خبرهای دادستان از دستگیری و صدور حکم تعدادی از اراذل و اوباش در سرخس
خبرهای دادستان از دستگیری و صدور حکم تعدادی از اراذل و اوباش در سرخس
حق شناس از دستگیری و صدور حکم تعدادی از اراذل و اوباش در شهرستان سرخس خبر داد و گفت: حکم حبس، شلاق و تبعید برای دو سارق به عنف نیز قطعی شده است.

علی حق‌شناس، دادستان عمومی و انقلاب سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: برخورد با اراذل و اوباش را شروع کردیم و همه دستگاه‌های امنیتی و قضایی پای کار آمدند و در این زمینه یک قاتل فراری که یک سال فراری بود را دستگیر کردیم و یک مجرم حرفه‌ای نیز ملقب به «ع. ق» دستگیر شد‌.

دادستان عمومی و انقلاب سرخس ادامه داد: در این زمینه، حکم دو سارق به عنف قطعی شده و به حبس، شلاق تعزیزی و تبعید محکوم شدند.

وی تصریح کرد: همچنین در این راستا با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی دقیق فرماندهی انتظامی و هنگ مرزی شهرستان سرخس، چهار نفر از اراذل و اوباش دستگیر شدند.

برخورد قاطع دادستانی با اراذل و اوباش در سرخس

حق شناس تشریح کرد: دو نفر از اراذل و اوباش نیز شب گذشته در یکی از محله‌های شهرستان اقدام به درگیری با سلاح سرد کرده و دو نفر دیگر نیز به عنوان محارب از مدتی پیش اقدام به ایجاد اخلال در نظم عمومی و آسایش مردم شریف روستای تپه میر احمد کرده بودند و این اشخاص در حال حاضر بازداشت و روانه زندان شدند.

وی با تقدیر از کادر قضایی شهرستان و فرماندهی انتظامی و فرماندهی هنگ مرزی سرخس، گفت: ان‌شاءالله به زودی سایر اقدامات قاطع دادستانی در برخورد با اراذل و اوباش در شهرستان پس از اقدام به استحضار مردم شریف سرخس خواهد رسید.

دادستان عمومی و انقلاب سرخس بیان کرد: تعداد زیادی سلاح غیرمجاز نیز جمع‌آوری شده است.

حق‌شناس با اشاره به جمع‌آوری معتادان متجاهر عنوان کرد: معتادان متجاهر، تکدی‌گری، کلاشی یا سرقت می‌کنند و با رایزنی با مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، کمپ ماده ۱۵ که مربوط به ترک اعتیاد اختیاری است، در سرخس تاسیس شده است.

دادستان سرخس درباره کمپ ماده ۱۶ که مربوط به ترک اعتیاد اجباری است، اضافه کرد: با وجود پیگیری و آماده‌سازی شرایط اما برای ایجاد کمپ ماده ۱۶ در سرخس مجوز داده نشد و ما سهمیه‌ای را از استان گرفتیم تا ماهانه تعدادی معتاد متجاهر را برای درمان ۶ ماهه به مشهد اعزام کنیم.

وی با تاکید بر ممنوعیت مرخصی به سارقان سابقه‌دار، گفت: با کمک خیرین ۴۰ معتاد متجاهر به کمپ ماده ۱۵ منتقل شدند و نتیجه این کار این شد که سرقت در ایام نوروز تقریبا به صفر رسید.

خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی در برگزاری آزمون استخدامی بیمارستان غدیر سرخس وجود نداشته است

حق‌شناس با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی بیمارستان غدیر نفت، گفت: پس اعلام اولیه درباره برگزاری آزمون علاوه بر مطالبات مردم، درخواست و عریضه‌ای نیز به دفتر دادستانی ارسال شد که خواستار ورود دادستانی به موضوع آزمون استخدامی شدند.

دادستان سرخس افزود: نماینده دادستانی بر روند اجرای آن نظارت داشت و ما نیز نظارت کلی در این زمینه داشتیم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی در برگزاری آزمون استخدامی بیمارستان غدیر نفت وجود نداشته و اگر داوطلبان اعتراضی دارند یا تخلفی مشاهده کردند، می‌توانند گزارش و شکایت خود را به دادستانی ارائه کنند.

حق‌شناس عنوان کرد: جهت رفع ابهامات برای داوطلبان نتایج و رتبه‌ها با هماهنگی با فرمانداری اعلام شد.

دادستان سرخس در ادامه با اشاره به موضوع مفاسد اداری، گفت: به صورت دوره‌ای از اداراتی که حساسیت بیشتری نسبت به آنها وجود دارد را بازدید کردیم و نظارت بر ادارات برای پیشگیری از وقوع جرم است و البته بتوانیم به آن سازمان کمک کنیم تا خدمات بهتری به مردم بدهد.

وی با اشاره به معضلات شهری ادامه داد: پارک ابتدای شهر(پارک امام خمینی(ره)) با وجود تلاش‌هایی که شده بود اما مسائل امنیتی در آن دیده نشده بود اما با هزینه حداقلی دور تا دور آن را مانع ایجاد کردیم و الان تعداد موتور سوار  در پارک خیلی کم شده است و این موضوع را برای بوستان آزادگان نیز اجرا می‌کنیم.

انتهای پیام/ع