حوزه علمیه ارتباطش با مساجد، بسیج و آموزش‌وپرورش را تقویت کند/ خروجی حوزه‌های علمیه باید عالمانی سودمند باشد
حوزه علمیه ارتباطش با مساجد، بسیج و آموزش‌وپرورش را تقویت کند/ خروجی حوزه‌های علمیه باید عالمانی سودمند باشد
آیین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه امام رضا(ع) شهرستان سرخس با حضور امام جمعه، جمعی از مسئولان و طلاب حوزه علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام‌جمعه سرخس ظهر امروز در آیین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه امام رضا(ع) شهرستان سرخس که در محل سالن اجتماعات حوزه علمیه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بندگانی گمراه هستند که معرفت به رهبر زمانشان ندارند؛ انسانی که امام زمانش را نمی‌شناسد، الگویش آوازه‌خوان و یک انسان فاقد ارزش می‌شود و در دام دشمن گرفتار می‌شود.

امام جمعه سرخس افزود: عده‌ای از نوجوانان و جوانانی که امروز در دام دشمن افتادند، نسبت به احکام شرعی جاهل هستند؛ این‌ها تسلیم ابزار رسانه‌ای و سوغات غرب شدند.

وی بیان کرد: هرچند غول رسانه‌ای در اختیار دشمن است، اما ما اعتقاد به نصرت الهی داریم؛ درست است که فضای رسانه در اختیار دشمن است، اما ما توکل و توسل و خدا را داریم.

حوزه علمیه ارتباطش با مساجد، بسیج و آموزش‌وپرورش را تقویت کند

حجت‌الاسلام بختیاری با بیان اینکه طلاب ما باید مردم داری، تبلیغ و هدایت را سرلوحه کارشان قرار دهند، افزود: امروز یکی از مسائلی که حوزه‌های علمیه ما را تهدید می‌کند، این است که حوزه‌های ما سکولار شوند، یعنی کاری به عالم سیاست نداشته باشند؛ خروجی این مسئله را در گاهی در فتنه‌ها شاهد هستیم و برخی خواص که خروجی حوزه هستند، به‌موقع بیانیه نمی‌دهند و یا اصلا موضع‌گیری ندارند.

امام جمعه سرخس به ارتباط بیشتر حوزه علمیه با بسیج تاکید و عنوان کرد: یک طلبه باید در کنار علم‌آموزی و تبلیغ دین، مجاهد و مجهز به مسائل دفاعی و جهادی باشد؛ حوزه علمیه باید ارتباط خودش با مساجد، بسیج و آموزش و پرورش را تقویت کند و طلاب ما باید در مدارس فعال باشند.

وی تصریح کرد: مدارس امین باید جدی گرفته شود و طلاب بااستعداد برای تبلیغ در مدارس حضور داشته باشند.

حجت‌الاسلام بختیاری با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین تولیدات علم، حلم است، گفت: طلاب و دانشمندان ما باید با جاهلان برخورد محبت‌آمیز داشته باشند و واکنش منفی نشان ندهند و با صبر و حوصله با آن‌ها رفتار کنند؛ حلم داشتن عامل مهم اتحاد و واکنش منفی عامل تفرقه می‌شود.

امام جمعه سرخس بیان کرد: نحوه برخورد با دانش آموز، دانشجو و فامیل باید محبت‌آمیز باشد؛ طلاب باید صله ارحام را تقویت کنند و باعث تحول در بین فامیل خود شوند؛ از طرفی شئونات طلبگی باید حفظ شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید دولتی مقتدر باشد که دولت سیزدهم این ویژگی را دارد، تصریح کرد: یکی از مسائلی که مردم ما را امروز رنج می‌دهد، تورم و مسئله معیشت است‌؛ اقدامات اقتصادی دولت ازجمله پیوستن ایران به سازمان شانگهای و دیگر گشایش‌های اقتصادی و یا بازگشت پول‌های بلوکه شده باید منجر به آرامش بیشتر در زندگی و معیشت مردم و بازار شود.

خروجی حوزه‌های علمیه باید عالمانی سودمند برای نظام اسلامی باشد

حجت‌الاسلام کاظم سالاری، مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) شهرستان سرخس نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه یکی از بزرگ‌ترین کارها در این دوران کار تربیتی، به‌خصوص تربیت عالم دینی است، اظهار کرد: حوزه علمیه سرخس از تجارب حوزه‌های علمیه موفق استفاده می‌کند و مسیر این حوزه در مسیر رشد قرار دارد.

مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) شهرستان سرخس افزود: خروجی حوزه‌های علمیه باید روحانیونی باشد که برای نظام اسلامی و جامعه سودمند باشند.

وی بیان کرد: در دنیایی که فضای مجازی دارد فضای حقیقی را مدیریت می‌کند، طلاب و روحانیون ما باید حرف برای گفتن داشته باشند.

حجت‌الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: تمام ارزیابی‌ها در سه سال گذشته نشان می‌دهد، حوزه علمیه سرخس رشد مطلوب علمی داشته است و این رشد علمی نشان می‌دهد، برنامه‌های حوزه با کار کارشناسی صورت می‌گیرد.

مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) شهرستان سرخس تصریح کرد: طلاب در حوزه علمیه امام رضا(ع) سرخس نه به‌صورت تک بعدی بلکه به‌صورت جامع تربیت می‌شود.

در پایان این مراسم از طلاب ممتاز حوزه علمیه امام رضا(ع) شهرستان سرخس تقدیر شد.

انتهای پیام/۴۰۰۴

خبرنگار: احسان بابائی

  • نویسنده : احسان بابائی