حذف راهبرد دو ستونی آمریکا در منطقه توسط جمهوری اسلامی/ رزمندگان و ایثارگران «تاریخ شفاهی» نظام اسلامی هستند
حذف راهبرد دو ستونی آمریکا در منطقه توسط جمهوری اسلامی/ رزمندگان و ایثارگران «تاریخ شفاهی» نظام اسلامی هستند
عضو هیئت‌علمی دانشگاه فردوسی مشهد با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی امروز راهبرد دو ستونی آمریکا در منطقه را حذف کرده است، گفت: به اعتقاد کارشناسان سرشناسی همچون نوام چامسکی، مایکل مور، فرید زکریا و برژنسکی، آمریکا در حال فروپاشی است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، صبح امروز دومین همایش تجلیل از رزمندگان، ایثارگران و آزادگان فرهنگی شهرستان سرخس به مناسبت هفته معلم در محل سالن تربیت اداره آموزش‌وپرورش این شهرستان برگزار شد.

عباس دادمحمدی مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان سرخس در این مراسم با تأکید بر اینکه اولویت آموزش‌وپرورش توجه به مسائل تربیتی و معنوی دانش‌آموزان است، اظهار کرد: امروز تفکر و فرهنگ انقلابی و ایثارگری باید توسط رزمندگان و ایثارگران ما به نسلی که به امانت در اختیار ما هستند انتقال داده شود.

مدیر آموزش‌وپرورش سرخس افزود: رزمندگان و ایثارگران تاریخ شفاهی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و بایستی توسط مسئولان نظام اسلامی به‌عنوان الگو به جامعه معرفی شوند.

وی دشمن‌شناسی و آشنایی دانش‌آموزان با شگردهای دشمن را از رسالت‌های معلمان دانست و تصریح کرد: آشنایی با شگردهای دشمن می‌تواند دانش‌آموز را در برابر شبهات جبهه استکبار علیه جمهوری اسلامی مصون کند.

در ادامه این مراسم سید حمید رضوی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در ژئوپلیتیک غرب آسیا بیان کرد: درحالی‌که در دوران دفاع مقدس حتی سیم‌خاردار هم نداشتیم، اما امروز جمهوری اسلامی سیلوی موشکی دارد.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی امروز راهبرد دو ستونی آمریکا در منطقه را حذف کرده است، اظهار داشت: به اعتقاد کارشناسان سرشناسی همچون نوام چامسکی، مایکل مور، فرید زکریا و برژنسکی، آمریکا در حال فروپاشی است.

 

عضو هیئت‌علمی دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه با بیان اینکه قشر دانش‌آموز ما باید نسبت به تهدیدات دشمن در عرصه جنگ نرم آشنایی و آگاهی لازم را داشته باشند، افزود: امروز از نبرد نرم نیز در حال عبور هستیم و وارد جنگی دیگر به نام «نفوذ» شده‌ایم.

 

وی با اشاره به اینکه ایران جزو ۲۰ کشور پرکار در استفاده از اینترنت است، تصریح کرد: متأسفانه ۶۰ درصد آمار طلاق کشور مربوط به ارتباط زوجین با یک جنس مخالف در فضای مجازی است و در هر سه دقیقه شاهد فروپاشی یک خانواده ایرانی هستیم، بنابراین در جنگ نرم دشمن باید «بیدار» باشیم.

رضوی یادآور شد: در حال حاضر ۲۵ میلیون زن و ۳۰ میلیون مرد در ایران از موبایل استفاده می‌کنند و سالیانه حدود ۸۰۰ هزار دستگاه موبایل هوشمند در کشور فروخته می‌شود و در حوزه استفاده از اینترنت از جمعیت ۸۰ میلیونی کشور ۵۶ میلیون نفر درگیر این فضا هستند.

 

شایان ذکر است، در پایان این مراسم همچنین از معلمان نمونه شهرستان سرخس تجلیل شد.

انتهای پیام/