دیدگاه ما در دیپلماسی مرزی بلندمدت و عزت‌مندانه است
دیدگاه ما در دیپلماسی مرزی بلندمدت و عزت‌مندانه است
فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در دیپلماسی مرزی، دیدگاه ما بلندمدت و عزت‌مندانه است، گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز در اوج عزت و اقتدار است و نیروهای مسلح و مرزبانی با اولویت حفظ این اقتدار، نسبت به تعامل با همسایگان اقدام می‌کنند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، سردار مجید شجاع، فرمانده مرزبانی خراسان رضوی شب گذشته با امامان جمعه شیعه و اهل سنت شهرستان سرخس در محل دفتر امام جمعه این شهرستان دیدار کرد.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام جمعه سرخس در این دیدار با بیان اینکه مرزبانی در بین نیروهای مسلح جایگاه ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: مرزبانی در راه خدا، بُعد معنوی دارد و مرزبانی در خراسان رضوی نیز به دلیل همجواری با حریم رضوی افتخار ویژه‌ای دارد.

امام جمعه سرخس افزود: مرزبانان خراسان رضوی در کنار حفاظت از مرزهای کشور از حریم رضوی هم حفاظت می‌کنند، یعنی مرزبانان ما در این استان در حقیقت مدافعان حرم هستند.

وی با بیان اینکه سرخس در شرق کشور از لحاظ اقتصادی به عنوان یک شهرستان استراتژیک شناخته می‌شود، عنوان کرد: وحدت خوبی در منطقه حکم فرما است و هر جا وحدت باشد، امنیت پایدار را داریم.

حجت‌الاسلام بختیاری ادامه داد: با عمل به منویات رهبر معظم انقلاب تحت یک قرارگاه در سرخس مسئولان و مردم پای کار هستند و وحدت رویه در دستور کار است.

امام جمعه سرخس اضافه کرد: به لطف مرزبانان هنگ مرزی سرخس، مشکل خاص مرزی در این نقطه ایران اسلامی نداریم، هرچند به تعبیر امام علی (ع) باید همیشه آماده باشیم، چون دشمنان خطرناکی داریم.

مولوی عبدالعزیز پارسا، امام جمعه اهل سنت سرخس در این دیدار اظهار کرد: به برکت نظام اسلامی در کشوری زندگی می‌کنیم که در اوج ناامنی منطقه، امنیتی پایدار دارد.

وی افزود: امنیت نعمتی است که همه پیشرفت‌ها در سایه آن به وجود می‌آید و امروز توطئه‌های جنایتکاران و مستکبران را می‌توانیم در سایه وحدت خنثی کنیم.

سردار مجید شجاع، فرمانده مرزبانی خراسان رضوی نیز در این دیدار اظهار کرد: «امنیت» در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی و سایر حوزه‌ها مطمئنا یک مولفه اثرگذار است.

وی تصریح کرد: در مرزها، مرزنشینان عزیز و در کشور هم این مردم هستند که حافظان اصلی امنیت هستند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امروز خون مطهر شهدا و مجاهدت رزمندگان اسلام، کشتی نجات ایران اسلامی به سکانداری مقام معظم رهبری به اوج عزت و افتخار رسیده و امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نقطه عطف در جهان شناخته می‌شود.

سردار شجاع عنوان کرد: در مرزهای تلفیقی خراسان رضوی به لطف وجود امام رضا(ع) شاهد امنیت پایداری هستیم.

وی با تاکید بر اینکه به عنوان مرزبان افتخار خدمت به مرزنشینان را داریم، گفت: مرزبانان ما در دفاع از کشور و مرزها و آرمان‌های انقلاب اسلامی ذره‌ای کوتاهی نمی‌کنند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با بیان اینکه سرخس در حوزه اقتصادی از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است، تاکید کرد: در دیپلماسی مرزی، دیدگاه ما بلند مدت و عزت‌مندانه است.

سردار شجاع خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز در اوج عزت و اقتدار است و نیروهای مسلح و مرزبانی هم با اولویت حفظ این اقتدار، نسبت به تعامل با همسایگان اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/