زلزله آسیبی به زیرساخت‌های مخابراتی شهرستان سرخس وارد نکرده است
زلزله آسیبی به زیرساخت‌های مخابراتی شهرستان سرخس وارد نکرده است
رئیس اداره مخابرات شهرستان سرخس گفت: همزمان با وقوع زلزله در خراسان رضوی بلافاصله تمهیدات لازم اندیشیده شد و طبق بررسی میدانی کارشناسان فنی اداره مخابرات سرخس، هیچ‌گونه آسیبی به زیرساخت‌های مخابراتی این شهرستان وارد نشده است.

جواد مختاری در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: همزمان با وقوع زمین‌لرزه ۶/۱ ریشتری در استان، بلافاصله با تمهیدات اندیشیده شده با تمامی کارشناسان فنی در مرکز تلفن اداره مخابرات شهرستان تشکیل جلسه دادیم.

 

رئیس اداره مخابرات سرخس افزود: با تقسیم‌کار تمامی روستاهای بخش مرکزی و مزداوند را رصد و کنترل کردیم که خوشبختانه طبق بررسی میدانی کارشناسان فنی اداره مخابرات سرخس هیچ‌گونه آسیبی به زیرساخت‌های مخابراتی شهرستان وارد نشده است.

 

وی تصریح کرد: بروز اختلال در شبکه مخابرات در دقایق نخستین وقوع زلزله به خاطر ترافیک ایجادشده ناشی از نگرانی هم‌وطنان برای جویا شدن حال بستگان آنان بود که بلافاصله با تمهیدات اندیشیده شده برطرف شد.

 

مختاری تأکید کرد: از همشهریان عزیز تقاضا داریم در مواقع بحرانی از اشغال غیرضروری و مکالمه طولانی‌مدت پرهیزکرده و یا از پیامک استفاده کنند تا ترافیک به نحو مطلوبی حفظ شود.

 

از زمان وقوع زلزله در خراسان رضوی ۶ تیم عملیاتی هلال‌احمر سرخس برای بازدید و ارزیابی از مناطق زلزله‌زده روستاهای قره‌سنگی، شوراب، پسکمر، شوریجه علیا، پدلی، آق‌دربند، دربند سفلی، باغک، پل‌گزی، بزنگان، خارزار، قلعه‌نو، آبدراز، کلاته حاج علی و صالح خان و شهر مزداوند در این مناطق حضور یافتند.

 

حسین سنجرانی فرماندار سرخس در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، به برخی شایعات درباره تخریب ۴۰ تا ۱۰۰ درصدی برخی از روستاهای شهرستان سرخس در پی وقوع زلزله نیز پاسخ داد و اظهار داشت: به‌اشتباه در اخبار برخی رسانه‌ها منعکس‌شده، روستاهای کلاته منار، کلاته حاجی کار، خارزار و چهار مدار که در بخش رضویه واقع و در پی زلزله دچار تخریب شده‌اند را مربوط به شهرستان سرخس دانسته‌اند.

 

وی خاطرنشان کرد: فقط ۲ خانه در روستای پسکمر و برخی از منازل سه روستای دیگر در بخش مرزداران این شهرستان دچار ترک‌خوردگی دیوار شده‌اند و خسارت دیگری در سطح شهرستان سرخس به ما اعلام نشده است.

 

همچنین علی اعزازی پور رئیس ایمنی و آتش‌نشانی پالایشگاه گاز سرخس به خبرنگار نسیم سرخس، گفت: در پی زلزله شش ریشتری اخیر در شهرهای خراسان رضوی ازجمله مشهد مقدس و شهرستان سرخس، تاکنون هیچ‌گونه حادثه، نشتی گاز و یا مورد دیگری در این مجتمع گازی نداشته‌ایم و آسیبی به تأسیسات خانگیران وارد نشده است.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وقوع پس‌لرزه‌های بعد از زلزله، تمام نیروهای عملیاتی و HSE پالایشگاه گاز سرخس به حالت آماده‌باش کامل هستند.

 

بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله‌ای به قدرت ۶ ریشتر در ساعت ۱۰ و ۴۰ دقیقه روز چهارشنبه ۱۶ فروردین در منطقه‌ای در فاصله ۲۴ کیلومتری شهر سفید سنگ رخ داد.

 

سفید سنگ در بخش قلندرآباد شهرستان فریمان و در فاصله ۲۸ کیلومتری این شهرستان و حدود ۱۰۰ کیلومتری شهر مشهد مقدس قرار دارد.

انتهای پیام/