دولت از ظرفیت‌های مردمی استفاده کند/ صدای شکستن لیبرال دموکراسی در همه جا شنیده می‌شود
دولت از ظرفیت‌های مردمی استفاده کند/ صدای شکستن لیبرال دموکراسی در همه جا شنیده می‌شود
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت:‌ ما دو خصوصیت برجسته برای یک عنصر انقلابی می‌شناسیم. یکی بحث دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی و دیگری مسئله ارزش‌مداری و ولایت‌مداری است.

به گزارش نسیم سرخس، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری که صبح امروز در آستانه هفته بسیج برگزار شد، گفت: ۳۷ سال از فرمان تاریخی امام (ره) برای تشکیل بسیج گذشت و امروز برای همه ثابت شد این نسخه شفابخش یک نسخه نظریه‌پردازی ذهنی نیست بلکه یک راهکار عملیاتی و قابل پیاده شدن برای رهایی همه ملت‌ها از بند زور و ظلم و استکبار است.

وی افزود: امروز ثابت شد نسخه مقاومت نسخه درستی است. کسانی که نخواستند در این سال‌ها این نسخه را باور کنند امروز باید چشم‌های خود را باز کرده و از یک سو حرکت‌های مقاومت و الگو گرفتن ملت‌ها از نسخه تعالی‌بخش بسیج و از یک سو شکست جبهه ظلم، ستم، زور و تجاوز را بر سر کسانی که این نسخه را به کار بستند ببینند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: امروز همه به این نتیجه رسیده‌اند که این نسخه می‌تواند ما را به پیروزی و موفقیت برساند. انقلاب ما با این نسخه ضربات مهلکی را به استکبار زد و امروز همه دنیا شاهد فروپاشی اردوگاه غرب هستند و صدای شکسته شدن لیبرال دموکراسی در همه جای آنان شنیده می شود و ما باید مصمم‌تر راه خود را ادامه دهیم.

نقدی در ادامه تأکید کرد‌: هفته بسیج امسال با شعار «تا انقلاب مهدی نهضت ادامه دارد» آغاز خواهد شد و عنوانی که برای این هفته در نظر گرفته شده «بسیج، انقلابی و خدمتگزار» است.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب، دستاوردهای مادی و معنوی بسیاری برای ما داشته است و ما خوبی‌ها و غیرت فراوانی را از انقلاب درک کرده‌ایم و کسانی که امروز در دنیا از انقلاب ما پیروی می‌کنند دائما موفق بودند. ما از این مسیر دست برنمی داریم و این مسیر را تا انقلاب مهدی ادامه خواهیم داد.

نقدی یادآور شد: از روز اربعین هفته بسیج آغاز خواهد شد و ما در شب اربعین مراسم تجلیل از خانواده‌ معظم شهدای مدافع حرم را خواهیم داشت و بنا داریم یک سنت جدید را در این سال پایه‌گذاری کنیم و آن هم راهپیمایی جاماندگان از زیارت اربعین است که این راهپیمایی توسط مردم بسیجی کشور به سمت اماکن متبرکه انجام خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: روز دوشنبه اول آذر با عنوان بسیج،‌ انقلابی‌گری و ظلم‌ستیزی نامگذاری شده است که در این روز گفت‌وگوی نخبگان بسیجی با دانش آموزان در مدارس سراسر کشور را خواهیم داشت. همچنین در این روز ۵۰۰ مهد قرآن بسیج با عنوان طلوع نسل نور افتتاح خواهد شد که این کار به همت بسیج جامعه زنان صورت خواهد گرفت. البته در سال‌های گذشته دو هزار و پانصد مهد قرآنی افتتاح شده است.

وی اظهار داشت: سه‌شنبه دوم آذر با عنوان بسیج،‌انقلابی‌گری و پیشرفت نامگذاری شده که در این روز حضور نخبگان سیاسی و فرهنگی را در دانشگاه‌ها خواهیم داشت. برنامه محوری این روز در دانشگاه علامه خواهد بود. همچنین یک جشنواره علمی نیز در دانشگاه شریف برگزار خواهد شد که در آن اختراعات و ابتکارات نخبگان بسیجی ارائه و از نفرات برتر تقدیر خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: روز چهارشنبه دوم آذرماه با عنوان بسیج، انقلابی‌گری و کارآفرینی نامگذاری شده است. امروز مهم‌ترین برنامه هفته بسیج را خواهیم داشت که در این روز فرماندهان بسیجی برگزیده سراسر کشور به ویژه فرماندهان دانش‌آموزی، دانشجویی،‌گروه‌های جهادی، پادگان و زیارت‌گاه‌های نور و طرح ولایت دانشجویی با فرمانده معظم کل قوا دیدار خواهند کرد.

نقدی ادامه داد: روز پنج‌شنبه ۴ آذر نیز به عنوان روز بسیج، انقلابی‌گری و ایثار نامگذاری شده است که در این روز جشنواره مالک اشتر بسیج با حضور هزار نفر از فرماندهان پایگاه‌های نمونه بسیج از سراسر کشور در سالن ۵ آذر بسیج برگزار خواهد شد. برگزاری یادواره شهدای محله، قرائت دعای کمیل در کربلا و عطرافشانی مزار شهدا از برنامه‌های دیگری است که در این روز برگزار می شود.

وی ادامه داد: روز جمعه ۵ آذر هم با عنوان بسیج، انقلابی‌گری و اقتدار جهانی نامگذاری شده که در این روز برگزاری دعای ندبه در کربلا، اجتماع بزرگ بسیجیان (مدافعان حرم) با حضور صدها هزار بسیجی همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد. همچنین در این روز رزمایش بسیجیان در هرمزگان برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: روز شنبه ششم آذر با عنوان بسیج، انقلابی‌گری و مبارزه با فساد و اشرافی‌گری نامگذاری شده که در این روز شاهد افتتاح نمایشگاه قطب‌های صنایع تبدیلی و اقتصاد مقاومتی خواهیم بود. همچنین در این روز واکسیناسیون ۱۴ هزار قطعه دام توسط بسیجیان انجام خواهد شد.

نقدی ادامه داد: برگزاری همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی و دانشگاه تربیت مدرس و همچنین برگزاری همایش و نمایشگاه مبارزه با فساد در دانشگاه شهید بهشتی از برنامه‌های دیگری است که در روز شنبه ۶ آذر برگزار می شود.

وی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با اینکه انقلابی‌گری در بسیج به چه شکلی تعریف می شود، گفت: ما دو خصوصیت برجسته برای یک عنصر انقلابی می‌شناسیم که البته این‌ها قابل توسعه به پنج خصوصیات است که مقام معظم رهبری بیان فرمودند. یکی از این خصوصیت‌ها بحث دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی است و خصوصیات بعدی مسئله ارزش‌مداری و ولایت‌مداری است که یک بسیجی باید به آن توجه داشته باشد.

نقدی در ادامه در رابطه با سوال دیگری پیرامون نقش بسیج در مبارزه با تروریسم گفت: آمریکایی‌ها هم در شرق کشور اردوگاه‌هایی را برای آموزش تروریست دارند و هم در غرب مراکزی را در این راستا به وجود آوردند و سرمایه‌گذاری که آنها در این رابطه انجام می‌دهند کمتر از سرمایه‌گذاری که در عراق و سوریه دارند نیست ولی با توانمندی‌هایی که وجود دارد این توطئه‌های آنها خنثی می‌شود.

وی افزود: ما حتی بسیجیانی را داریم که مانند شهید فهمیده وقتی یک انتحاری را شناسایی می‌کنند آن را در آغوش می‌گیرند و خودشان تکه و پاره می‌شوند تا به مردم‌ آسیب نرسد.

نقدی ادامه داد: حضور ما در کشورهایی مانند عراق و سوریه حضور مستشاری است یعنی انتقال تجربه‌ها و در برخی از عملیات‌های مستشاری هم ممکن است دستگاه‌های کوچکی از بسیجیان حضور داشته باشند و در این رابطه کمک کنند.

وی در ادامه پیرامون سوالی در رابطه با تحول بسیج در حوزه‌های اقتصادی گفت: طرح‌های حرکت‌های تحول‌آفرینی آماده است به دولت قبل هم ارائه شد ولی موفق به استفاده از این ظرفیت نشدند. به این دولت هم ارائه شده است. اگر دولت از لاک اداری و دیوانسالاری خودش دربیاید می‌تواند از این ظرفیت مردمی استفاده کند.

وی در ادامه تأکید کرد: ما ۳۴۴ هزار حلقه تربیتی در مساجد،‌دانشگاه‌ها و مدارس داریم که یکی از مسائلی که دنبال می کنند بحث سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

وی افزود: مشکل ما این است که الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را درست اجرا نکردیم و از الگوهای دیگر استفاده کرده ایم. یکی از محورهای اساسی الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت مشارکت مردم در اداره کشور است و مردم ما آمادگی لازم را دارند که در این راستا کمک کنند.

نقدی در خاتمه با اشاره به نقش بسیج در عرصه‌های مختلف گفت: اگر سیستم‌های اداری ما بتواند ارزش بسیج را خوب درک کنند می‌توانند در کار خود موفق باشند. همچنین اقتصاد مقاومتی هم می‌تواند به خوبی با فرهنگ بسیج اجرا شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/