محسن عزیزی اظهار کرد: نگاه اقتصادی سپاه، ورود در بخش تولید و اشتغال برای پشتیبانی و حمایت همه جانبه از جهاد اقتصادی مد نظر مقام معظم رهبری است که قطعا بر رشد اقتصادی تاثیر مثبت دارد.

به گزارش نسیم سرخس به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام پویا؛ اقتصاد مقاومتی یعنی تشخیص حوزه های فشار یا در شرایط کنونی تحریم و متعاقبا تلاش برای کنترل و بی اثر کردن و در شرایط آرمانی تبدیل چنین فشارهایی به فرصت ، که قطعا باور و مشارکت همگانی و اعمال مدیریت های عقلایی و مدبرانه پیش شرط و الزام چنین موضوعی است. اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی ها و تاکید روی مزیت های تولید داخل و تلاش برای خوداتکایی است و صد البته منظور از اقتصاد مقاومتی واقعی، یک اقتصاد مقاومتی فعال و پویاست نه یک اقتصاد منفعل و بسته چنانکه مقاومت برای دفع موانع پیشرفت و کوشش در مسیر حرکت و پیشرفت تعریف می‌شود.

با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر موضوع اقتصاد مقاومتی به سراغ یکی از فعالان اقتصاد مقاومتی در شهرستان ایلام رفتیم و پای صحبت وی نشستیم.

این فعال اقتصادی در گفتگوی اختصاصی با  ایلام پویا گفت: “محسن عزیزی” فارغ التحصیل رشته مترجمی از دانشگاه پیام نور ایلام  هستم که از فعالان اقتصادی در حوزه اقتصاد مقاومتی در شهرستان ایلام می باشم؛  و با توجه به نبود  کار در استان ایلام و فراگیر شدن معضل بیکاری، ایجاد کسب و کار را بهترین روش برای گریز از این معضل یافته  و با تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تحولی در زندگی خود ایجاد کرده ام.

محسن عزیزی اظهار کرد: پس از قطعی شدن هدف و پیدا کردن زمینه کاری، درخواستی را جهت دریافت تسهیلات خوداشتغالی به بسیج سازندگی سپاه ناحیه ایلام تحویل دادم که در زمانی کوتاه با توجه به طرح پیشنهادی وام ۱۰۰ میلیون ریالی را از بسیج سازندگی ناحیه ایلام  با همکاری شرکت نگار نصر دریافت کردم.
وی افزود: با اجرای این طرح برای خود و دو نفر دیگر توانستم اشتغالزایی کنم.

عزیزی تصریح کرد: نگاه اقتصادی سپاه، ورود در بخش تولید و اشتغال برای پشتیبانی و حمایت همه جانبه از جهاد اقتصادی مد نظر مقام معظم رهبری است.که قطعا  بر رشد اقتصادی تاثیر مثبت دارد.

عزیزی با بیان اینکه زنبور داری تاثیر خوبی در حوزه خودکفایی و تامین معاش زندگی‌ام ایجاد کرده است، اظهار کرد: زنبور داری را به خاطر علاقه شروع کردم و اکنون به همراه دو نفر دیگر در این عرصه فعالیت دارم.

این زنبوردارایلامی، کسب تجربه را مهمترین معیار در پرورش زنبور عسل دانسته و تصریح کرد: در زنبورداری هر چقدر پیشرفت کنی بازهم می بینی عقب هستی، من الآن هر چه که یاد گرفتم و تجربه کسب کردم بازهم می بینم باید بیشتر یاد بگیرم در کنارش از زنبورداران دیگر و باتجربه ها هم کمک می گیرم.

این کارآفرین بسیجی در مورد درآمد این شغل افزود: خدا را شکر سه نفر در همین کار مشغول هستیم و خانواده ما وبال گردن دولت نیست. برای دیگران هم شغل ایجاد کرده ایم. خدا را شکر که نان بازویمان را می خوریم، برای مردم محصول با کیفیت تولید می کنیم و روزی حلال بدست می آوریم. و قیمت ریالی درآمدمان زیاد مهم نیست مهم تنها نان حلال و بی منت است.

وی تاکید کرد: من هم مانند سایر جوانان دوست دارم ساعت ۸ صبح سر کار بروم و پشت میز بنشینم و بعد از ظهر هم اتو کشیده به خانه برگردم اما وقتی منطقی مسئله بیکاری را برای خود تحلیل کردم منتظر نشستن برای اینکه ببینم کی قرار است کسی آستین همت برایم بالا بزند را دور از عقل دانستم و با مشورت با کارشناسان و در نظر گرفتن ظرفیت های منطقه ای این حرفه را برگزیدم.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/م