«حماسه ۹ دی» حب به اهل‌بیت و بغض به دشمنان بود/ حضور مردم ضمانت بقای انقلاب است/ برخی خواص با محافظه‌کاری پرچم‌دار انقلاب را در آن برهه تنها گذاشتند
«حماسه ۹ دی» حب به اهل‌بیت و بغض به دشمنان بود/ حضور مردم ضمانت بقای انقلاب است/ برخی خواص با محافظه‌کاری پرچم‌دار انقلاب را در آن برهه تنها گذاشتند
امام‌جمعه سرخس بابیان اینکه «حماسه ۹ دی» حب به اهل‌بیت و بغض به دشمنان بود، گفت: خواصی که بیشترین بهره را از سفره انقلاب برده بودند با محافظه‌کاری در آن برهه پرچم‌دار انقلاب را تنها گذاشتند.

حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به حماسه ۹ دی و نقش مردم در شکل‌گیری این حماسه گفت: مردم علت پدید آمدن انقلاب بودند و کسانی که انقلاب اسلامی را به وجود آوردند همان‌ها نیز ضمانت بقا انقلاب خواهند بود.

 

امام‌جمعه سرخس بابیان اینکه حماسه نهم دی‌ماه روز ناامیدی کفار و دشمنان است، اظهار کرد: کسانی که فکر می‌کردند می‌توانند انقلاب را نابود کنند در روز نهم دی‌ماه با حرکت مردمی از این فکر ناامید شدند.

 

حماسه ۹ دی یک «آری» دیگر به جمهوری اسلامی بود

حجت‌الاسلام ارژنگ افزود: مردم در روز نهم دی‌ماه یک «نه» بزرگ به دشمنان و یک «آری» دیگر به جمهوری اسلامی گفتند.

 

وی به نقش ولایت‌فقیه در حماسه ۹ دی اشاره و تصریح کرد: نقش ولایت‌فقیه در نظام اسلامی برای کسانی که نمایان نشده بود در نهم دی‌ماه برجسته‌تر و نمایان‌تر شد.

 

امام‌جمعه سرخس ادامه داد: مردم به حمایت از رهبری و نظام اسلامی در نهم دی‌ماه به میدان آمدند و دشمن فهمید که ولایت‌فقیه در قلوب مردم جای دارد.

 

برخی خواص با محافظه‌کاری پرچم‌دار انقلاب را در آن برهه تنها گذاشتند

حجت‌الاسلام ارژنگ بابیان اینکه مردم در حماسه نهم دی‌ماه از برخی خواص جلوتر حرکت کردند، عنوان کرد: خواصی که بیشترین بهره را از سفره انقلاب برده بودند با محافظه‌کاری در آن روز پرچم‌دار انقلاب را تنها گذاشتند یعنی صاحبان انقلاب باز به داد انقلاب رسیدند و مدعیان انقلاب در این بزنگاه انقلاب را تنها گذاشتند.

 

وی تأکید کرد: بصیرت یک معنای آن تصمیم به‌موقع است که در آن برهه مورد غفلت خواص قرار گرفت.

 

امام‌جمعه سرخس به نقش برجسته دین در حماسه نهم دی‌ماه اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی به دین خدا جسارت شد این حساسیت باعث شد که خود مردم به میدان آمدند و پرده و نقابی که دشمن تحت عنوان خیرخواهی به چهره زده بود، کنار رفت و مردم فهمیدند که این‌ها ارادتی به امام و نظام ندارند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ ادامه داد: در حقیقت نقش برجسته ولایت‌فقیه در حماسه نهم دی‌ماه در روشنگری و بصیرت دهی در آن برهه نمایان شد.

 

وی یکی از دستاوردهای حماسه ۹ دی را وحدت مردم عنوان و خاطرنشان کرد: وقتی مردم متوجه این فتنه و دسیسه شدند همه آن‌ها در کنار یکدیگر برای دفاع از نظام اسلامی قرار گرفتند.

 

دستاورد بین‌المللی حماسه ۹ دی

امام‌جمعه سرخس به دستاورد بین‌المللی این حماسه اشاره کرد و گفت: در حماسه نهم دی‌ماه مردمی بودن این نظام برای منطقه و جهان روشن شد یعنی این نظام با پشتوانه مردمی شکل گرفته و ادامه دارد.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با تأکید بر اینکه حماسه نهم دی‌ماه یک دموکراسی واقعی بود، عنوان کرد: دشمن در آن برهه فهمید که اگر بخواهد دسیسه کند با یک ملت طرف است.

 

وی اظهار کرد: سیگنال‌ها و امیدواری‌هایی که داده شد که با یک انقلاب مخملی می‌تواند نتیجه بگیرند با حضور مردم متوجه شدند که ایران اسلامی جای انقلاب مخملی نیست چون انقلاب مردم ایران یک انقلاب مردمی مستمر است.

 

بنای دشمن ناامید کردن مردم از آینده انقلاب اسلامی است

امام‌جمعه سرخس افزود: بنای دشمن این است که کاری بکند در بین صفوف مردم انشقاق ایجاد کند و ترفند امروز او نیز ناامید کردن مردم از آینده انقلاب اسلامی است.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ بابیان اینکه دستور قرآن است که «ایام‌الله‌ها» یادآوری شود، خاطرنشان کرد: روزهایی که دست قدرت خداوند را نشان می‌دهد باید زنده نگه داشته شود و روز نهم دی‌ماه روزی بود که دست قدرت خداوند را مشاهده کردیم.

 

وی ادامه داد: بزرگداشت این روزها برای اهل ایمان قوت قلب است بنابراین آحاد مردم وظیفه دارند که این اتفاقات را بازخوانی کنند.

 

«حماسه ۹ دی» حب به اهل‌بیت و بغض به دشمنان بود

حجت‌الاسلام ارژنگ گفت: نباید نقش برجسته این حماسه به فراموشی سپرده شود چون برای آینده نظام اسلامی تأثیرگذار است.

 

وی با تأکید بر اینکه یکی از اصول مذهبی مهم ما تولی و تبری است، گفت: حماسه نهم دی‌ماه ۸۸ ظهور حب و بغض بود؛ حب به اهل‌بیت و ولایت و بغض و نفرت نسبت به دشمنان اسلام و مکتب ولایت بود.

انتهای پیام/