مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: پرداخت حقوق یک میلیون بازنشسته کشوری، از طریق سیستم متمرکز پرداخت مستمری و در یک زمان قابل انجام شد.

به گزارش نسیم سرخس، به نقل از فارس، وی افزود: پرداخت حقوق یک میلیون بازنشسته کشوری، از طریق سیستم متمرکز پرداخت مستمری و در یک زمان انجام می‌گیرد.این درحالی است که پرداخت حقوق به بازنشستگان کشوری در گذشته به صورت غیر مستقیم انجام می شد.

بخشی زاده ادامه داد: حقوق بازنشستگان تا پیش از این به دستگاه ها نیز پس از تاخیر چندروزه، مبلغ را به حساب بازنشستگان واریز می‌کردند، خوشبختانه با اهتمام مدیرعامل صندوق بازنشستگی، پرداخت مستقیم حقوق به بازنشستگان کشوری دردستور کار صندوق قرار گرفت.

وی ادامه داد: در شهریور ماه سال جاری با وصل شدن پرداخت مستمری بازنشستگان دو استان قم و فارس به سامانه پرداخت متمرکز مستمری، هم اکنون کل جمعیت یک میلیون و ۲۸۴ هزار نفری بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری، مستمری خود را به صورت مستقیم و بدون واسطه دستگاه اجرایی دریافت می‌کنند.

بخشی‌زاده با بیان اینکه پیش از این مستمری بازنشستگان تحت پوشش این صندوق، به‌صورت مستقیم به حساب بازنشستگان پرداخت نمی‌شد و در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌گرفت، اظهار داشت: از طریق سامانه متمرکز پرداخت مستمری، ۲۹ هر ماه و بدون هرگونه تاخیری، مستمری بازنشستگان به صورت مستقیم به حساب آنان واریز می‌شود.

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه با پرداخت متمرکز مستمری می‌توان برنامه‌ریزی بهتری برای پرداخت‌های به‌موقع داشت تا خدمات بهتری به بازنشستگان ارائه شود، گفت: سال آینده سیستم پرداخت شاغلان نیز به سیستم پرداخت متمرکز حقوق متصل می‌شود تا یک سیستم یکپارچه وجود داشته باشد.

وی با اشاره به مزیت های پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگان و صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: با اجرای این برنامه، از هدر رفت منابع صندوق بازنشستگی کشوری جلوگیری می شود، همچنین تاخیری که پیش از این در پرداخت حقوق بازنشستگان وجود داشت دیگر اتفاق نخواهد افتاد و در نهایت مزیت مهم دیگر این است که اکنون بازنشستگان کشوری می توانند از طریق دستگاه های ATM  بانک صادرات فیش حقوقی و سایر اطلاعات حقوق خود را دریافت کنند.

وی همچنین افزود: صندوق بازنشستگی کشوری از سه منبع یعنی خزانه کشور، کسورات شاغلین و منابع سرمایه گذاری صندوق، حقوق بازنشستگان را پرداخت می کند.

انتهای پیام/