رشد ۱۱۴ درصدی صادرات کالا از منطقه ویژه اقتصادی سرخس
رشد ۱۱۴ درصدی صادرات کالا از منطقه ویژه اقتصادی سرخس
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: صادرات کالاهای تولیدی این منطقه از گمرک سرخس در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن حدود 114 درصد افزایش داشت.

به گزارش نسیم سرخس، به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سرخس احمد صادقی گلمکانی گفت: در سال گذشته ۱۰ هزار تن کالا به ارزش ۶۰ میلیارد ریال از گمرک سرخس به خارج از کشور صادر شد.

 

وی بیان کرد: کالاهای صادراتی منطقه ویژه اقتصادی سرخس در سال گذشته شامل انواع مواد غذایی، خشکبار، گچ میکرونیزه، هیدروکربن سبک و سنگین بود که اغلب به کشورهای آسیای میانه بویژه ترکمنستان، تاجیکستان، عراق و افغانستان صادر شد.

 

وی افزود: این منطقه با توجه به موقعیت ممتاز جغرافیایی و امکانات منحصر به فرد زیربنایی از پتانسیل های فوق العاده برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی به شمار می رود.

 

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: سه هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی از زمان راه اندازی در این منطقه انجام گرفته که از این مبلغ یک میلیون و ۴۸۵ هزار و ۷۱۴ دلار سرمایه گذاری خارجی بوده است.

 

صادقی گلمکانی افزود: این میزان سرمایه گذاری خارجی از سوی کشورهای ترکمنستان، ترکیه و افغانستان در زمینه راه اندازی واحد تولید مواد غذایی، مصالح ساختمانی، انرژی و سوخت انجام شده است.

 

وی اظهار کرد: با سرمایه گذاری های مزبور تاکنون ۱۲ واحد تولیدی در بخش های مختلف اقتصادی در منطقه ویژه سرخس با اشتغالزایی ۲۹۷ نفر راه اندازی شده و هشت واحد تولیدی دیگر نیز در دست ساخت است.

 

وی گفت: هم اکنون واحدهای تولیدی مختلف در زمینه تولید و بسته بندی مواد غذایی و کمپوت و کنسرو، چسب و رزین، انواع شکلات، چای، گچ میکرونیزه در این منطقه فعال هستند.

 

منطقه ویژه اقتصادی سرخس با محدوده قانونی پنج هزار و ۲۶۹ هکتار در سال ۱۳۷۵ به تصویب هیات وزیران رسید و آستان قدس رضوی به عنوان سازمان مسوول منطقه تعیین شد.

 

پارسال دو میلیون و ۱۵۴ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۷۹۵ میلیون دلار از گمرکات و بازارچه های مرزی خراسان رضوی به خارج از کشور صادر شد.

انتهای پیام/