روز خروج آمریکا از برجام روز جشن ملت ایران است/ فرآیند توسعه همه‌جانبه کشور مرهون تلاش معلمان است
روز خروج آمریکا از برجام روز جشن ملت ایران است/ فرآیند توسعه همه‌جانبه کشور مرهون تلاش معلمان است
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه مذاکره مجدد با آمریکایی‌ها ممکن نیست و خروج آمریکا از برجام به نفع جمهوری اسلامی ایران است، گفت: روز خروج آمریکا از برجام روز جشن ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تبریک هفته کار و کارگر و هفته معلم اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در دو جبهه فرهنگی و اقتصادی با دشمن در حال جنگ است، به همین دلیل امروز معلمان ما در جبهه مقابله با دشمن در عرصه فرهنگی و کارگران ما در جبهه مقابله با دشمن در عرصه اقتصادی باید نقش‌آفرینی کنند.

 

امام‌جمعه سرخس با اشاره به جایگاه و اهمیت علم و علم‌آموزی افزود: پدر معنوی انسان معلم است، یعنی پدری که باعث آگاهی انسان می‌شود و می‌تواند در دامن فسق و فجور شخصیتی را تربیت کند که حق گو باشد.

 

وی تصریح کرد: معلمان ما امروز باید توجه کنند که نسلی مؤمن، متدین و انقلابی تربیت کنند، کسانی که اهل ایمان و انقلابی باشند و به خودشان اعتماد داشته و اهل خلاقیت و ابتکار، باعفت و شجاع باشند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ تربیت دانش‌آموزانی «دشمن‌شناس» را از دیگر رسالت معلمان دانست و خاطرنشان کرد: امروز دانش‌آموزان ما باید شگردهای دشمن را بشناسند؛ از مسائل جدی که امروز شاهد آن هستیم، موضوع نفوذ دشمن در شریان‌های فکری مجموعه‌های علمی و فرهنگی ما است که باید دانش‌آموز را نسبت به این مسائل متوجه کرد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس بیان داشت: فرآیند توسعه همه‌جانبه کشور مرهون تلاش یک قشر فرهیخته در آموزش‌وپرورش است؛ اگر آموزش‌وپرورش در راستای رسالت خودش گام بردارد و توجه کند که امروز تطمیع شده دشمن به نفوذ در این قشر که آینده کشور در اختیار آن‌ها است.

 

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه معلمان ما باید امروز نسبت به سند نکبت‌بار ۲۰۳۰ هوشیار باشند، افزود: اگر آموزش‌وپرورش ما امروز نسلی با ایمان، شجاع و انقلابی تربیت کند، در دیگر عرصه‌های نیز موفقیت حاصل می‌شود.

 

وی اظهار داشت: با توجه به جنگ اقتصادی دشمن نیاز داریم که آموزش‌وپرورش ما توجه بیشتری به رشته‌های فنی و حرفه‌ای در کنار سایر رشته‌ها داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ در ادامه با تأکید بر اینکه بخش اقتصاد کشور پیش‌نیازهایی دارد، بیان کرد: امروز باید کارگر ما امنیت شغلی داشته باشد و محیطی بدون استرس برای او فراهم شود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با اشاره به ۲۲ اردیبهشت روز تصمیم آمریکا برای ماندن و یا خروج از برجام تصریح کرد: اگر توجه به کار و کارگر و سرمایه ایرانی می‌شد، امروز طرف‌های آمریکایی و اروپایی برای ماندن و نماندن در برجام چانه‌زنی نمی‌کردند.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: اگر توجه به سرمایه ایرانی و حمایت از تولید و کالای ایرانی می‌شد، بحث‌هایی همچون موشکی یا خروج آمریکا از برجام اتفاق نمی‌افتاد.

 

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کردند که آمریکایی‌ها قابل‌اعتماد نیستند، اظهار داشت: مذاکره مجدد با آمریکایی‌ها ممکن نیست و خروج آمریکایی‌ها از برجام به نفع جمهوری اسلامی ایران است.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ تصریح کرد: آن روز که آمریکا از قطع رابطه با ایران حرف زد، حضرت امام (ره) فرمودند که امروز روز جشن ملت ایران است، بنابراین آن روز که آمریکایی‌ها از برجام هم خارج شوند، روز جشن ملت ایران خواهد بود، چون دولتمردان می‌فهمند که به سرمایه ایرانی و آنچه داریم باید اعتماد کنیم.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه دنیا فقط آمریکا و اروپا نیست، تصریح کرد: اگر در بخش اقتصادی، حمایت از کالای ایرانی و سرمایه ایرانی محقق می‌شد، امروز دیگر منتظر تصمیم آمریکا برای خروج از برجام نبودیم.

 

امام‌جمعه سرخس در پایان خاطرنشان کرد: امروز فرهیختگان ما باید در عرصه فرهنگ و کارگران ما در عرصه اقتصادی و البته با حمایت دولت، استقلال را به ارمغان بیاورند.

انتهای پیام/