رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور گفت: به‌منظور حفاظت از حیات‌وحش جریمه شکار پلنگ ایرانی 20 برابر شده است.
به گزارش نسیم سرخس، معصومه ابتکار بعدازظهر امروز در دیدار با مقامات قضایی استان فارس اظهار داشت: تصمیم ۲۰ برابر شدن شکار پلنگ ایرانی در شورای عالی محیط‌زیست کشور تصویب شده است.

وی درعین‌حال افزود: شورای عالی محیط‌زیست کشور برای سایر جانداران حیات‌وحش، میزان جریمه را به پنج برابر نسبت به گذشته افزایش داده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور همچنین گفت: هم‌اکنون ۱۱ درصد از مساحت کشور تحت حفاظت ما است که باید این مقدار به ۱۶ درصد برسد.

وی با تأکید بر آموزش قضایی محیط‌بانان خاطرنشان کرد: با دستورالعمل‌های جدیدی که برای ضابطان قضایی صادرشده، سال گذشته ۸۵۰ محیط‌بان در این دوره‌ها شرکت کردند.

ابتکار افزود: هرچه دسترسی کارکنان حفاظت محیط‌زیست به‌روزآمدترین اطلاعات حوزه خود افزایش یابد، کارایی آنان بیشتر می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به ۱۱۵ شهید محیط‌بان کشور گفت: ۲۲ نفر از این تعداد در استان فارس شهید شده‌اند و افزونی شمار این شهدا به دلیل درگیری‌های پیشین با متخلفان است.

وی همچنین یادآور شد: هم‌اکنون چهار لایحه مهم محیط‌زیست برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه‌شده که شامل لایحه هوای پاک، لایحه حفاظت از خاک، لایحه حفاظت از تالاب‌ها و لایحه ارزیابی زیست‌محیطی است که سازمان حفاظت از محیط‌زیست به این قوانین نیاز دارد.

ابتکار اظهار داشت: ۲۴۰ هکتار از اراضی مناطق حفاظت‌شده فارس آزادسازی شده و مشابه این اقدام در استان‌های مازندران، تهران، هرمزگان و برخی استان‌ها انجام‌گرفته است.

منبع: فارس
انتهای پیام/