سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیون دلاری کشورهای خارجی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس
سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیون دلاری کشورهای خارجی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس
رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: شرکت‌های خارجی، ۹۰ میلیون دلار در این منطقه ویژه اقتصادی سرمایه‌گذاری کردند.

به گزارش نسیم سرخس، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا برهمند رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: پیش از این یک هلدینگ چینی فعال در حوزه حمل ونقل با سرمایه گذاری ۵۲ میلیون دلاری، شرکتی با نام “پارک لجستیک بین المللی سرخس” را با مشارکت طرف ایرانی در منطقه ویژه تاسیس کرد.

او افزود: در ادامه نیز روس‌ها با سرمایه گذاری ۱۸ میلیون دلاری در حال ساخت یک پایانه حمل و نقلی برای حمل بار‌های فله نظیر زغال سنگ و کود شیمیایی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس هستند.

رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس ادامه داد: همچنین تجار افغانستانی پنج میلیون دلار در یک بارانداز (سایت) ترانزیت سوخت و یک شرکت شرکت ترکیه‌ای نیز با سرمایه گذاری سه میلیون دلاری در حال یک کارخانه فرآوری گوگرد در این منطقه ویژه اقتصادی می‌باشند.

برهمند بیان کرد: به تازگی نیز یک شرکت فعال در حوزه حمل ونقل کالا از منطقه “جبل علی” امارات متحده عربی، اقدام به سرمایه گذاری۱۲ میلیون دلاری در حوزه تاسیسات بارگیری، تخلیه و ترانشیپمنت کالا در منطقه ویژه اقتصادی سرخس کرده است.

او تصریح کرد: در حال حاضر نیمی از تجهیزات این مجموعه حمل و نقل منطقه ویژه اقتصادی منتقل شده و بقیه نیز در قالب یک محموله ترافیکی بزرگ در انتظار فراهم شدن زمینه مساعد برای انتقال جاده‌ای به سرخس است.

انتهای پیام/

  • نویسنده : احسان بابائی