تولید واکسن کرونا توسط جوانان ایرانی، افتخاری برای جهان اسلام است/ آمریکا بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر
تولید واکسن کرونا توسط جوانان ایرانی، افتخاری برای جهان اسلام است/ آمریکا بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر
حجت‌الاسلام بختیاری با تاکید بر اینکه تولید واکسن کرونا توسط جوانان ایرانی افتخاری برای جهان اسلام است، گفت: ایران اسلامی نشان داده که در اوج تحریم‌ها می‌تواند در برابر استکبار بایستد و این تصویر را مقام معظم رهبری به دنیا نشان دادند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس اظهار کرد: امروز هر کسی در برابر زورگویان و در راس آن آمریکا بایستد، او را وحشی خطاب می‌کنند، در حالی که وحشی کسی است که علیه مردم دنیا و مردم خودش دست به جنایت می‌زند.

امام جمعه سرخس با بیان اینکه آمریکا به هیچ اصول بین‌المللی پایبند نیست، افزود: این ساده لوحی است که برخی پای میز مذاکره با آمریکا می‌نشینند.

وی به هفته حقوق بشر آمریکایی اشاره و تصریح کرد: امروز آمریکا در کشور خودش قانون آزادی حمل سلاح دارد و با نقض حقوق شهروندان به منظور حفظ منافع صهیونیست‌ها و کارگاه‌های اسلحه‌سازی مردمش را به قتل و عام وادار می‌کند؛ سالانه ۱۶۰۰ کودک و نوجوان در آمریکا به وسیله سلاح گرم کشته می‌شوند.

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: نقض حقوق اقلیت‌های دینی، تبعیض نژادی و رفتار وحشیانه با سیاه پوستان، نقض حقوق زنان که ۴۲ درصد آن‌ها در این کشور در ناامنی به سر می‌برند ازجمله اقدامات نقض حقوق بشری است که آمریکا در کشورش به آن‌ها دست می‌زند.

خطیب نماز جمعه سرخس به جنایت‌های بین‌المللی آمریکا اشاره کرد و افزود: قتل و عام مردم ناکازاکی و هیروشیما، ساخت و حمایت از گروه‌های تروریستی همچون القاعده و داعش و جنایت علیه مردم جهان، کودتای ۲۸ مرداد تا جنایت‌های جنگ جهانی دوم، حمایت از صدام جنایتکار و تحریم دارویی بیماران سرطانی، ترور دانشمندان هسته‌ای ایران و جنایت بزرگ او در به شهادت رساندن سردار سلیمانی از جمله جنایت‌های آمریکا است که او را به بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر تبدیل کرده است.

امام جمعه سرخس در ادامه به شکست‌های مفتضحانه و پی‌درپی آمریکا در منطقه اشاره و عنوان کرد: اخیرا آمریکا در جنگ رسانه‌ای با مردم ایران در انتخابات شکست خورد و حماسه ملت ایران در انتخابات مشت محکم دیگری به آمریکا زد.

وی رژه نیروهای حشدالعبی عراق در پادگان اشرف را یکی دیگر از شکست‌های مفتضحانه آمریکا و نوکران آن‌ها به‌ویژه منافقین دانست و بیان کرد: این رژه ثابت کرد اتحاد بین ملت ایران و عراق که حاج قاسم و ابومهدی مهندس آن را ایجاد کردند، می‌تواند امنیت را در منطقه برقرار کند.

حجت‌الاسلام بختیاری به حمایت‌های مقام معظم رهبری از تولید داخل اشاره و خاطرنشان کرد: هفته گذشته مقام معظم رهبری تزریق واکسن ایرانی را داشتند و این هم یک مشت محکم دیگر به آمریکایی‌ها بود؛ برای جهان این یک شگفتی بود که رهبری برای مسائل علمی کشورش و حمایت از تولید ملی، خودش را مورد آزمایش قرار بدهد.

خطیب نماز جمعه سرخس اضافه کرد: نحوه اقدام و عمل رهبری در رای دادن و همچنین دریافت واکسن ایرانی کرونا مانور قدرت جمهوری اسلامی ایران بود؛ مقام معظم رهبری نشان دادند که تولید داخلی را باید تجلیل کرد.

امام جمعه سرخس تولید واکسن کرونا توسط جوانان ایرانی را افتخاری برای تمام جهان اسلام عنوان کرد و افزود: به برکت اهل بیت علیهم السلام و امام زمان که صاحب کشورمان هستند، ایران اسلامی نشان داده که در اوج تحریم می‌تواند در برابر استکبار بایستد و این تصویر را مقام معظم رهبری به دنیا نشان دادند.

انتهای پیام/