تکلیف چگونگی حضور دانش‌آموزان سرخسی در مدارس مشخص شد
تکلیف چگونگی حضور دانش‌آموزان سرخسی در مدارس مشخص شد
مدیر آموزش‌وپرورش سرخس گفت: دانش‌آموزان سرخسی سه روز در هفته به‌صورت حضوری و سه روز به‌صورت مجازی آموزش می‌بینند و گروه‌بندی دانش‌آموزان و ساعت حضور معلمان در مدارس نیز به تصمیم شورای معلمان همان مدرسه واگذار شده است.

عباس دادمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به نحوه بازگشایی مدارس در شهرستان سرخس از ۱۵ شهریورماه اظهار کرد: تا زمان اعلام رسمی ستاد ملی مقابله با کرونا، بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی خود وزارت آموزش‌وپرورش برنامه بازگشایی مدارس را در تاریخ یادشده داریم.

مدیر آموزش‌وپرورش سرخس افزود: دوشنبه هفته گذشته مانور بازگشایی را در تمامی مدارس شهرستان با حضور همکاران داشتیم و تمهیدات و ظرفیت‌های لازم را برای حضور دانش‌آموزان فراهم کردیم و شنبه اولین روز کاری ما است.

وی به تشریح نحوه بازگشایی مدارس در شهر و روستاهای شهرستان اشاره و تصریح کرد: در مدارس چندپایه ما در روستاها آموزش به‌صورت حضوری است و مشکلی در این رابطه برای رعایت نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و تهویه هوا نداریم.

دادمحمدی با بیان اینکه زمان کلاس‌ها ۳۰ دقیقه است، بیان کرد: در مدارسی که تراکم داریم یعنی مدارسی که بالای ۵۰ نفر دانش‌آموز دارند، دانش‌آموزان را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دو گروه تقسیم می‌کنیم.

مدیر آموزش‌وپرورش سرخس عنوان کرد: گروه‌بندی دانش‌آموزان و ساعت حضور معلمان در مدارس، به تصمیم شورای معلمان همان مدرسه واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش در سرخس سه روز به‌صورت حضوری و سه روز هم به‌صورت مجازی برای دانش‌آموزان انجام می‌شود.

دادمحمدی ادامه داد: دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی نیز که فاصله محل سکونت آن‌ها به شهر نزدیک است، هزینه رفت‌وآمد آن‌ها را خود آموزش‌وپرورش تقبل می‌کند و سایر دانش‌آموزان که از روستاهای دورتر هستند، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گروه‌بندی و از خوابگاه استفاده می‌کنند.

مدیر آموزش‌وپرورش سرخس در پایان با اشاره به اینکه امسال ۲۰ هزار دانش‌آموز در مدارس شهری و روستایی سرخس تحصیل می‌کنند، گفت: بیش از ۹۸ درصد دانش‌آموزان شهرستان برای دریافت کتب درسی ثبت‌نام کردند و برای مابقی دانش‌آموزان نیز تمام دغدغه ما این است که مشکلشان را حل کنیم تا حتی یک دانش‌آموز از تحصیل باز نماند.

انتهای پیام/