روحیه جهادی دفاع مقدس، الگویی برای حل مشکلات فعلی کشور است
روحیه جهادی دفاع مقدس، الگویی برای حل مشکلات فعلی کشور است
بیسیم‌چی شهید برونسی با اشاره به اهمیت توجه به جوانان و سپردن میدان حل مشکلات کشور به آنان گفت: می‌توان با روحیه جهادی و اخلاصی که در دوران دفاع مقدس وجود داشت بر مشکلات فعلی کشور پیروز شد و آن‌ها را حل کرد.

سیدرضا حسینی‌پور از پیشکسوتان دفاع مقدس و بیسیم‌چی شهید برونسی در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار نسیم سرخس، درباره استفاده از الگوی دفاع مقدس در مدیریت کشور و حل مشکلات با اشاره به خاطره‌ای از شهید برونسی در استفاده از جوانان، گفت: قبل از عملیات رمضان تعداد زیادی از بچه‌هایی که از خراسان آمده بودند سن و سال کمی داشتند و جثه‌های ضعیفی داشتند با توجه به تبلیغات سوء عراق درباره حضور نیروهای نوجوان و جوان در میدان‌های جنگ، گردان‌ها نمی‌خواستند این بچه‌ها را پذیرایی کنند.

بیسیم‌چی شهید برونسی افزود: شهید برونسی آن زمان در مشهد بودند و درخواست نیرو کردند تا نیروها وارد عملیات شوند و نیروهایشان آموزش‌ها را دیده بودند اما شهید برونسی گفتند که این جوان‌ها می‌توانند کار را انجام دهند و اصلا من می‌خواهم گردان من این جوان‌ها باشند و گردان را از همین جوان‌ها تشکیل داد و عملیات رمضان را که چند مرحله بود در آخرین مرحله این گردان به همراه یک گردان از قم وارد عملیات شد و عملیات رمضان که نام پیروزمندانه‌ای کسب کرد به خاطر کاری بود که این جوان‌ها کردند و سه هزار نفر از دشمن تلفات گرفتند.

وی گفت: بیش از ۵۰ تانک‌ تی ۷۲ عراق را همین جوان‌ها در عملیات رمضان منفجر و نابود کردند و طعم پیروزی را به ارمغان آوردند.

امروز جوان‌هایی بهتر از جوان‌های دهه ۴۰ و ۵۰ داریم

این رزمنده دفاع مقدس استفاده از نیروی جوان را یکی از راه‌های اصلی حل مشکلات کشور عنوان کرد و گفت:  اخلاص مهمترین چیزی بود که در دفاع مقدس و به خصوص در بین جوانان وجود داشت و الان هم در کشور ما جوان‌هایی بهتر از جوان‌های دهه ۴۰ و ۵۰ هستند و باید به آنها فرصت داده شود.

حسینی‌پور تاکید کرد: مسئولان قدیمی هر چه تفکر، خلاقیت، ایده و توان داشتند در این چهل سال نشان دادند و حال باید عرصه را برای جوانان بگذارند، جهش در کشور فقط توسط نیروی جوان به وجود می‌آید و نیروی جوان جهادی حزب اللهی نیاز امروز کشور است و کسانی که نمی‌توانند این جوانان را در بین ۸۰ میلیون جمعیت ببینید مشکل از خودشان است.

وی با بیان اینکه بعد از ۴۰ سال اکنون نوبت جوانان است، گفت: همانگونه که دفاع مقدس توسط جوانان اداره شد و جوانان نقش مهمی در پیروزی‌های دفاع مقدس داشتند اکنون نیز باید عرصه را برای جوانان خالی کنیم تا با تفکر جهادی مشکلات کشور را حل کنند.

الگوی دفاع مقدس باعث موفقیت‌های امروز ما است

حسینی‌پور اظهار کرد: موفقیت‌های امروز ما به خصوص در عرصه‌های موشکی، هوا فضا و نانو به خاطر همان مدیریت و استفاده از الگوی دفاع مقدس یعنی استفاده از جوان‌های خلاق است

بیسیم‌چی شهید برونسی با بیان اینکه توسل به ائمه یکی از ویژگی‌های مهم شهید برونسی در هنگام مشکلات بود، تصریح کرد: شهید برونسی وقتی در عملیات‌ها گیر می‌کرد و همه مشکل لاینحل بود، غیبش می‌زد و نماز توسل می‌خواند و جواب می‌گرفت.

وی توسل به ائمه اطهار و انجام تکلیف را برای رسیدن به موفقیت لازم دانست و عنوان کرد: اگر ما به تکلیف خود به خوبی عمل کنیم خداوند آنچه صلاح باشد به نتیجه می‌رساند.

حسینی‌پور افزود: دوستانی که از جان‌شان مایه گذاشتند و شهید شدند، خط دین را در سایه ولایت فقیه به اینجا رساندند و خداوند امروز عزت و عظمت به جمهوری اسلامی داده است و امروز به یک دولت جهادی نیاز داریم.

وی اظهار کرد: اگر در هر عرصه‌ای ادای تکلیف در سایه امر ولایت انجام شود به نتیجه‌های خوبی می‌رسیم و خداوند حتماً یاری می‌کند و اگر کارها را در اختیار جوان‌های پاک امروز بگذارند دیگر مشکل نخواهیم داشت همانگونه که در زمان دفاع مقدس امکاناتی نداشتیم و همیشه نصف دشمن نیرو داشتیم اما توانستیم در آن وضعیت بر همه کمبودها غلبه کنیم و در دفاع مقدس نیز بر دشمن پیروز شویم.

این رزمنده دفاع مقدس بیان کرد: در زمان دفاع مقدس ما نفت‌کش آمریکایی را زدیم اما آمریکا تمام پایگا‌ه‌های ایران را در اطراف مرز زد ولی امروز همان جوان‌ها به تقویت کشور کمک کردند و امروز به جایی رسیدیم که وقتی پهپاد آمریکایی را میزنیم آمریکا دیگر جرات حمله را ندارد و این به خاطر روحیه جهادی است.

حسینی‌پور عنوان کرد: مشکلات امروز ناشی از عدم روحیه جهادی است که بخش اصلی آن مربوط به این است که ادای تکلیف نمی‌شود و مسئولان به بیانات رهبر معظم انقلاب بی‌توجه هستند متاسفانه بعد از جنگ همه دولت‌ها نگاه‌شان به غرب بود.

وی تاکید کرد: کار حل مشکلات کشور بر دوش مردم و جوان‌ها است که می‌توانیم با همان روحیه جهادی و اخلاص دوران دفاع مقدس بر مشکلات پیروز شویم.

انتهای پیام/