است یا مدیریتی؟ و مسئولان امر باید بدانند که چه کنند تا هر روز شاهد تصادف و حادثه در این جاده نباشیم.

وی تصریح کرد: جاده مشهد سرخس به خاطر تصادف های بسیاری که داشته، جاده قتلگاه است، ما جاده های فوق استاندارد در جنوب کشور داریم، چه چیز باعث می شود که نمی توانیم در حد معمول این جاده را ساماندهی کنیم. این جاده جاده استاندارد و اصولی نیست.

وی افزود: آبادان روستا بود، حالا شده آبادان، سرخس هم با پتانسیل اقتصادی که دارد باید مثل آبادان شود.

مدیرعامل پالایشگاه گاز سرخس گفت: شیفت کاری قبلا ۸ ساعتی بود و بعد این شرایط به صورت ۱۲ ساعته درآمد، سرویس دهی با اتوبوس نیز بین دو شیفت روزکار و شب کار است، در واقع ۶ و نیم صبح یک اتوبوس که ۳۵ نفر می‌توانند با آن جابه‌جا شوند و ۶ و نیم عصر هم یک اتوبوس وظیفه جابجایی همکاران را برعهده دارد.

وی بیان کرد: سال ۹۱ به تقاضای همکاران و برای حفظ جان آنها با وجود سرویس اتوبوس برای جابجایی افراد این مجموعه موافقت شد.

وی ادامه داد: از همکاران خواسته ایم برای حفظ جانشان در ایام سرما کمتر در جاده تردد داشته باشند، الان هم چیزی تغییر نکرده است، از همکاران می خواهیم همین جا بمانند، البته به دنبال افزایش خانه سازمانی هستیم که همکاران را نگه داریم و در پالایشگاه ساکن باشند، البته تا امروز برخی از همکاران ساکن شده اند، در حال حاضر مسائل رفاهی برای حضور ۲۰۰ نفر در استراحتگاه در نظر گرفته شده است و ۱۵۰ نفر هم ساکن هستند.

وی ادامه داد: مشکل سرویس نداریم و حتی پنجشنبه و جمعه هم برای خانواده ها و همکاران ۱۰ سرویس در نظر گرفته‌ایم و از این لحاظ مشکلی نداریم!

وی افزود: سیاست کلی ما این است که تردد را کم کنیم و تا حدودی این رسالت را انجام داده‌ایم و به کارکنان گفته‌ایم تا حد امکان از وسایل نقلیه شخصی خود استفاده نکنند.

وی ادامه داد: اگر جاده یک طرفه می شد تلفات حادثه کمتر بود، جاده مشهد سرخس جاده ایمنی نیست. پیگیری هایی در این حوزه به صورت مستقیم انجام داده ام، در سی سال خدمت و اشرافی که به این منطقه دارم، این جاده بسیار خطرناک و خطرساز است.

اسلامی یادآور شد: خانواده پالایشگاه تنها افرادی نیستند که از این جاده استفاده می کنند، بلکه غیر از حدود ۴ هزار نفر از کارکنان این پالایشگاه که در این جاده تردد دارند، ۱۶ هزار نفر خانواده صنعت نفت نیز در این جاده تردد دارند، در واقع بیشتر کارکنان پالایشگاه از این جاده استفاده می کنند و بقیه مردم عادی هستند.

اسلامی تصریح کرد: البته ما باید کارمان را به صورت منطقی انجام دهیم اما قضا و قدر هم وجود دارد و ما از سرنوشت و آنچه مقدر شده آگاه نیستیم.

اسلامی که به گفته خودش با فعالیت در پالایشگاه از درجه سرباز به درجه سرداری رسیده، بیان کرد: اگر لازم باشد و از من بخواهند می‌مانم، من کارم تمام شده و بازنشسته شده‌ام، در واقع سربازی هستم که از صفر کار را شروع کرده و حالا به درجه مدیریت رسیده‌ام و در این زمینه تجربه کافی را دارم. از سال ۶۲ در منطقه فعالیت دارم و در این مدت با کار کاملا آشنا هستم.

اسلامی با اشاره به شایعه برکناری اش در پاسخ به تابناک رضوی گفت: برکناری ای در کار نیست، طبق مصوبه هیئت مدیره به صورت اتفاقی این حکم در همان روز و در واقع قبل از وقوع حادثه ابلاغ شد، همچنین در پی آن به من گفته بودند که مرخصی مازاد دارم و از این رو می توانم برای اینکه مرخصی‌هایم نسوزد زودتر از کار کناره گیری کنم، چرا که تا ابتدای اردیبهشت ماه سال ۹۵ قرار داد دارم.

پالایشگاه بندرعباس
انتهای پیام/