دست آمریکا و اسرائیل در منطقه خالی است/ موشکی و کاهش نفوذ ایران در منطقه دو هدف غربی‌ها برای ادامه مذاکرات
دست آمریکا و اسرائیل در منطقه خالی است/ موشکی و کاهش نفوذ ایران در منطقه دو هدف غربی‌ها برای ادامه مذاکرات
امام‌جمعه موقت سرخس با اشاره به اینکه اجازه اروپایی‌ها در دست آمریکا است، گفت: آمریکا و اروپایی‌ها با ادامه روند مذاکرات به دنبال جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه و مذاکره بر سر مسئله موشکی هستند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علی‌اصغر شریعتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه قیام امام حسین علیه‌السلام برای مبارزه و جلوگیری از ایجاد بدعت‌ها در دین بود، اظهار کرد: هدف از قیام امام حسین علیه‌السلام به تعبیر خود آن حضرت، عمل کردن به کتاب خدا و زنده کردن سنت پیامبر مکرم اسلام بود.

امام‌جمعه موقت سرخس افزود: قیام امام حسین علیه‌السلام برای مقابله با کسانی بود که در جامعه آن روز حرام خدا را حلال کردند و دست دزدان را برای فساد آشکار باز گذاشته بودند.

وی بیان اینکه شعار ابی‌عبدالله علیه‌السلام «هیهات من الذله» بود، تصریح کرد: امروز این شعار از زبان ملت انقلابی ایران مخابره می‌شود.

حجت‌الاسلام شریعتی احیای امربه‌معروف و نهی از منکر را یکی دیگر از اهداف قیام عاشورا برشمرد و بیان کرد: وقتی امربه‌معروف و نهی از منکر زنده باشد، واجبات دیگر هم زنده است و اگر تضعیف شد، بقیه واجبات هم تضعیف می‌شود؛ امروز محبان امام حسین علیه‌السلام باید این راه را از آن حضرت بیاموزند.

خطیب نماز جمعه سرخس تأکید کرد: اگر جلوی فسادهای کوچک با امربه‌معروف و نهی از منکر گرفته نشود، همین فسادها بزرگ می‌شود.

امام‌جمعه موقت سرخس خاطرنشان کرد: نمود عزاداری سرور و سالار شهیدان امروز همین پرچم زدن‌ها و به تعبیر حضرت امام(ره) هیاهو کردن‌ها است.

وی در ادامه به مسائل منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: امروز دنیای استکبار در منطقه از جبهه مقاومت ضربه سختی خورده است.

حجت‌الاسلام شریعتی تازه‌ترین جنایت آمریکایی‌ها در منطقه را بمباران انبارهای حشدالشعبی در عراق عنوان کرد و افزود: آمریکایی‌ها چون از این نیروی مردمی سیلی خوردند، دست به این جنایت زدند و با این توطئه به دنبال تفرقه‌افکنی در عراق بودند که نه‌تنها موجب اختلاف در میان عراقی‌ها بلکه موجب تقویت بیشتر حشدالشعبی و وحدت بیشتر در این کشور شد.

خطیب نماز جمعه سرخس ادامه داد: آمریکایی‌ها در یمن هم چهار سال است جنایت می‌کنند، اما نتوانستند مردم یمن را به‌زانو درآورند و نه‌تنها مردم یمن ضعیف نشدند، بلکه امروز در جبهه زمینی و هوایی به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته‌اند.

امام‌جمعه موقت سرخس تصریح کرد: امروز حزب‌الله لبنان در جایی که رژیم صهیونیستی فکرش را نمی‌کند به او ضربه می‌زند و اسرائیل را برای رسیدن به اهدافش ناکام می‌گذارد.

وی بیان کرد: آمریکا و اسرائیل در مسیر انتخابات هستند و بیش از گذشته دستشان در منطقه خالی است، به همین دلیل به دنبال توطئه‌های مختلف در منطقه برای رسیدن به اهدافشان هستند.

حجت‌الاسلام شریعتی با تأکید بر اینکه ایران تا به امروز به تعهداتش در برجام به‌طور کامل عمل کرده است، اظهار داشت: اروپایی‌ها هم همچون آمریکا در مسیر مذاکرات فقط وعده دادند و به هیچ‌کدام از وعده‌هایشان عمل نکردند.

خطیب نماز جمعه سرخس با اشاره به اینکه اجازه اروپایی‌ها در دست آمریکا است، تصریح کرد: آمریکا و اروپایی‌ها با ادامه مذاکرات به دنبال جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه و مذاکره بر سر مسئله موشکی هستند.

امام‌جمعه موقت سرخس در پایان خاطرنشان کرد: مردم ایران راهشان، راه امام حسین علیه‌السلام است و چهل سال است که در برابر بدترین تهدیدها و تحریم‌ها ایستاده‌اند و دشمن را از اجرای اهداف شوم خودش ناکام گذاشتند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس