ذخیره‌سازی گاز طبیعی در مخزن شوریجه سرخس ۱۰ درصد افزایش یافت
ذخیره‌سازی گاز طبیعی در مخزن شوریجه سرخس ۱۰ درصد افزایش یافت
مدیرعامل پالایشگاه گاز سرخس گفت: در 8 ماهه نخست امسال میزان یک میلیارد و 825 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در مخزن شوریجه شهرستان سرخس ذخیره شده که نسبت به پارسال 10 درصد رشد داشته است.

یحیی فیضی، مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، به نقش مجتمع ذخیره‌سازی شوریجه در پایداری تولید گاز طبیعی در روزهای سرد زمستانی اشاره و اظهار کرد: ذخیره‌سازی گاز به دلیل برخورداری از مزیت‌های اقتصادی، ایمن بودن و دسترسی آسان، مزیتی راهبردی برای کشور ایجاد می‌کند و این انرژی پاک و ارزان در دسترس هموطنان قرار می‌گیرد.

فیضی تصریح کرد: در ۸ ماهه نخست امسال میزان یک میلیارد و ۸۲۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در مخزن شوریجه شهرستان سرخس ذخیره شده است که نسبت به پارسال ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی تاکید کرد: برداشت از مخزن شوریجه برای پایداری تولید در فصل زمستان از تاریخ ۱۰ آبان ماه امسال آغاز شده و روزانه به‌طور متوسط ۱۵ میلیون مترمکعب گاز از این مخزن برداشت و به شبکه انتقال گاز کشور تزریق می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس در پایان خاطرنشان کرد: کارکنان پرتلاش شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد در سرزمین آستان هشتم ولایت و امامت بار دیگر و با جهاد اقتصادی و صنعتی می‌کوشند تا هموطنان به همراه خانواده در خطه شمال و شمال شرق کشور و در آستانه فصل زمستان و شب یلدا، در یک فضای گرم و صمیمی و دورهمی گردهم آیند و این شب را جشن بگیرند.

انتهای پیام/