دشمنان تحمل وحدت امت اسلامی و شتاب اسلام‌گرایی را ندارند/ سکوت نخبگان در فتنه‌ها کمک به دشمن است
دشمنان تحمل وحدت امت اسلامی و شتاب اسلام‌گرایی را ندارند/ سکوت نخبگان در فتنه‌ها کمک به دشمن است
مراسم بزرگداشت شهیدان حجج اسلام اصلانی و دارایی شهدای حادثه حرم مطهر رضوی، با هدف محکومیت این حادثه تروریستی و حفظ وحدت شیعه و سنی به همت مدیریت املاک و اراضی آستان قدس رضوی سرخس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، مراسم بزرگداشت شهیدان حجج اسلام اصلانی و دارایی شهیدان حادثه حرم مطهر رضوی، با هدف محکومیت این حادثه تروریستی و حفظ وحدت شیعه و سنی به همت مدیریت املاک و اراضی آستان قدس رضوی سرخس دیشب در فرهنگسرای امام رضا (ع) این شهرستان برگزار شد.

دشمنان تحمل وحدت امت اسلامی و شتاب اسلام‌گرایی را ندارند

در این مراسم که علما و نخبگان شیعه و سنی و اعضای شورای اداری این شهرستان حضور داشتند، مولوی سید عبدالعزیز پارسا، امام جمعه اهل سنت سرخس اظهار کرد: امروز وحدت عامل پیشرفت و تفرقه عامل شکست امت اسلامی است.

وی افزود: وحدت امت اسلامی برای ما یک نعمت است؛ امنیت نیز از جمله دیگر نعمت‌های بزرگ الهی برای ملت ایران است.

امام جمعه اهل سنت سرخس تصریح کرد: دشمنان اسلام تحمل این وحدت و شتاب اسلام‌گرایی را ندارند، بنابراین با توطئه‌های خود به دنبال تفرقه بین امت اسلامی هستند.

رژیم غاصب صهیونیستی از وحدت مسلمانان سیلی خورده است

مولوی پارسا با بیان اینکه رژیم غاصب صهیونیستی از وحدت مسلمانان سیلی خورده است، گفت: حادثه حرم مطهر رضوی و همچنین اتفاقی که برای دو روحانی اهل سنت در گنبد کاووس افتاد، نشان می‌دهد این اقدامات به دست استکبار غاصب انجام می‌شود تا اختلاف بین شیعه و سنی به وجود بیاورد.

وی با تاکید بر اینکه وحدت امت اسلامی خار چشم دشمنان است، افزود: شیعه و سنی اهل بیت را جزو مقدسات خود می‌دانند و اهل سنت نیز علاوه بر اینکه اهل بیت را جزو مقدسات خود می‌داند، اهل بیت را جزو مراجع علمی خود نیز می‌دانند و از روایات آنان استفاده می‌کنند؛ در نزد اهل سنت کسی که در نماز به اهل بیت درود نفرستد نمازش باطل است.

امام جمعه اهل سنت سرخس ادامه داد: شیعه و سنی باید گرد مشترکات خود جمع شوند تا گرفتار توطئه‌های رنگارنگ دشمنان نشوند.

مولوی پارسا تاکید کرد: همان طور که مقام معظم رهبری بر وحدت شیعه و سنی تاکید دارند، علمای شیعه و سنی هم در مقابل توطئه‌های دشمنان باید به دنبال ایجاد تقریب و وحدت باشند.

سکوت نخبگان در فتنه‌ها کمک به دشمن است

حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام جمعه سرخس نیز در این مراسم اظهار کرد: آقا امیرالمومنین علی (ع) محور وحدت امت اسلام بودند و هزینه‌های زیادی هم برای دفاع از وحدت امت اسلامی دادند.

امام جمعه سرخس افزود: در چنین ماه بزرگی و در حرم پاره تن رسول خدا، بار دیگر تیغ تکفیر که بلای جان اسلام است، بر پیکره وحدت امت اسلامی زده شد.

وی تاکید کرد: دشمنان نمی‌دانند با شهادت شیعه و سنی قلوب آن‌ها به هم نزدیک‌تر می‌شود.

حجت‌الاسلام بختیاری اضافه کرد: مروت و مردانگی این است که انسان نسبت به دینش حریص باشد و دین خودش را با چیزی معامله نکند؛ اگر دین خودش را با رضایت استکبار معامله کرد، خسارت می‌بیند.

امام جمعه سرخس با بیان اینکه تفرقه و اختلاف دین را تضعیف می‌کند، گفت: اگر در فتنه‌ها، نخبگان ساکت باشند، سکوت آن‌ها به جبهه استکبار کمک می‌کند و به عذاب الهی گرفتار می‌شوند.

لبه تیز تبلیغات دشمن متوجه به نظام و روحانیت است

آیت‌الله محمدحسین رجایی خراسانی از اساتید حوزه علمیه خراسان نیز در این مراسم اظهار کرد: هیچ دینی همچون اسلام توحیدش کامل نیست و زندگی اهل بیت (ع) برای ما بهترین الگو است.

وی با بیان اینکه شهدا مایه عزت جامعه ما شدند، افزود: شهدای روحانی که در حرم رضوی به شهادت رسیدند، جزو طلبه‌های موفق ما و جزو کسانی بودند که عامل وحدت و یاری‌گر محرومان بودند‌.

آیت‌الله رجایی خراسانی تاکید کرد: وحدت شیعه و سنی مشت بر دهان دشمن می‌زند و باید در مقابل یهود و نصاری، شیعه و سنی باهم جمع شوند.

این استاد حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: امروز لبه تیز تبلیغات دشمن متوجه به نظام و روحانیت است.

انتهای پیام/