حواشی دعوت کشتی‌گیر سرخسی به اردوی تیم ملی و عدم انتخاب او برای مسابقات جهانی چه بود؟
حواشی دعوت کشتی‌گیر سرخسی به اردوی تیم ملی و عدم انتخاب او برای مسابقات جهانی چه بود؟
نوروزی با ارائه گزارشی کامل از مراحل دعوت امیرمحمد یارمحمدزهی، کشتی‌گیر سرخسی به اردوی تیم ملی و حواشی انتخاب نکردن او برای شرکت در مسابقات جهانی گفت.

هادی نوروزی، رئیس هیئت کشتی شهرستان سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، با ارائه گزارشی کامل از مراحل دعوت امیرمحمد یارمحمدزهی کُشتی‌گیر سرخسی به اردوی تیم ملی و حواشی انتخاب نکردن او برای شرکت در مسابقات جهانی اظهارکرد: امیرمحمد یارمحمدزهی در تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۱۷ با تیم کشتی سپاه پاسداران خراسان ‌رضوی در مسابقات قهرمانی نیروهای مسلح کشور شرکت کرد و توانست با اقتدار قهرمان این رقابت‌ها شود.

وی افزود: با ورود فدراسیون کشتی برای برگزاری مسابقات نیروهای مسلح که مسابقات جهانی آن در ایران برگزار خواهد شد، ایرج اسفندیاری‌فر به عنوان سرمربی تیم انتخاب شد و با اعلام رسمی در فدراسیون کشتی در اولین مرحله اردوی تیم ملی امیرمحمد یارمحمدزهی را به تیم ملی دعوت کرد.

نوروزی تصریح کرد: متاسفانه همزمانی حضور در خدمت سربازی و دعوت به تیم ملی باعث شد که کشتی‌گیر سرخسی نتواند در مرحله اول اردوی تیم ملی در تهران حضور یابد.

رئیس هیئت کشتی شهرستان سرخس عنوان کرد: نامه‌نگاری لازم برای مجاز اعلام شدن غیبت امیر از طرف شهرستان و استان در زمان مذکور انجام شد اما در اردوهای بعدی این پهلوان کشتی شهرمان به تیم ملی نیروهای مسلح دعوت نشد.

وی بیان کرد: پیگیری‌ها ادامه داشت تا جایی که امیرمحمد یارمحمدزهی در مسابقات لیگ برتر با تیم رعد پدافند در مقابل پویا ناصرپور نفر منتخب جهت حضور در مسابقات جهانی قرار گرفت که در یک کشتی زیبا موفق شد حریف خود که عناوین قهرمانی بزرگسالان آسیا و قهرمان جوانان جهان را یدک می‌کشد، ۶ بر ۲ شکست دهد.

نوروزی خاطرنشان کرد: پس از این برد دلچسب فشارها برای دعوت امیرمحمد به اردوی چهارم تیم ملی نیروهای مسلح افزایش پیدا کرد تا جایی که با نامه آقای قاضی‌زاده نماینده سرخس در مجلس به فدراسیون کشتی و رایزنی با شخص دکتر علیرضا دبیر و پیگیری هیئت استان، امیرمحمد در ۱۰ آبان راهی تیم ملی شد.

رئیس هیئت کشتی شهرستان سرخس ادامه داد: حضور در اردوی تیم ملی امیدها را برای پوشیدن دوبنده تیم ملی برای همه کشتی دوستان زنده نگه داشت و در نهایت پس از حضور ۱۰ روزه در اردوی تیم ملی، مربیان و شخص آقای اسفندیاری‌فر اعلام کردند با توجه به شرکت آقای ناصرپور در سه اردوی قبلی و داشتن آمادگی بهتر نسبت به امیرمحمد، آقای ناصرپور گزینه نهایی کادر فنی است.

وی اضافه کرد: پس از این صحبت باز هم حمایت‌های مردم عزیز شهرستان، شورای اسلامی، هیئت کشتی استان و آقای قاضی‌زاده را کنارمان داشتیم که چرا نباید در یک رقابت برابر نفر منتخب صاحب دوبنده تیم ملی شود.

نوروزی گفت: با حمایت انجام شده، شخص آقای دکتر دبیر و سوریان به موضوع ورود کردند و برای اولین بار دستور دادند تا رقابت انتخابی برگزار شود و همه کشتی دوستان در استان تقاضا کردند از مربیان تیم ملی که رقابت با حضور داور و در سر وزن قانونی انجام شود، اما کادر فنی تیم ملی صلاح دانستند که با توجه به زمان کم تا مسابقات جهانی (۱ آذرماه) کشتی تمرینی بدون داور برگزار شود و به شیوه خاک و سرپا و مسابقه فیلم‌برداری شود.

رئیس هیئت کشتی شهرستان سرخس تصریح کرد: این نوع انتخابی که نوعی ابتکار از طرف کادر فنی بود ۲۴ آبان انجام شد، فیلم آن برای ما ارسال شد و باز هم نظر کادرفنی بر قوت خود باقی ماند.

وی بیان کرد: هیئت کشتی با مشورت با هیئت استان، پیشکسوتان و مربیان کشتی شهرستان تصمیم بر آن گرفتند که با توجه به اینکه کمتر از ۲ هفته دیگر امیرمحمد می‌بایست در رقابت‌های لیگ برتر و قهرمانی کشور با این حریفان دوباره دست‌وپنجه نرم کند، برای کسب آمادگی بیشتر و افزایش روحیه به شهرستان سرخس برگردد.

نوروزی در پایان گفت: هیئت کشتی از مردم عزیز شهرستان که اینگونه از فرزندان خود حمایت می‌کنند، قدردانی می‌کند و ایمان دارد که به لطف خداوند و حمایت‌های شما در آینده نزدیک فتح قله‌های جهانی و المپیک میسر خواهد شد.

انتهای پیام/