حاشیه‌‌هایی مهم‌تر از متن انتخاب شهردار سرخس
حاشیه‌‌هایی مهم‌تر از متن انتخاب شهردار سرخس
ششمین شورای شهر سرخس که اعضای آن با شعار شفافیت و شورای شیشه‌ای توسط مردم انتخاب شدند، دیشب در جلسه خود حمید دانشی‌مقدم که در شورای پنجم پس از رفتن احمد صفائی به عنوان شهردار معرفی شده بود را مجدد برای پست شهرداری انتخاب کردند و وی مسئولیت مدیریت شهر پر از چالش سرخس را برعهده گرفت.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، ششمین شورای اسلامی شهر سرخس که اعضای آن با شعار شفافیت و شورای شیشه‌ای توسط مردم انتخاب شدند، دیشب در جلسه خود حمید دانشی‌مقدم که در شورای پنجم پس از رفتن احمد صفائی به عنوان شهردار معرفی شده بود را مجدد برای پست شهرداری انتخاب کردند و وی مسئولیت مدیریت شهر پر از چالش سرخس را برعهده گرفت.

حمید دانشی‌مقدم در حالی به عنوان شهردار سرخس انتخاب شده است که طبق شنیده‌ها تمایلی برای تصدی مسئولیت شهرداری سرخس نداشته و این را حتی در حاشیه جلسه شورا با خبرنگاران نیز ابراز کرد، اما ظاهرا در کنار فراخوانی که برای انتخاب گزینه‌ها اعلام شده بود، شورای شهر سرخس از حمید دانشی‌مقدم نیز درخواست کرده بود تا رزومه و برنامه خود را بدهد، آن فراخوان و این درخواست این گمانه‌زنی که مردم داشتند که شهردار از قبل مشخص است را بیشتر تقویت کرد.

شورای شهر سرخس که مردم از آن شفافیت و عمل به شعار شورای شیشه‌ای را انتظار دارند هنوز گزینه‌هایی که در کنار حمید دانشی‌مقدم بررسی شدند را اعلام نکرده است.

در کنار موارد فوق و حال که دانشی‌مقدم به عنوان شهردار سرخس انتخاب شده است، مشخص نیست برنامه‌ای که وی برای شهرداری سرخس به شورا ارائه کرده است چیست؟ و قرار است دانشی‌مقدم در این مدت چهار سال برای پیشرفت شهر چه اقداماتی را انجام دهد؟ آیا شورای شهر این حق مردمی که آن‌ها را انتخاب کردند در نظر می‌گیرد و برنامه‌های شهردار انتخابی خود را به اطلاع موکلان خود می‌رسانند؟

جناب آقایان لالوی، داوری، علیمیرزایی، لایقی‌زاده و سرکار خانم نویدی اکنون که شهردار انتخاب شده است مردم انتظار دارند که بدانند شهردار سرخس بر مبنای چه برنامه‌ای انتخاب شده است و چه برنامه‌ای برای توسعه شهر سرخس دارد؟ منتظر شورای شیشه‌ای هستیم تا در این زمینه به موکلان خود توضیح دهند.

مطمئناً موفقیت شورا و شهرداری در گرو گفت‌وگوی صادقانه با مردم و اطلاع‌رسانی شفاف به آنان است.

یادداشت از علیرضا علی صوفی- فعال رسانه‌ای

انتهای پیام/