خرید تضمینی ۱۵ هزار ۳۵۲ تن گندم در سرخس/ ۵۰ درصد بهای گندم کشاورزان پرداخت شده است
خرید تضمینی ۱۵ هزار ۳۵۲ تن گندم در سرخس/ ۵۰ درصد بهای گندم کشاورزان پرداخت شده است
رئیس اداره تعاون روستایی سرخس از خرید تضمینی 15 هزار و 352 تن گندم به ارزش ریالی 200 میلیارد ریال از کشاورزان این شهرستان خبر داد.

مرتضی سندگل در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: در سال جاری ۱۵ هزار و ۳۵۲ تن گندم به‌صورت تضمینی از کشاورزان شهرستان خریداری شده است.

 

رئیس اداره تعاون روستایی سرخس درباره نحوه پرداخت بهای گندم کشاورزان با تأکید بر اینکه پرداختی‌ها در اختیار شهرستان نیست، افزود: لیست‌های پرداختی تحویل بانک عامل شده و در ردیف واریز قرار گرفته است.

 

۵۰ درصد بهای گندم کشاورزان پرداخت شده است

وی تصریح کرد: در ابتدای تحویل ۵۰ درصد بهای گندم‌ها به کشاورزان پرداخت و مابقی طی چند روز بعد به حساب آن‌ها واریز می‌شود، البته بخشی از کشاورزان بهای گندمشان در مرحله دوم نیز پرداخت و به‌طور کامل تسویه شده است.

 

سندگل ارزش ریالی گندم خریداری شده را ۲۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: از ابتدای برنامه خرید تاکنون دو هزار و ۸۵۱ محموله به مراکز خرید تعاون روستایی شهرستان تحویل و طی ۱۶۹ لیست بانکی به بانک عامل ارسال شده است.

 

خرید تضمینی گندم در ۳ مرکز خرید اداره تعاون روستایی

رئیس اداره تعاون روستایی سرخس بابیان اینکه سه مرکز در شهرستان کار خرید تضمینی گندم را انجام می‌دهند، اظهار داشت: مراکز خرید سنگر، بزنگان و اتحادیه سرخس کار خرید تضمینی گندم در شهرستان را بر عهده دارند.

 

وی بیان کرد: از این مقدار گندم خریداری شده، هفت هزار و ۳۹۴ تن به مقاصد تعیین‌شده از جانب غله استان حمل و تحویل شده است.

 

سندگل اضافه کرد: در حال حاضر مقدار هفت هزار و ۹۵۸ تن نیز در انبارهای سرپوشیده تعاونی‌های روستایی شهرستان موجود است.

 

حمل گندم کشاورزان با استفاده از ظرفیت شرکت‌های بومی

رئیس اداره تعاون روستایی سرخس خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سال جاری، از ظرفیت و توان شرکت‌های حمل‌ونقل و باربری شهرستان و کامیون‌های بومی برای حمل گندم کشاورزان بیشتر استفاده شده است.

 

وی ادامه داد: مرکز خرید روستایی سنگر پنج هزار و یک‌صد تن، بزنگان ۶۰۵ تن و اتحادیه سرخس ۹ هزار و ۶۴۶ تن خرید تضمینی گندم داشته‌اند.

 

کاهش خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته

سندگل به کاهش خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و افزود: در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴، ۷۱ درصد و در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳، ۴۴۵ درصد افزایش خرید داشته‌ایم.

 

رئیس اداره تعاون روستایی سرخس اظهار کرد: امسال به علت کمبود بارش‌ها و ضعیف بودن برداشت گندم در مزارع دیم، شاهد کاهش خرید تضمینی گندم بودیم.

 

خرید تضمینی ۲۹۳ تن محصول کلزا از کشاورزان سرخس

وی در ادامه با اشاره به خرید تضمینی ۲۹۳ تن محصول کلزا از کشاورزان شهرستان، تصریح کرد: ۵۲ تن محموله کلزا از کشاورزان شهرستان تحویل گرفته شده و طی ۱۸ لیست برای پرداخت به بانک عامل ارسال شده است.

 

سندگل در پایان ارزش ریالی محصول کلزا خریداری شده از کشاورزان این شهرستان را هشت میلیارد ریال عنوان کرد.

انتهای پیام/