وحدت بین شیعه و سنی در جمهوری اسلامی ایران مثال زدنی است/ دشمنان با شعار اسلامی «الله‌اکبر» سر از تن مسلمانان جدا می‌کنند/ مدعیان حقوق بشر وقتی شیعیان را در نیجریه قتل عام می کنند، کجا هستند؟
وحدت بین شیعه و سنی در جمهوری اسلامی ایران مثال زدنی است/ دشمنان با شعار اسلامی «الله‌اکبر» سر از تن مسلمانان جدا می‌کنند/ مدعیان حقوق بشر وقتی شیعیان را در نیجریه قتل عام می کنند، کجا هستند؟
امام جمعه موقت شهرستان سرخس در جشن آغاز هفته وحدت در سرخس گفت: کسانی که می‌خواهند اهل تسنن را با شیعه درگیر کنند به دنبال نابودی اسلام هستند که می‌بینم با شعار «الله‌اکبر» که یک شعار اسلامی است سر از تن مسلمانان جدا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار نسیم‌سرخس، حجت الاسلام علی‌اصغر شریعتی شب گذشته (چهارشنبه) در جشن آغاز هفته وحدت در مسجد النبی (ص) شهرستان سرخس با بیان اینکه سوء ظن یکی از عوامل تفرقه و جدایی است، گفت: اگر مسلمانان نسبت به یکدیگر بدبینی و ظن بدداشته باشند موجب دور شدن آنها از یکدیگر می‌شود.

 

امام جمعه موقت سرخس به آیه «یا ایها الذین آمنو اجتنبوا کثیراً مِن الظّن انّ بَعْضَ الظّنِ اثمٌ» اشاره کرد و گفت: در این آیه خداوند متعال می‌فرمایند که مومنان باید از ظن و گمان نبست به یکدیگر اجتناب کنند زیرا بسیاری از این ظن و گمان‌ها گناه هستند.

 

شریعتی بیان کرد: پس از دوری از ظن نسبت به یکدیگر، طبق عبارت «و لا تجسسوا» نباید در زندگی و مسائل شخصی یکدیگر نیز جاسوسی کنیم چرا که این مسئله باعث تفرقه می‌شود.

 

وی تصریح کرد: وقتی انسان بدبین بشود در جهت آشکار کردن عیب‌های دیگران تلاش می کند.

 

امام جمعه موقت سرخس غیبت کردن را یکی دیگر از عوامل تفرقه و جدایی دانست و بیان کرد: خداوند غیبت کردن را به خوردن گوشت برادر مرده تشبیه کرده‌اند زیرا گوشت مرده جایش پر نمی‌شود و اگر آبروی دیگران برده شود قابل جبران نیست.

 

شریعتی افزود: در غیبت کردن، عیب‌ها و نقص‌های افراد بیان می‌شود که این مسئله خود به خود باعث تفرقه می‌شود.

 

وی در ادامه به هجمه دشمنان اسلام علیه اسلام اشاره و عنوان کرد: گروه‌های که به اسم اسلام سر می‌برند به مسلمانان هم رحم نمی‌کنند زیرا هدف اصلی‌شان نابودی اسلام است و دشمن از این طریق به‌دنبال تلقین این است که اهل سنت با شیعه می‌جنگد در‌حالی‌که همین گروه‌های تروریستی به مردم مسلمان اهل سنت در شهر موصل نیز حمله کردند و کشت و کشتار به راه انداختند.

 

امام جمعه موقت سرخس خاطرنشان کرد: کسانی که می‌خواهند اهل تسنن را با شیعه درگیر کنند به دنبال نابودی اسلام هستند که می‌بینم با شعار «الله‌اکبر» که یک شعار اسلامی است سر از تن مسلمانان جدا می‌کنند و اصلا مسئله شیعه و سنی نیست.

 

شریعتی با اشاره به قتل عام شیعیان در نیجریه بیان کرد: مدعیان حقوق بشر که وقتی یک پرنده زیر ماشین می‌رود صدایشان در می‌آید درباره مسئله‌ی کشتار شیعیان نیجریه چرا ساکت هستند؟ این مدعیان حقوق بشر کجا هستند؟

 

وی ادامه داد: در آمریکا به سیاه‌پوستان خود نیز رحم نمی‌کنند و متاسفانه مدعیان حقوق بشر در آن مسئله نیز ساکت هستند.

 

امام جمعه موقت سرخس در پایان با تاکید بر اینکه مسلمانان باید قوی بشوند، گفت: وحدت بین شیعه و سنی در جمهوری اسلامی ایران مثال زدنی است و مطمئناً خداوند، پیامبر و اهل‌بیت از جلسات وحدت آفرین راضی هستند.

انتهای پیام/ع