عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مجلس دهم ارزش‌های الهی را تبدیل به قانون کند، گفت: برخی مسئولان وقتی از مسئولیت کنار می‌روند خواهان سرنگونی نظام می‌شوند لذا شاهد هستیم که تنش‌های شکل گرفته در کشور به دست مسئولان رخ می‌دهد.
 به گزارش نسیم سرخس، حسن رحیم‌پور ازغدی ظهر امروز در سی و دومین نشست دفتر تحکیم وحدت که در هتل خورشید تابان برگزار شد، با بیان اینکه سابقه انجمن اسلامی دانشگاه به دهه ۲۰ و ۳۰ باز می‌گردد، اظهار کرد: در دهه ۷۰ اتفاقاتی افتاد که سبب شد انجمن‌های اسلامی به دست کسانی بیفتد که حتی نماز نمی‌خواندند و طرفدار آمریکا بودند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در دهه ۶۰ انجمن اسلامی قویترین خاکریز انقلاب بود که جلوی گروهک‌ها ایستادگی می‌کرد لذا نهادهای انقلابی که امروز در کشور شاهد هستیم به وسیله همین بچه‌های انجمن اسلامی تاسیس شد.

وی تاکید کرد: در بعضی از این انجمن‌ها در دهه ۷۰ یک نفوذ واقعی اتفاق افتاد که امروز برخی از آن جریان‌ها در خارج از کشور فعالیت می‌کنند.

رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: برای اینکه به اصل بازگردیم رعایت اصول انقلابی ضروری است به عنوان مثال برخی مسئولان وقتی از مسئولیت کنار می‌روند خواهان سرنگونی ملت و نظام می‌شوند اما نمی‌دانند این انقلاب مال مردم است و آنها نمی‌گذارند که چنین اتفاقی رخ دهد، لذا هنوز شاهد این هستیم که تنش‌های شکل گرفته در کشور به دست مسئولان رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: در بحث آقای بازرگان هم مشاهده شد که امام راحل فرمودند افرادی از این دست را من انقلابی نمی‌دانستم لذا بازرگان در دوران پایانی عمرش مواضعی داشت که عکس ارزش‌های انقلاب بود و اعتقادی به شعار مرگ بر آمریکا نیز نداشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: زمانی که بچه‌های دفتر انجمن اسلامی تحکیم وحدت لانه جاسوسی را تسخیر کردند، بازرگان استعفاء داد لذا این موضوع دولت بازرگان را سرنگون کرد، با این رویکرد بازرگان به یک سکولاریسم مذهبی تبدیل شده بود.

رحیم‌پور ازغدی یادآور شد: در نظام جمهوری اسلامی به دلایلی مجلس شورای اسلامی تشکیل شد و تئوری مجلس شورای اسلامی شباهت‌هایی به مجلس پارلمانی دارد و از صدر اسلام این شیوه اداره و رای‌گیری وجود داشت.

وی ادامه داد: خواسته خوارج در زمان حضرت علی (ع) یک دموکراسی افراطی بود لذا همه در دنیا ولایت‌پذیر هستند اما بحث داشتن گرایش به چه ولایتی مهم است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: اگر تمام بشر به جمعی رای بدهند و آنها وارد مجلس شوند آنها دیگر حق ندارند خلاق حکم خداوند قانون بنویسند لذا قانون‌گذاری در ذیل خداوند یک ارزش و سنت است و باید گفت قانون‌گذاری که در مجلس امروز شکل می‌گیرد در اصل برنامه‌ریزی است.

وی گفت: وکالت اسلامی به این معناست که فرد بنده خداست و خداوند مسیر را تعریف کرده درنتیجه وقتی نماینده‌ای به مجلس می‌رود باید از توان و وکالت خود در مسیر زندگی مردم استفاده کند که این وکالت همه عرصه‌های زندگی را در بر می‌گیرد.

رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: حکومت اسلامی نیز وجود دارد که اسلامی است اما در حوزه اجرا اقدامات شخصی انجام می‌دهد و از طرفی باید گفت مسئولان خیلی از مسائل درست را متوجه شده اما با تناقض عمل می‌کنند بنابراین این حکومت جاهایی اسلامی و غیراسلامی دارد و نباید بگذاریم جاهایی که غیر اسلامی است غیر اسلامی‌تر شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: در فیلم‌هایی که امروز مشاهده می‌کنیم قهرمان قصه یک انسان فاسد است و در حقیقت ترویج منکر در فیلم‌ها دارد صورت می‌گیرد، لذا کسی باید وارد مجلس شود که اصول الهی را تبدیل به قانون کند و قانون‌گذاری درست انجام شود.

وی تاکید کرد: در امور اجتماعی همه باید نگران همدیگر باشند چرا که خداوند به کار نیک مردم را تشویق می‌کند و آنها را به مبارزه با ضد ارزش‌ها فرا می‌خواند، امروز خانه‌های در تهران وجود دارد که رهن‌های آنها چند ۱۰ میلیارد است و باید جلوی آنها تحصن کرد تا فهمید چه کسی این چنین هزینه‌هایی را انجام داده است.

رحیم‌پور ازغدی عنوان کرد: دانشکده هنر زمانی ارزش دارد که ارزش‌های الهی را به مردم منتقل کند نه اینکه فساد را پمپاژ کند لذا وقتی فرمان خلاف از سوی کسی داده می‌شود نباید مسیر را با او همسان طی کرد.

منبع: فارس
انتهای پیام/