رشد ۵/۶ درصدی ترانزیت کالا از پایانه مرزی سرخس
رشد ۵/۶ درصدی ترانزیت کالا از پایانه مرزی سرخس
مدیر پایانه مرزی سرخس گفت: در سال گذشته 12 هزار و 340 تن كالا از اين پايانه مرزي به خارج از كشور ترانزيت شده كه رشد 5/6 درصدي نسبت به سال قبل از آن را داشته است.

کریم نوایی نظامی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: در سال گذشته ۱۲ هزار و ۳۴۰ تن کالا از این پایانه مرزی به خارج از کشور ترانزیت شده که رشد ۵/۶ درصدی نسبت به سال قبل از آن را داشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: در بین مرزهای زمینی کشور پایانه مرزی سرخس با ۱/۵ درصد و  مقدار ۶۲۵ هزار و ۳۲۵ تن کالا در زمینه ترانزیت ورودی کالا جایگاه ششم کشوری و همچنین با ۹/۶ درصد و ۸۴۷ هزا رو ۶۰۷ تن کالا در زمینه ترانزیت خروجی جایگاه چهارم کشوری را به خود اختصاص داده است.

 

مدیر پایانه مرزی سرخس ادامه داد: جمعیت قابل توجه کشورهایی که در همسایگی ایران قرار دارند و همچنین برخورداری آنها از روند روبه رشد اقتصادی باعث شده بسیاری از کشورها برای ایجاد ارتباط بین آسیای میانه با کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین برقراری رابطه تجاری بین شرق آسیا با کشورهای اروپایی از خاک ایران استفاده کنند که درحال حاضر استان خراسان رضوی یکی از کوتاه ترین و امن ترین مسیر دسترسی کشورهای آسیای میانه و افغانستان به کریدورهای ترانزیتی و آب های خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند است.

 

نوایی نظامی یادآور شد: در این بین پایانه مرزی سرخس از جایگاه ویژه ای درسطح منطقه برخوردار است و با توجه به موقعیت مناسب، فعالیت پایانه مرزی سرخس می تواند نقش برجسته ای در تسهیل تجارت میان کشور های منطقه و توسعه ترانزیت ایفا کند، لذا برای حفظ موقعیت و ارتقاء جایگاه پایانه مرزی سرخس، توسعه فضای این پایانه مرزی و همچنین احداث پل دوم مرزی بر روی رودخانه تجن در دستورکارقرارگرفته و تفاهماتی دراین زمینه با ترکمنستان صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/ت