حاج قاسم شیعه تراز عصر غیبت است/ حماسه ۹ دی تجلی وحدت مردم ایران حول محور ولایت شد
حاج قاسم شیعه تراز عصر غیبت است/ حماسه ۹ دی تجلی وحدت مردم ایران حول محور ولایت شد
امام جمعه سرخس با تاکید بر اینکه حاج قاسم شیعه تراز عصر غیبت است، گفت: برخی شخصیت‌ها مانند حاج قاسم سلیمانی که در اثر ولایت‌پذیری از فرد به مکتب تبدیل شدند، خط درگیری با دشمن را شناخته بودند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس اظهار کرد: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در پیام مهمی قبل از فروپاشی شوروی سابق به گورباچف تاکید کردند، از شما مادی‌گراها می‌خواهیم درباره اسلام با دقت تفحص کنید؛ این به‌خاطر ارزش‌های جهان‌شمول اسلام است که می‌تواند وسیله نجات ملت‌ها را فراهم ‌و گره‌گشای بشریت باشد.

امام جمعه سرخس افزود: اسلام آمده است تا انسان تربیت کند و اسلام تنها دینی است که مادیات را همراه با معنویات می‌خواهد.

حجت‌الاسلام بختیاری با اشاره به حماسه ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت: بصیرت یعنی خط درگیری با دشمن را تشخیص بدهیم؛ برخی مواقع، برخی جبهه خودی را می‌زنند.

وی با تاکید بر اینکه باید ببینیم نقطه بمباران دشمن کجا است، تصریح کرد: برخی شخصیت‌ها مانند حاج قاسم که در اثر ولایت‌پذیری از فرد به مکتب تبدیل شدند، خط درگیری با دشمن را شناخته بودند.

خطیب نماز جمعه سرخس بیان کرد: بصیرت یعنی اینکه انسان اسلام‌شناس، دشمن شناس و زمان شناس است؛ حافظه تاریخی انسان در زمان شناسی مهم است؛ انسان باید تاریخ را خوب بفهمد، چون حوادث شبیه یکدیگر هستند و تاریخ بهترین وسیله برای عبرت آمیزی است.

امام جمعه سرخس با اشاره به فتنه سال ۸۸ عنوان کرد: دشمن در این فتنه‌ها از امام مسلمین قداست‌زدایی می‌کند؛ در فتنه ۸۸ و فتنه ترکیبی اخیر دشمنان اهداف مختلفی را دنبال کردند که یکی از آن‌ها کشته‌سازی بود؛ البته در فتنه اخیر با بصیرت و مظلومیت نیروی انتظامی و بسیج در این توطئه ناکام ماندند؛ یکی دیگر از اهداف دشمن این است که از حربه زنان برای فتنه استفاده کند.

حجت‌الاسلام بختیاری با بیان اینکه اوج خشونت را در فتنه اخیر از سوی دشمنان شاهد بودیم، گفت: امن‌ترین مکان‌ها مانند حرم حضرت شاهچراغ(ع) در فتنه اخیر مورد خشونت قرار گرفتند.

وی در ادامه با گرامیداشت حماسه ۹ دی ملت ایران تصریح کرد: حماسه ۹ دی تجلی وحدت مردم ایران حول محور ولایت شد؛ ۹ دی حماسه به یاد ماندنی شد که مردم نشان دادند، پای ارزش‌ها و ولایت و نظام جمهوری اسلامی تا آخرین قطره خونشان هستند و این روز نباید از حافظه ما فراموش شود.

خطیب نماز جمعه سرخس ادامه داد: ۹ دی یوم‌الله شد و ایام‌الله ماندگار است؛ این یوم‌الله معجزه خدای متعال و امداد غیبی و مظهر لطف ویژه امام عصر(عج) به کشور ما شد.

امام جمعه سرخس در ادامه با گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: حاج قاسم شیعه تراز عصر غیبت است؛ حاج قاسم هم ارتباط خوبی با ولی فقیه از سر معرفت و بصیرت داشت و هم ارتباط خوبی با مردم داشتند؛ در سیل و زلزله حاج قاسم در صف اول کمک به مردم بود و در میدان مبارزه، با دشمنان اسلام هم با شدت برخورد می‌کرد.

حجت‌الاسلام بختیاری در پایان با اشاره به خطر کاهش جمعیت در کشور گفت: دشمنان ما به این حوزه خیلی امید دارند و کشور ما به شدت در حال پیر شدن است و کاهش جمعیت چشم‌روشنی برای دشمن است؛ این خطر بزرگی برای کشور ما است و در دل خطر هستیم؛ کاهش جمعیت همان قتل‌وعام خاموش است و خودش را امروز در همه زمینه‌ها نشان می‌دهد.

انتهای پیام/