جنگ ما در سوریه یک جنگ عقیدتی است/ تروریست‌ها گرفتار جهل مرکب هستند
جنگ ما در سوریه یک جنگ عقیدتی است/ تروریست‌ها گرفتار جهل مرکب هستند
مدافع حرم حضرت زینب (س) اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس خرمشهر را دشمن گرفت و ما دوباره آن را فتح کردیم، اما در سوریه داستان فتح خاک و جنگ نظامی نیست بلکه ما درگیر یک جنگ عقیدتی هستیم.

حجت‌الاسلام سید ابوذر حسینی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: جنگ ما در سوریه جنگ فتح خاک نیست بلکه یک جنگ عقیدتی است.

 

مدافع حرم حضرت زینب (س) افزود: در هشت سال دفاع مقدس خرمشهر را دشمن گرفت و ما دوباره آن را فتح کردیم، اما در سوریه داستان فتح خاک و جنگ نظامی نیست بلکه ما درگیر یک جنگ عقیدتی هستیم.

 

وی تصریح کرد: دشمن به این نتیجه رسید برای اینکه بتواند اسلام  را زیر سؤال ببرد و آن را مورد هجوم قرار دهد، بهتر است از عقیده علیه عقیده استفاده کند.

 

حسینی اظهار داشت: بسیاری از تروریست‌ها را به این باور رسانده‌اند که ما مخالف اعتقاد اسلام داریم و آن‌ها به قول خودشان در حال مبارزه با مشرکان هستند.

 

مدافع حرم حضرت زینب (س) بابیان اینکه برخی از تروریست‌ها از روی جهل وارد جنگ شده‌اند، ادامه داد: بسیاری از داعشی ها با یک اعتقاد غلط اما از سر جهل مرکب وارد جنگ شده‌اند؛ «آنکس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابد دهر بماند».

 

وی بیان داشت: در عرصه جنگ فرهنگی در منطقه پیروز شدیم به این معنی که بسیاری از مردم ناآگاه منطقه به این پی بردند که ما تشنه گرفتن خاک نیستیم و هدفمان نجات دادن مردم از جهل است.

 

حسینی عنوان کرد: در این جنگ بسیاری از داعشی ها تحت تأثیر قرار گرفتند و به ما ملحق شده و توبه کردند؛ بسیاری از مردم منطقه طوری دیگر درباره ایران و انقلاب اسلامی می‌دانستند ولی امروز تصورشان تغییر کرده است، علاوه بر اینکه «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد».

 

مدافع حرم حضرت زینب (س) تصریح کرد: دشمن با این هدف آمده بود تا به ایران ضربه بزند، اما به فرموده حضرت آقا ما در عراق و شام داعش را زمین‌گیر کردیم و این باعث شد نیروهای خارجی که از بیرون آمده بودند و قصد تشکیل حکومت به ظاهر اسلامی داشتند با دیدن مظلومیت مردم سوریه و دفاع جانانه مدافعان حرم به این نتیجه برسند که داستان فقط گرفتن زمین نیست و اگر قصد گرفتن حکومت را دارند چرا کودک کشی می‌کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه در جنگ با تروریست‌ها درگیر یک جنگ تبلیغاتی شدید هستیم، اظهار داشت: حضور بچه‌های انقلابی و بسیجی تصور غلط بسیاری از افراد را در منطقه تغییر داده است؛ چه آن‌ها که توبه کردند و برگشتند و عده‌ای نیز تصورشان درباره جبهه مقاومت تغییر کرد.

 

حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به پیروزی‌هایی که داشتیم به‌خصوص پس از فتح حلب، آینده روشنی را می‌توانیم ترسیم کنیم و امیدواریم آن وعده‌ای که حضرت آقا به لبنان دادند و حزب‌الله تبدیل به قدرت منطقه‌ای شد برای سوریه نیز این اتفاق بیفتد.

 

مدافع حرم حضرت زینب (س) تأکید کرد: در جنگ با تروریست‌ها در حال دفاع از خط مقدممان هستیم و به فرموده حضرت آقا ما از حماس سنی همان حمایتی را کردیم که از حزب‌الله شیعه داریم و این نشان می‌دهد که اصل اسلام برای ما مهم است.

انتهای پیام/