صبح امروز همایش «بررسی خسارت‌ها و پیامدهای فتنه 88» با حضور جمعی از استادان بسیجی در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش نسیم سرخس به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صبح امروز همایش «بررسی خسارت‌ها و پیامدهای فتنه ۸۸» با حضور جمعی از استادان بسیجی در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این همایش علمی گفت: جبران برخی خسارت‌های فتنه ۸۸ سالها طول می‌کشد، مانند ضربه‌ای که به فرهنگ عمومی درباره انتخابات وارد شد، در فرهنگ عمومی ما انتخابات برای خدمتگذاری بود، اما این فرهنگ را تغییر دادند و گفتند انتخابات برای کسب قدرت است و باید بجای دولت خدمتگذار، دولت قدرتمدار سرکار بیاید حتی با خونریزی و جنگ.

وی خدشه به امانت داری نظام، خدشه به اعتبار بین المللی نظام، متزلزل کردن جبهه مقاومت، حرمت شکنی از مقدسات، تغییر روند پیروزی‌های انقلاب در مقابل استکبار به قرار گرفتن در چالش مقابل آن و امید دادن به دشمن را از خسارات جبران ناپذیر دیگر فتنه ۸۸ عنوان کرد.

نقدی ادامه داد: آقایان بجای مقابله به مثل در مقابل قانون اخیر آمریکا علیه ایران، توجیه‌گر شده‌اند و می‌گویند طرف نامه نوشته و قرار شده با هم کاری نداشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: عده‌ای که بخاطر انقلاب به جایی رسیده‌اند، امروز می‌گویند انقلاب برای ما است و ما باید در رأس باشیم، مردم حق انتخاب دارند به شرطی که ما را انتخاب کنند، کسانی که با غارت بیت المال به جایی رسیده‌اند، تمام تلاش خود را می‌کنند که قدرت را از دست ندهند و به خاطر اینکه پایگاه مردمی ندارند، به قدرت خارجی تکیه می‌کنند و می‌گویند ما باید رابطه مان را با آمریکا بهتر کنیم، در فتنه ۸۸ این دو طیف همدیگر را پیدا کردند، امروز هم همین خطر وجود دارد.

سردار نقدی با بیان اینکه برخی متقلبانه از ارزش های انقلاب و امام(ره) می‌گویند اما کمترین اعتقادی به آن ندارند، خطاب به این افراد گفت: اگر امام(ره) را قبول ندارید به صراحت بگویید که اصول او را قبول ندارید، نه اینکه به دروغ بگویید یاور امام هستید.

وی با طرح این سوال که چگونه است سردمدار سازشگری با آمریکا دم از راه امام(ره) میزند، افزود: خطر اصلی، خطر اشرافیت گرایی، چپاول بیت المال توسط عده ای است که می خواهند همیشه در قدرت باشند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فتنه ۸۸ گفت: اگر با سلامت از انتخابات آن سال عبور می‌کردیم، مشارکت ۸۵ درصدی مردم برای همیشه جهان استکبار مدعی دموکراسی را خفه می کرد.

نقدی ادامه داد: در انتخابات ۸۸ سرمایه عظیمی برای نظام کسب شد و بزرگترین خیانت فتنه گران، آتش زدن این سرمایه عظیم بود.

سراج : قطعنامه ۱۹۲۹ پاداش آمریکا به فتنه گران بود/ کلید واژه فتنه جدید «شورای رهبری» است

رضا سراج کارشناس مسائل استراتژیک با حضور در همایش علمی «بررسی خسارت‌ها و پیامدهای فتنه ۸۸» که به همت سازمان بسیج اساتید در مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد اظهار داشت: اولین اثری که فتنه ۸۸ برای کشور ما داشت فرصت سوزی بود. انتخابات ۸۸ می‌توانست نفوذ ایران را در منطقه با سرعت بیشتری گسترش دهد. چرا که ما در سال ۸۴ که گفتمان انقلاب در حاکمیت مستقر شد تاثیرگذاری آن را بر پیرامون مشاهده کردیم.

وی با اشاره به اهداف آمریکا در خصوص مقابله با انقلاب اسلامی گفت: آمریکا در انتخابات مجلس هشتم متوجه شد رویکرد مردممان در چارچوب گفتمان انقلاب یک رویکرد تثبیت شده است و اینکه مردم همچنان پای گفتمان انقلاب خود ایستاده‌اند. به همین خاطر آمریکایی‌ها از پیروزی در انتخابات ۸۸ مایوس شدند.

این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به طراحی آمریکا برای ایجاد فتنه دو سال قبل از انتخابات سال ۸۸ گفت: در آن زمان رئیس جمهور وقت آمریکا طرحی را برای بی ثبات سازی در ایران ابلاغ کرد و جریان فتنه گر داخلی نیز بازیگر این بازی طراحی شده آمریکا شد و آن فرصت سوزی شکل گرفت.

سراج تصریح کرد: از جمله آثار منفی و تبعات فتنه ۸۸ به حاشیه راندن بالاترین حد نصاب مشارکت،‌اعتماد زدایی نسبت به بخشی از مردم، دو قطبی سازی در کشور، به چالش کشیدن مردم سالاری دینی و اقدامات کف خیابانی بود.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها توانستند از طریق فتنه گران بازی را به نفع خود برگردانند گفت: ما می‌توانستیم با تعاملی که با اقتصاد جهانی بعد از انتخابات انجام دهیم شتابی به اقتصادمان بدهیم اما فتنه گران در سال ۸۸ مانع آن شدند و با ثبات زدایی در ایران  اجماع جهانی علیه ایران را ممکن کردند. فتنه گران بیشترین کمک را به دشمنان ما برای تغییر ریل تحریم‌ها از نوع خلع سلاح به تحریم‌های هوشمند انجام دادند. حال این افراد امروز ادعای حق الناس بودن حق مردم را دارند.

سراج تصریح کرد: این فتنه گران در اتاق فکر خود این برنامه را چیده بودند که تظاهرات را به شهرستان‌ها بکشانند و این کار را تا یک ماه به طول بکشد تا رهبری مجبور شوند حکمیت را بپذیرد و چون  این اقدامشان شکست خورد محسن مخملباف را به عنوان واسطه به واشنگتن فرستادند که این فرد نیز حریم‌های هدفمند اقتصادی را از جانب فتنه گران به آمریکا پیشنهاد داد.

این کارشناس مسائل استراتژیک تاکید کرد: خبر این سفر و محتوای این سفر را روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال فاش کرد. این اقدامات فتنه گران نقطه مقابل فرصت‌هایی بود که ما می‌توانستیم از انتخابات ۸۸ بدست آوریم. تحریم‌های امروز به برکت حضور فتنه گران در خیابان و کمک به اجماع جهانی علیه ما است. آمریکا پاداش فتنه گران را با قطعنامه ۱۹۲۹ داد و این تحریم‌ها محصول دسترنج فتنه گران بود.

وی با اشاره به هدف دشمن از اجرای تحریم‌ها گفت: تضعیف اقتصاد ملی ایران،‌ترویج انگاره ناکارآمدی گفتمان انقلاب و تردید نسبت به نیروهای انقلاب برنامه دشمن در راستای اجرای تحریم‌ها بود و از تغیر نگرش مردم ایران به دنبال این بود که یا شورشی در ایران به وجود آید یا میانه روها به قدرت برسند که سناریوی دوم شکل گرفت.

سراج در همین خصوص اظهار داشت: امریکایی‌ها در ادامه اهداف خود به دنبال این بودند که در بین مسئولین ایرانی اشتباه محاسباتی ایجاد کنند و اینگونه وانمود کنند که کلید حل مشکلات رابطه با آمریکاست و مردم نیز این را مطالبه کنند و با سر کار بودن جریان تغییر در حاکمیت ایران، پروژه تغییر رفتار ایران را دنبال کنند.

این کارشناس مسائل استراتژیک تصریح کرد: در این بین مقام معظم رهبری در یک بازی هوشمندانه و در چارچوب نرمش قهرمانانه سناریوی آمریکا را خنثی کرد و شکاف ملی که امریکا به دنبال ایجاد ان بود را به همگرایی تبدیل کرد.

سراج با بیان اینکه آمریکایی‌ها خیلی زودتر به دنبال نتیجه دادن اهدافشان توسط جریان تغییر در ایران بودند گفت: آمریکایی ها می‌گفتند کمتر از دو سال نتیجه دلخواهمان را از جریان تغییر خواهیم گرفت. از اینکه رهبری ایران را مجبور به پذیرش خواسته‌های جریان تغییر خواهیم کرد و در نتیجه رفتار ایران تغییر خواهد کرد.

وی با اشاره به سناریوی آمریکا برای مهار چین و روسیه گفت: آمریکا به دنبال این بود که منطقه غرب آسیا را به بازیگران منطقه‌ای واگذار کند روسیه را نیز مشغول اوکراین کند و در کنار آن چین را نیز مهار کند که در این خصوص اشتباهات محاسباتی متعددی انجام داد.

سراج اضافه کرد: در خلا حضور آمریکا در منطقه جمهوری اسلامی وارد معادلات شد و خلا حضور آمریکایی‌ها را پر کرد. روسیه نیز به منازعات منطقه‌ای وارد شد. در حقیقت این تدبیر مقام معظم رهبری بود که روسیه را وارد این موضوع کرد و در حقیقت ایران ناجی روس‌ها شد و به آنان کمک کرد و به همین خاطر است که روسیه وارد معادلات منطقه‌ای شد.

وی با بیان اینکه این تغییرات به آمریکا فهماند کل حفظ موجودیت نظم منطقه‌ای در تهران است گفت: بر همین اساس است که آمریکا تمام تمرکز خود را بر روی انتخابات پیش روی من گذاشته است. البته متاسفانه همانند فتنه ۸۸ فتنه گران داخل کشور این بار پرروتر و جسورانه‌تر دارند به بازی آمریکایی‌ها کمک می‌کنند.

این کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه در فتنه جدید ساختار حاکمیت هدف نیست گفت: بلکه هدف اصلی فتنه جدید نشانه گرفتن ایده حاکمیت و جایگاه رهبری است.  کلید واژه آن نیز نظارت بر رهبری و شورای رهبری است.

وی در ادامه با اشاره به دو سناریوی آمریکا برای انتخابات پیش روی ایران گفت: آمریکا در انتخابات پیش روی ایران به دنبال توسعه نفوذ در حاکمیت ایران و ناامن سازی داخلی است همان طور که در فتنه ۸۸ تقلب اسم رمز بود امروز نیز فتنه گران برای فتنه جدیدشان نشانه گذاری می‌کنند از اینکه اگر جریان متبوعشان رأی نیاورد ناامنی‌های منطقه به ایران هم وارد می‌شود.

سراج با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه موشکی، حقوق بشر و تروریسم گفت: آمریکا هم برای توسعه نفوذ خود و نا امنی در ایران به تحریم نیاز دارد و اصلا هم به وعده و وعیدهایی که داده اهمیت نمی‌دهد. اگر آمریکا به توسعه نفوذ در حاکمیت ایران برسد نسل جدید تحریم‌ها را شکل خواهد داد و از طریق جریان نفوذ در ایران این را بیان می‌کند که برجام تصویب شده اما برخی اقدامات حاکمیت نمی‌گذارد تحریم‌ها لغو شود.

این کارشناس مسائل استراتژیک در همین خصوص نیز می‌گویند دوای درد این است که رهبری مشورت پذیر و نظارت پذیر شود و از طریق نفوذ و تحریم به دنبال این خواهند بود که نرمش رهبری بیشتر شود.

وی در پایان تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند جنگ نرمی به صورت همه جانبه و نظم یافته علیه ما در جریان است که بخشی از این جنگ نرم علیه افکار عمومی است که البته پایه آن تحریم است. برخی در داخل نیز در قرارگاه‌های فتنه گری‌شان بحران حقانیت در داخل را ایجاد می‌کنند. جریان نفاق جدید درونش افراد وجیهی دارد که برای مقابله با آن باید آگاه باشیم.

انتهای پیام/م