رسالت بسیج در برهه حساس تاریخی امروز «مبارزه خستگی‌ناپذیر» است
رسالت بسیج در برهه حساس تاریخی امروز «مبارزه خستگی‌ناپذیر» است
امام‌جمعه سرخس بابیان اینکه نظام اسلامی امروز با یک جنگ همه‌جانبه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و تبلیغاتی روبرو است، گفت: رسالت بسیج در برهه حساس تاریخی امروز «مبارزه خستگی‌ناپذیر» است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ صبح امروز (دوشنبه) در جمع فرماندهی، کارکنان و جمعی از بسیجیان سپاه سرخس با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: درس زندگی امام رضا علیه‌السلام که مبارزه خستگی‌ناپذیر بود باید مانند تابلویی مقابل چشم بسیجیان ما باشد.

 

امام‌جمعه سرخس بابیان اینکه نظام اسلامی امروز با یک جنگ همه‌جانبه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و تبلیغاتی روبرو است، تصریح کرد: رسالت بسیج در برهه حساس تاریخی امروز «مبارزه خستگی‌ناپذیر» است.

 

وی خاطرنشان کرد: قشری که به تعبیر حضرت امام (ره) شجره طیبه است، محدود به قشر خاصی نیست و مثل یک درخت تنومند بوده و هر روز تنومندتر می‌شود و باید توده‌های مردم را در بر گیرد و یک ملت جزو شاخ و برگ درخت تنومند بسیج شوند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ بیان داشت: انسان مجاهد و مبارز استراحت، خمودگی و بی‌حالی نمی‌شناسد و تفکر او آخرت‌گرایی است.

 

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه باید همیشه احساس کنیم که در حال مبارزه هستیم، افزود: دشمن همیشه در حال مقابله و مبارزه با نظام اسلامی است؛ در اتفاقات اخیر اگر دشمن دم از مذاکره زد، اما مبارزه خود را هم کنار نگذاشت، بنابراین بحث مبارزه یک رسالت سنگین است.

 

وی اظهار داشت: مبارزه تنها در جنگ فیزیکی نیست، بلکه آمادگی برای رزم در یک میدان وسیع است، بنابراین بسیج در این تهاجم همه‌جانبه باید خود را مجهز به سلاح ایمان و علم کند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ خاطرنشان کرد: بسیج به تعبیر رهبر معظم انقلاب با ابزار اخلاق و معنویت باید جهاد کبیر کند و در این مبارزه خستگی‌ناپذیر این سلاح موردنیاز است.

 

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه یکی از مصادیق مبارزه تبیین و روشنگری است، تصریح کرد: امروز نخبگان بسیجی باید قله‌های علمی را یکی پس از دیگری فتح کنند.

 

وی در ادامه یکی از دیگر از رسالت‌های بسیج را حضور فعالانه در فضای مجازی عنوان کرد و افزود: فضای مجازی امروز به یک قربانگاه تبدیل شده است، بنابراین نمی‌توان از این میدان رزم گذشت و باید روشنگری صورت گیرد.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ تأکید کرد: بسیج امروز باید دستاوردهای نظام اسلامی را برای مردم تبیین کند و برای تبیین این دستاوردها برنامه‌ای مدون داشته باشد.

 

امام‌جمعه سرخس تصریح کرد: پوشیدن لباس بسیج تکلیف آور است، یعنی کسی که ملبس به لباس بسیج است باید آماده رزم و آماده انجام کارهای بر زمین‌مانده باشد.

 

وی ادامه داد: هرجایی کار سنگینی باشد مانند زلزله اخیر غرب کشور، بسیجیان ما با یک توان مردمی به میدان می‌آیند و همین روحیه و تفکر  و توفیق بسیج، دشمنان ما را امروز نگران کرده است.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ تأکید کرد: یکی از دلایل اقتدار نظام اسلامی حمایت‌های بسیج مردمی است؛ امروز بسیج آن ابزاری است که باعث نصرت ملت‌های اسلامی شده است.

 

امام‌جمعه سرخس خاطرنشان کرد: امروز حشدالشعبی با تفکر و روحیه بسیجی، حزب‌الله لبنان که در سوریه در حال مبارزه است و بسیج و سپاه در ایران، دشمنان را در منطقه زمین‌گیر کرده‌اند.

 

وی تأکید کرد: اگر تفکر بسیجی در متن قرار بگیرد، توسعه اقتصادی در کشور شتاب بیشتری می‌گیرد.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ یکی دیگر از رسالت‌های بسیج را جذب حداکثری عنوان کرد و افزود: امروز بسیج باید با اخلاق نیکو و روی گشاده با حضور در میان توده‌های مردم به دنبال جذب حداکثری باشد.

 

امام‌جمعه سرخس تصریح کرد: امروز اگر ما نتوانیم جوانان را جذب کنیم، دشمن آغوشش را به روی آن‌ها باز می‌کند، بنابراین پاسدار و بسیجی ما باید مخزن اسرار و تکیه‌گاه مردم باشند.

انتهای پیام/