راز «فندک» عبدالملک الحوثی چه بود؟ +عکس
راز «فندک» عبدالملک الحوثی چه بود؟ +عکس
رهبر جنبش انصار الله یمن در جریان سخنرانی خود به مناسبت روز شهید، «فندکی» را نشان داد و با آن نیروهای سعودی و مزدورانش را تهدید کرد.
 به گزارش نسیم سرخس، روزنامه رای الیوم در گزارشی به قلم کمال خلف به تفسیر اقدام غیرمنتظره سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش الحوثی در سخنرانی خود که روز جمعه به طور مستقیم از شبکه های تلویزیونی پخش شد، پرداخت و نوشت: رهبر جنبش انصار الله در سخنرانی خود فاش کرد که نیروهایش توانسته اند موشک های “برکان” (آتشفشان) را توسعه دادند تا برد آن به شهر ریاض و دورتر از آن برسد.

این روزنامه افزود: سید عبدالملک الحوثی همچنین از تولید پهپادهای حامل مهمات سخن گفت و در زمینه پدافند هوایی برای مقابله با جنگنده های متجاوز نیز وعده اقدامات غیرمنتظره‌ای را داد.

روزنامه رای الیوم افزود: اما در زمینه نبرد شهر المخا که نیروهای عبدربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن و مورد حمایت عربستان) با حمله ای گسترده پیش روی کردند، آخرین خبرها از عقب نشینی این نیروها و شکست حمله آنها حکایت دارد.

این روزنامه نوشت: اما داستان واقعی چه بود که سید عبدالملک الحوثی فندکی را جلوی دوربین در جریان سخنرانی خود نشان داد و با آن متجاوزان را تهدید کرد؟

راز «فندک» عبدالملک الحوثی چه بود؟ +عکس
یک منبع نزدیک به جنبش انصار الله در پاسخ به سوال روزنامه رای الیوم، به نمادین بودن این اقدام اشاره کرد و گفت: رهبر جنبش انصار الله تلاش کرد تا با این کار روحیه نیروهای متجاوز را در هم بشکند که میلیون ها دلار برای خرید زره پوش هایی هزینه می کنند که نیروهای انصار الله آنها را به کنترل خود در می آورند و با فندک به آتش می کشند. این اشاره‌ای روشن به چیزی است که عملا روی می دهد. شجاعت یمنی ها را نشان می دهد که در برخی اوقات بویژه در مرز با عربستان نیاز به شلیک راکت به سمت خودروها و نفربرهای سعودی ندارند بلکه آنها را با فندک به آتش می کشند.

این منبع افزود: اقدام سید عبدالملک الحوثی در نشان دادن فندک در سخنرانی خود این پیام را برای سعودی‌ها دارد که ما با ساده ترین سلاح (فندک) می توانیم نیروهای شما را که میلیاردها دلار برای آنها هزینه می کنید، شکست دهیم.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/