خدمت رسانی به ۱۵۳۷ نفر در طرح نوروزی هلال احمر سرخس
خدمت رسانی به ۱۵۳۷ نفر در طرح نوروزی هلال احمر سرخس
رئیس جمعیت هلال احمر سرخس از خدمات رسانی به 1537 نفر در طرح نوروزی هلال احمر در سرخس خبر داد.

محمد رضائی رکن آبادی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به اجرای برنامه‌ها و طرح‌های نوروزی در سه بخش امداد و نجات، جوانان و داوطلبان در جمعیت هلال احمر سرخس، گفت: طرح نوروزی که از روزهای پایانی سال گذشته و از ۲۵ اسفندماه با همت پرسنل و نیروهای جوانان، امدادگران و داوطلبان آغاز شده بود در روز ۱۷ فروردین با ارائه خدمت به بیش از ۱۵۳۷ نفر به اتمام رسید.

 

رئیس جمعیت هلال احمر سرخس اظهار کرد: با استقرار مرکز پیام در مرکز اداری و دو پایگاه امداد و نجات بین شهری در روستای گنبدلی به صورت ثابت و مزداوند به صورت موقت، روزانه ۱۰ نفر پرستار، امدادگر و نجاتگر به همراه دو دستگاه خودروی آمبولانس و یک دستگاه خودروی ست نجات، یک دستگاه خودرو کمک دار و دو دستگاه خودرو سواری در پایگاه های جاده ای بکارگیری و فعالیت داشتند.

 

رضائی رکن آبادی بیان کرد: در ایام اجرای طرح نوروزی هلال احمر ۱۰ مورد حادثه جاده ای داشتیم که ۳۲ نفر مصدوم شدند و از این تعداد ۱۸ نفر به صورت سرپایی و ۱۵ نفر به بیمارستان منتقل شدند.

 

وی عنوان کرد: ۱۹۲ نفر به صورت حضوری به پایگاه های هلال احمر مراجعه کردند و از خدمات امدادی و درمانی جمعیت هلال احمر شهرستان برخوردار شدند.

 

رئیس جمعیت هلال احمر سرخس با بیان اینکه ۲ نفر اسکان را در پایگاه های هلال احمر در طول اجرای طرح نوروزی داشتیم، گفت: با توجه به ورود مسافران نوروزی به شهرستان مرزی سرخس برای راهنمایی مسافرین عزیز اعضاء جوانان این جمعیت با برپایی یک دستگاه چادر سازمان جوانان و یک دستگاه خیمه نماز به همراه فضای دوستدار کودک و ایستگاه سلامت در ابتدا ورودی شهرستان به تعداد ۱۲۶۸ نفر مسافر خدمات لازم را ارائه کردند.

 

رضائی رکن آبادی بیان کرد: در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی خدمات مختلفی از جمله توزیع بسته های فرهنگی، اهدای جعبه های کمک های اولیه تهیه شده توسط بانک آینده، اجرای طرح ملی بهرفت و امضاء میثاق نامه کمپین «نه به تصادفات جاده ای» ارائه و اجرا شد.

 

وی با بیان اینکه  ۵۰۵  نفر از مسافران  نوروزی به ایستگاه های سلامت هلال احمر سرخس  مراجعه کردند، گفت: این تعداد مسافر از خدمات مختلفی از جمله سنجش فشارخون، خدمات مشاوره ای و پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد و ایدز استفاده کردند و همچنین از  فضای دوستدار کودکی که برای مسافران نوروزی فراهم شده بود ۲۵۰ کودک استفاده کردند.

 

رئیس جمعیت هلال احمرسرخس عنوان کرد: توزیع ۴۸۸ نسخه نقشه، ۴۴۵ نسخه بروشور فرهنگی و ۵۰۰ نسخه سایر محصولات فرهنگی و آموزشی، ۳۰۰برگ برشور محیط زیست به همراه  ۷۰۰ برگ کیسه زباله در این طرح بین مسافرین نوروزی توزیع شد.

 

وی خاطرنشان کرد: داوطلبان جوان جمعیت هلال احمر سرخس راهنمایی و امدادرسانی به مسافران نوروزی را در قالب تیم های سحاب در مکان هایی که امکان ایجاد پایگاه و یا تردد خودروهای هلال احمر نبود انجام دادند.

 

رضائی رکن آبادی در پایان  به اجرای طرح «کمپین نه به تصادفات جاده ای» اشاره کرد و گفت: در این طرح که با هدف پیشگیری از تصادف های جاده ای با رعایت نکات ایمنی، اجرا شد امضاء میثاق نامه با استقبال مردم و مسئولان صورت گرفت، به گونه ای که ۲۸۸ نفربه این کمپین پیوستند.

انتهای پیام/ع