رونق معیشت مرزنشینان با ایجاد بازارچه مرزی در سرخس/ پروژه تعریض محور سرخس به روستاهای کندکلی و یازتپه آغاز شد
رونق معیشت مرزنشینان با ایجاد بازارچه مرزی در سرخس/ پروژه تعریض محور سرخس به روستاهای کندکلی و یازتپه آغاز شد
ظهر امروز(سه‌شنبه) جلسه شورای اداری شهرستان مرزی سرخس در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، ظهر امروز(سه‌شنبه) جلسه شورای اداری شهرستان مرزی سرخس در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام جمعه سرخس در ابتدای این جلسه با اشاره به آیه ۵۴ سوره مائده اظهار کرد: قوم خالص خدای متعال ۴ ویژگی دارند که اولین ویژگی آن‌ها این است که رابطه آن‌ها با خدا و ولایت عاشقانه است؛ کسانی می‌توانند در جهاد تببین قدم بردارند که با خدا رابطه عاشقانه داشته باشند.

امام جمعه سرخس افزود: دومین ویژگی این قوم رابطه‌شان با خودی‌ها است که در برابر آن‌ها مهربان هستند؛ سومین ویژگی این قوم این است که با جبهه دشمن چون آمریکا و پیاده نظام آن‌ها با شدت برخورد می‌کنند و در مقابله با آن‌ها سرسخت هستند.

وی به ویژگی چهارنم این قوم اشاره و بیان کرد: ویژگی چهارم این قوم اهل جهاد در راه خدا بودن آن‌ها است و هرجا عرصه جهاد باشد، این‌ها با جان و مال و زبانشان حضور دارند‌؛ امروز در جنگ رسانه‌ای و شناختی دشمن باید در عرصه جهاد تبیین فعال باشیم.

در ادامه این جلسه مولوی سید عبدالعزیز پارسا، امام جمعه اهل سنت سرخس اظهار کرد: در جرایانات امروز کشور مسئولیت برای علما سنگین‌تر است، چون مردم را می‌توانند از توطئه‌های دشمن نجات دهند.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب نقش علما در عبور مردم از فتنه‌‌ها نقشی اساسی بوده است، گفت: مردم شهرستان سرخس تابع مقام معظم رهبری هستند و در بزنگاه‌های انقلاب، در کنار نظام اسلامی و رهبری بوده و هستند.

مولوی پارسا تاکید کرد: دشمن به‌دنبال این است که از میان مطالبات به‌حق مردم، اغتشاش ایجاد کند که در این میان نقش علما در روشنگری، نقشی اساسی است.

امام جمعه اهل سنت سرخس عنوان کرد: سخنان مقام معظم رهبری در فتنه‌ها آب روی آتش است و به برکت بیانات رهبر انقلاب این توطئه دشمن هم خنثی خواهد شد.

ایجاد بازارچه مرزی در سرخس زمینه اشتغال جوانان و رونق معیشت مرزنشینان را فراهم می‌کند

سیدمرتضی مدنی، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه معیشت مردم و اقتصاد امروز اولویت کشور است، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ اولویتی مهم‌تر از اقتصاد و معیشت مردم نداریم؛ آرامش و امنیت در کشور برقرار است، بنابراین موضوع اقتصاد و معیشت باید اولویت همه دستگاه‌ها باشد.

وی بیان کرد: یکی از مسائلی که می‌تواند در تحقق شعار سال اثرگذار باشد، رونق تولید و اشتغال است؛ در استان خراسان رضوی آمار واحدهای صنفی فاقد مجوز بالا است و یکی از دلایلی که متصدی تمایلی به اخذ مجوز ندارد، سخت‌گیری‌های دستگاه‌های متولی صدور مجوز است‌.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی تاکید کرد: صدور مجوزها برای دریافت پروانه واحدهای صنفی کوچک باید تسهیل شود؛ ایجاد واحدها و صنایع کوچک می‌تواند در تحقق شعار سال موثر باشد.

مدنی اضافه کرد: یکی از راهکارهای دیگر در تحقق شعار سال رونق مشاغل خانگی است؛ اجرای اقتصاد مقاومتی در شهرستان سرخس نیز می‌تواند در حوزه کشاورزی و دامداری به تحقق شعار سال کمک کند.

وی تصریح کرد: ایجاد بازارچه مرزی و همچنین صادرات محصولات شهرستان سرخس و سایر شهرستان‌های استان از طریق این بازارچه می‌تواند زمینه اشتغال جوانان و مرزنشینان را فراهم کند؛ در شهرهای مرزی نتوانستیم از ظرفیت خوب بازارچه‌های مرزی برای اشتغال و صادرات محصولات استفاده کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه نباید اجازه بدهیم، افزایش خودسرانه قیمت‌ها موجب بی‌نظمی در بازار شود، گفت: پیشگیری، اثرگذاری اقدامات تعزیرات حکومتی و تسریع در رسیدگی‌ها و اجرای احکام ازجمله اولویت‌های تعزیرات حکومتی است که می‌تواند در جامعه اثرگذار باشد و موجی آرامش در بازار شود.

نقاط آسیب‌پذیر در دستگاه‌های اجرایی باید شناسایی شود

حیدر جهانی، رئیس دادگستری شهرستان سرخس نیز در این جلسه با تقدیر از نهادهای امنیتی و نظامی و انتظامی در ماه اخیر که با تدابیر خاص و جانفشانی آرامش جامعه را تضمین کردند، گفت: امنیت امروز در شهرستان سرخس مرهون تلاش‌های نهادهای امنیتی و نظامی و انتظامی است.

وی با بیان اینکه ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد را در قانون داریم و دیدگاه اسلام نیز است، عنوان کرد: ادارات ما سالم هستند و باید این سلامت را در شان نظام اسلامی و شرع تقویت کنند.

رئیس دادگستری شهرستان سرخس تاکید کرد: باید بحث آسیب‌پذیری را در ادارت کاهش بدهیم، یعنی پیشگیری داشته باشیم و نقاط آسیب‌پذیر را شناسایی کنیم تا منجر به پرونده‌سازی و برخورد نشود.

جهانی تصریح کرد: در مدت مسئولیت فرماندار جدید شهرستان، انضباط اداری بیشتر شده و این نشانه مدیریت منسجم در شهرستان است.

وی با بیان اینکه در کنار تسهیل صدور مجوزها باید تخصص هم موردتوجه دستگاه‌های متولی باشد، افزود: زیرساخت‌های لازم برای مهارت‌افزایی باید ایجاد شود.

رئیس دادگستری شهرستان سرخس با اشاره به وقایع اخیر کشور بیان کرد: اتفاقات اخیری که در کشور رقم خورد، دشمن جاهایی دست گذاشت که ما کم‌کاری کردیم؛ در آموزش و پرورش این قدر عقب‌نشینی کردیم که دشمن از نقطه ضعف فرزندان ما استفاده کرد.

جهانی با بیان اینکه منشور اخلاق حرفه‌ای باید برای مدیران دستگاه‌های اجرایی سرلوحه باشد، گفت: مردم از برخی دستگا‌های اجرایی ما گلایه‌مند هستند که باید خدمات را برای آن‌ها تسهیل کنیم؛ تخصص و تعهد باید هر دو در مدیریت دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی با اشاره به دغدغه مسئولان شهرستان برای جمع‌آوری متکدیان و معتادان متجاهر تاکید کرد: با هماهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و همت دستگاه‌های مسئول در شهرستان در حال رفع این معضلات هستیم؛ از طرفی از مدیریت شهری سرخس هم انتظار داریم، مبلمان شهری در شان مردم ایجاد کند و حتی با همین حداقل‌ها هم می‌توان اقدامات خوبی در مبلمان شهری سرخس رقم زد.

آغاز پروژه تعریض محور روستاهای ابراهیم‌‌آباد، کندکلی، قوش چاکر، حسن آباد، تام رسول، یازتپه و تام مختار

حسن نوری‌زاده، سرپرست فرمانداری سرخس در ادامه این جلسه با تقدیر از بصیرت مردم شهرستان و امامان جمعه شیعه و اهل سنت و شورای تامین شهرستان در مواجهه با وقایع اخیر کشور اظهار کرد: با اتحاد و انسجام کامل و با بصیرت و با همکاری معتمدان و بزرگان با وجود برخی ناآرامی‌ها، شهرستان سرخس در یک بستر آرام شرایط اخیر را سپری کرد.

سرپرست فرمانداری سرخس تاکید کرد: باید رضایت‌مندی مردم را که از شعارهای اصلی دولت مردمی سیزدهم است، در شهرستان سرخس محقق کنیم.

وی تصریح کرد: باید بدانیم که دولت به مدیران جوان در شهرستان سرخس اعتماد کرده و ما هم پشتیبان مدیران سالم و مردمی هستیم که در این رابطه باید رضایت‌مندی مردم از دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیز به نقطه مطلوب برسد.

نوری‌زاده با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در مدت مسئولیت وی به‌عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان سرخس در ۷ ماه گذشته، عنوان کرد: بدون افزایش بودجه توانستیم اقداماتی را با کلید واژه «ما می‌توانیم» در شهرستان سرخس محقق کنیم.

سرپرست فرمانداری سرخس خاطرنشان کرد: همین امروز پروژه محوری و مهم که رضایت مردم را در پی دارد و آن هم تعریض محور روستاهای(ابراهیم آباد، حسن آباد، قوش چاکر، کندکلی، تام مختار، یازتپه و تام رسول) است را شروع کردیم و پیمانکار این پروژه هم پای کار آمده است.

آبرسانی پایدار به ۲۵۰۰ خانوار منطقه بزنگان محقق شد

وی رفع تنش آبی از برخی روستاهای شهرستان را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم برشمرد و تصریح کرد: از ساعتی قبل پمپاژ آب در پروژه بزنگان را داشتیم که آبرسانی پایدار به ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار این منطقه محقق شد که تحقق این پروژه رضایت‌مندی مردم ۵ روستا را در پی دارد.

نوری‌زاده بیان کرد: یکی از موضوعاتی که از آن غفلت شده بود، حق‌آبه شرب مردم سرخس از سد دوستی بود که پیش‌ازاین تعیین نشده بود؛ این مطالبه را در بستر قانون پیگیری کردیم و ۵ میلیون مترمکعب سهم شهرستان سرخس سند آن صادر شد؛ پیمانکار این پروژه هم در مرحله تجهیز کارگاه است.

سرپرست فرمانداری سرخس با اشاره به پروژه تکمیل جاده سرخس به مشهد گفت: جاده سرخس به مشهد جاده‌ای ناایمن است که برای برای تسریع در پروژه جاده جدید این محور، با پیگیری‌های صورت گرفته، پیمانکار جدید قطعه «۴ ب» جاده سرخس- مشهد که حدفاصل روستای چکودر تا روستای گنبدلی را به شرکت دی واگذار کردیم و عملیات اجرایی ساخت این قطعه نیز شروع شده است.

مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های پیمانکاری در سرخس را فعال کردیم

وی تاکید کرد: مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های پیمانکاری در شهرستان را نیز فعال کردیم که انتظار داریم در برش شهرستانی حق این شهرستان را تمام و کامل بدهند؛ به‌دنبال احقاق حق مردم شهرستان سرخس در همه ابعاد هستیم.

نوری‌زاده در پایان تصریح کرد: امروز آستان قدس رضوی در شهرستان سرخس مقوله تقویت فرهنگ را دنبال می‌کند و در حوزه مقابله با ریزگردها نیز فعال شده است؛ در بحث پیشگیری از وقوع جرم نیز تفاهم‌نامه‌ای با پشتیبانی منطقه ویژه اقتصادی شهرستان و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان به امضا رسیده و به‌زودی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/