توکل به خدا و توسل به اهل‌بیت(ع) دفع بلا می‌کند/ بلاهایی چون کرونا هشدار برای بشریت است
توکل به خدا و توسل به اهل‌بیت(ع) دفع بلا می‌کند/ بلاهایی چون کرونا هشدار برای بشریت است
حجت‌الاسلام بختیاری گفت: مردم ما در مقابله با کرونا ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی نباید از توکل به خدا و توسل به اهل‌بیت علیهم‌السلام و دعا غفلت کنند.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، با تأکید بر اینکه مردم ما در مقابله با کرونا ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی نباید از توکل به خدا و توسل به اهل‌بیت علیهم‌السلام و دعا غفلت کنند، اظهار کرد: در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی قطعاً دعا و توسل به اهل‌بیت علیهم‌السلام برای دفع این بلا مؤثر است.

امام‌جمعه سرخس با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب به استفاده از دعا برای دفع بلا افزود: بلاهایی چون کرونا هشداری برای بشریت است که بیدار شود و بداند خالقی هست که همه‌کاره عالم است.

وی تصریح کرد: در حالتی که انسان به اضطرار می‌رسد، در این اضطرار خدای خود را پیدا می‌کند و از او استمداد می‌طلبد؛ در روزهایی که با بیماری کرونا روبرو هستیم، بهترین فرصت را داریم که به خدای متعال متوسل شویم و از او با اخلاص بخواهیم که این بلا را از ما دور کند.

حجت‌الاسلام بختیاری به موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: برای حفظ حجاب در کشور ما در یک روز حدود چهار هزار نفر در مسجد گوهرشاد شهید شدند و مردم ما آن زمان در مقابل کشف حجاب رضاخانی ایستادند.

امام‌جمعه سرخس عنوان کرد: نتیجه بدحجابی و گناه و فساد، شیوع بلاها است و اگر می‌خواهیم این بلاها جمع شود، همگان باید به فریضه فراموش‌شده امربه‌معروف و نهی از منکر باز گردیم.

وی بیان کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر اگر در جامعه‌ای نهادینه شد، آن جامعه می‌تواند خودش را در برابر بلاها واکسینه و ایمن کند.

انتهای پیام/