حضرت امام با مدل اسلامی «خیزش مردمی مبتنی بر ایمان» انقلاب کرد/ مقام معظم رهبری از انقلاب پاسداری لحظه‌ای می‌کنند
حضرت امام با مدل اسلامی «خیزش مردمی مبتنی بر ایمان» انقلاب کرد/ مقام معظم رهبری از انقلاب پاسداری لحظه‌ای می‌کنند
مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان بابیان اینکه حضرت امام(ره) با مدل اسلامی «خیزش مردمی مبتنی بر ایمان» انقلاب کردند، گفت: مقام معظم رهبری امروز از انقلاب پاسداری لحظه‌ای می‌کنند، چون نگه‌داری و پاسداری از ایجاد به‌مراتب سخت‌تر است.

حجت‌الاسلام احمد صابری تولایی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: قبل از انقلاب ایران دو تحول سیاسی در جوامع معمول بود، یکی نبردهای پارلمانتاریستی و دیگری حمایتی بود که از کشورهای دیگر می‌گرفتند تا بتوانند انقلابی ایجاد کنند.

 

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اینکه حضرت امام(ره) هیچ‌کدام از این‌ها را قبول نکردند، افزود: نبردهای پارلمانتاریستی توسط غربی‌ها اجرا می‌شد و کودتاهای سخت افزارانه داخلی توسط بلوک شرق به اجرا درمی‌آمد.

 

حضرت امام با مدل اسلامی «خیزش مردمی مبتنی بر ایمان» انقلاب کرد

وی تصریح کرد: امام(ره) با هیچ‌کدام از مدل‌های غرب و شرق انقلاب را آغاز نکرد؛ امام(ره) فرمودند، ما مدلی داریم در اسلام که مدل «خیزش مردمی مبتنی بر ایمان» است، یعنی از کشورهای دیگر برای انقلاب کردن کمک نمی‌گیریم، چون با پایه باطل نمی‌توان مسیر حق را طی کنیم.

 

صابری تولایی بیان کرد: در داخل هم امام(ره) به‌شدت با ترورها مخالف بودند و به همین دلیل هیچ‌گاه با منافقین کنار نیامدند؛ امام(ره) می‌فرمودند، ایمانی که در مردم است باید به فعلیت برسد یعنی به او بگویی که چه بلایی بر سرت آمده است.

 

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان عنوان کرد: حضرت امام(ره) شعاری داشتند و فرمودند این شعار باید در دل‌های مردم نهادینه شود؛ «شما مسلمانی و اگر قرار باشد شخصی مثل یزید خلیفه مسلمانان باشد باید فاتحه اسلام را بخوانید؛ شما چطور مسلمان‌هایی هستید که آدمی مثل یزید با همان ویژگی‌ها یعنی زیر نظر استکبار و با فسادهای اخلاقی و مالی بر شما حکومت می‌کند؛ شما چطور مسلمان‌هایی هستید که مرگ بر شاه نمی‌گویید؛ حسینتان مرگ بر یزید گفت و شما هم باید مرگ بر شاه بگویید».

 

زیربنای انقلاب امام(ره) بدون تردید اعتقادی بود

وی خاطرنشان کرد: زیربنای انقلاب امام(ره) بدون هیچ شکی اعتقادی بود و برون داد این حرکت مذهبی در سیاست و فرهنگ خودش را نشان داد و امام(ره) هم تلاش می‌کردند از گزینه‌های کف خیابان که مردم با آن سروکار داشتند و مردم را در غفلت رسانه‌ای نگه داشته بودند، استفاده کند.

 

صابری تولایی تصریح کرد: بحث کاپیتولاسیون ارتباط مستقیم با مردم داشت و این در حالی بود که مردم از این قانون اطلاعی نداشتند؛ امام(ره) ایمان و عزت مداری مردم را تحریک کرد و این عزت و ایمان با یکدیگر در کنار مرجعیت موجب اتحاد مردم شد.

 

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان اضافه کرد: ویژگی و تفاوت حضرت امام(ره) با تمام علمایی که در طول تاریخ داشتیم این بود که ایشان اعتقاد راسخ داشتند که باید شاه برود و با اصل نظام مخالفت کردند.

 

مقام معظم رهبری از انقلاب پاسداری لحظه‌ای می‌کنند

وی در ادامه به جانشینی مقام معظم رهبری پس از ارتحال امام(ره) اشاره کرد و اظهار داشت: انقلاب کردن تا انقلاب را نگه‌داشتن، مانند به دست آوردن یک آبرو و حفظ آن در ۳۸ سال است.

 

صابری تولایی بیان کرد: با چند کار خوب می‌توان آبرویی به دست آورد اما نگه‌داشتن این آبرو یک ممارست و یک پاسداری لحظه‌ای می‌خواهد؛ اینکه امام(ره) انقلاب کردند یک کار بزرگ بود و اینکه رهبری توانست این انقلاب را تا اینجا به‌پیش ببرد مسئله دیگری است.

 

کار حضرت آقا به‌مراتب از کار امام(ره) سخت‌تر بود

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان عنوان کرد: کار حضرت آقا از کار امام(ره) مانند کار امام علی(ع) از کار حضرت رسول(ص) به‌مراتب سخت‌تر بود؛ پیامبر مکرم اسلام زمانی قران آوردند که برای مردم جذابیت داشت؛ مردم شعارهای پیامبر و عدالت او را دیدند و به ایشان گرویدند، اما امام علی(ع) زمانی حکومت را به دست گرفتند که مردم از قرآن زده شده بودند و شعارهای زیبای پیامبر از بین رفته بود.

 

وی تصریح کرد: حضرت امام(ره) با این شعارها انقلاب کردند و پیروز شدند، اما بعدازآن حضرت آقا باید این انقلاب را نگه می‌داشتند، درحالی‌که این شعارها توسط غرب نخ‌نما شده و از طرفی شعارهای تقابلی ایجاد شده است؛ یعنی ما اگر از عزت می‌گفتیم در مقابل آن حقوق بشر را مطرح می‌کردند و در یک فاصله کوتاه در رقابت با ما شعار سازی و ارزش سازی کردند و از درون ارزش‌های ما را به‌نقد کشیدند.

 

صابری تولایی اظهار داشت: ولایت‌فقیه در زمان حضرت امام(ره) یک پدید جدید بود، اما امروز دشمن از آن تعبیر دیکتاتوری می‌کند؛ بنابراین سخت است که شعارها و ارزش‌هایت را بگیرند و بازهم بتوانی با تدبیرهای خودت انقلاب را به‌جایی برسانی که همه به آن اذعان دارند.

 

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان بیان کرد: امروز تمام رسانه‌های غرب توهین می‌کنند، تهمت می‌زنند و شهوت بر سر جوانان ما می‌ریزند، اما از دل همین جوان‌هایی که ماهواره بالای سر آن‌ها است، صف‌هایی برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) تشکیل می‌شود که نمی‌توان آن را شمرد.

 

چهل تدبیر از حضرت آقا موردتوجه رسانه‌های غربی قرار گرفته است

وی عنوان کرد: استقامت مقام معظم رهبری در مقابل این هجمه‌ها توانست یک نیروی جدیدی به نام انقلابیون نسل چهارم و پنجم تولید کند که برای حفظ ارزش‌هایشان در خارج از مرزها می‌جنگند.

 

صابری با تأکید بر اینکه کار حضرت آقا به‌مراتب از کار امام(ره) سخت‌تر بود، افزود: نگه‌داری و پاسداری از ایجاد به‌مراتب سخت‌تر است؛ در آن زمان حملات این مقدار نبود، اما در دوران حضرت آقا حملات به‌شدت افزایش یافت.

 

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: چهل تدبیر از حضرت آقا در این ۳۸ سال موردتوجه رسانه‌های غربی قرار گرفته که آخرین جمله را نوام چامسکی، زبان‌شناس و نظریه‌پرداز آمریکایی مطرح می‌کند که هنر آیت‌الله خامنه‌ای این است که می‌تواند در بدترین گردنه‌های سقوط مملکت را به ابتدای کار و به همان ارزش‌های زمان انقلاب برگرداند.

انتهای پیام/