حفر و تجهیز ۴ حلقه چاه برای بالا بردن کیفیت آب شرب سرخس
حفر و تجهیز ۴ حلقه چاه برای بالا بردن کیفیت آب شرب سرخس
پور وحدتی گفت: در راستای اهداف میان‌مدت شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی برای بالا بردن کیفیت آب شرب شهر سرخس، حفر و تجهیز چهار حلقه چاه در نقاط باکیفیت این شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

امیر پور وحدتی، مدیر امور آب و فاضلاب سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: در راستای اهداف میان‌مدت شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی برای بالا بردن کیفیت آب شرب شهر سرخس حفر و تجهیز چهار حلقه چاه در نقاط باکیفیت این شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: از این تعداد دو حلقه چاه حفر و تجهیز و یک حلقه از چاه‌های یادشده در سال ۹۷ افتتاح شد‌ و چاه دوم نیز با توجه به تکمیل تحویل گیری فاز یک خط انتقال سد دوستی هم‌اکنون افتتاح و برای شرب مردم شریف شهر سرخس و ارتقای سطح کیفی و کمی آب شهر وارد مدار بهره‌برداری شد.

پور وحدتی با تأکید بر اینکه با وارد مدار شدن این دو حلقه چاه سطح کیفی آب سرخس حدود ۵۰ درصد افزایش می‌یابد، تصریح کرد: امسال به دنبال حفر و تجهیز دو حلقه چاه دیگر در منطقه شیرتپه هستیم تا بتوانیم سطح کیفی آب شرب سرخس را به میزان ۱۰۰ درصد ارتقاء دهیم.

مدیر امور آب و فاضلاب سرخس خاطرنشان کرد: با وارد مدار شدن آب سد دوستی، این چاه‌ها به‌صورت رزرو در مواقع بحران در شهر و روستاها استفاده می‌شوند.

وی بیان کرد: در حال حاضر به دنبال اخذ مجوز برای حفر دو حلقه چاه در روستای چشمه شور و قاسم‌آباد هستیم که با این کار روستای چشمه شور از مجتمع سیدالشهدا جدا و روستای قاسم‌آباد نیز دارای آب شرب باکیفیت بالاتری می‌شود.

پور وحدتی در پایان عنوان کرد: همچنین حفر و تجهیز دو حلقه چاه رزرو در مجتمع امام علی (ع) و مجتمع تپه میر احمد در دستور کار قرار دارد و حفر و تجهیز یک حلقه چاه در منطقه پل خاتون بااعتباری بالغ‌بر یک میلیارد تومان در ماه جاری انجام خواهد شد تا در مواقع کم‌آبی و قطعی آب سد دوستی که تأمین‌کننده آب شرب مجتمع گلزار است، چاه رزرو وارد مدار بهره‌برداری شود.

انتهای پیام/