تهیه برنامه راهبردی ۲۰ ساله شهر سرخس/ ۸ پروژه بزرگ برای درآمد پایدار شهرداری طرح ریزی شده است
تهیه برنامه راهبردی ۲۰ ساله شهر سرخس/ ۸ پروژه بزرگ برای درآمد پایدار شهرداری طرح ریزی شده است
شهردار سرخس با اشاره به تهیه برنامه راهبردی 20 ساله شهر سرخس گفت: طرح جمع آوری آب های سطحی، طرح پارک رایحه درمان و طرح تفصیلی شهر سرخس از طرح هایی است که مطالعات آن به سرانجام رسیده است.

محمد امینی فر در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به راهبردهای شهرداری سرخس در حوزه های مختلف به راهبرد این شهرداری در حوزه عمرانی اشاره و عنوان کرد: راهبرد شهرداری سرخس در حوزه عمرانی ارتقای سازه ها است.

 

شهردار سرخس تصریح کرد: ارتقای کیفی آسفالت و معابر، ارتقای کیفی تولیدات بتنی، اجرای بیش از ۶۰ هزار مترمربع آسفالت، طراحی المان شهدای گمنام، طراحی بوستان های شهری و میادین و تجهیز کارخانه های شهری از فعالیت های مهم شهرداری در حوزه عمرانی است.

 

افزایش ۱۸ هزار مترمربعی سرانه فضای سبز بدون تملک زمین

وی در ادامه به فعالیت های شهرداری در حوزه فضای سبز اشاره کرد و اظهار داشت: در مدتی مسئولیت شهرداری را بر عهده گرفتم توانستیم در قالب بوستان های محلی بدون تملک زمین حدود ۱۸ هزار مترمربع به سرانه فضای سبز شهری بیفزاییم.

 

شهردار سرخس اضافه کرد: ارتقای کیفیت فضای سبز، بازطراحی پارک امام (ره)، پارک کودک و پارک محله ۹۶ دستگاه و میدان امام حسین علیه السلام از اقدامات دیگری است که در حوزه فضای سبز شهری انجام دادیم.

 

امینی فر با بیان اینکه در سه سال اخیر در  هر چهارفصل سال در سطح شهر گل کاشته شده است، عنوان کرد: حدود دو میلیون بوته گل توسط شهرداری تولید شده است؛ همچنین کشت گل و گیاه در پارک امام (ره) از مهرماه امسال آغاز می شود.

 

وی افزود: در حوزه جداسازی آب شرب از فضای سبز بالغ بر ۱۰ هزار متر لوله گذاری شده است.

 

استاندارسازی وسایل شهربازی شهر سرخس

شهردار سرخس به اجرای آبیاری تحت فشار در پارک امام (ره) و پارک محله اشاره و عنوان کرد: در حوزه ساماندهی بوستان ها و پارک ها وسایل بازی پارک ها تعویض شده و وسایل استاندار برای پارک ها نصب شده است.

 

امینی فر در ادامه با اشاره به راهبرد شهرداری در حوزه خدمات شهری اظهار داشت: راهبرد شهرداری در این حوزه مکانیزه کردن جمع آوری و حمل زباله است که به زودی ۶۰ گاری جمع آوری زباله در سطح شهر قرار می گیرد.

 

وی عنوان کرد: ارتقای سطح کیفی آتش نشانی از برنامه های شهرداری بوده است که در این جهت دوره های مختلف برای پرسنل این واحد برگزار کردیم.

 

بهره برداری از ایستگاه آتش نشانی شهرداری در هفته دولت

شهردار سرخس اضافه کرد: خرید خودروی سنگین آتش نشانی، بازسازی خاور و خرید یک دستگاه پیکاب با تمام تجهیزات از دیگر اقداماتی است که در جهت ارتقای کیفی آتش نشانی صورت گرفته است.

 

امینی فر ادامه داد: همچنین ایستگاه آتش نشانی شهر سرخس در هفته دولت امسال به بهره برداری خواهد رسید.

 

تهیه برنامه راهبردی ۲۰ ساله شهر سرخس

وی با اشاره به طرح های مطالعاتی عنوان کرد: بر اساس تکلیفی به تمام شهرداری ها شده، برنامه راهبردی ۲۰ ساله شهر سرخس تهیه شده است.

 

شهردار سرخس بیان داشت: طرح جمع آوری آب های سطحی، طرح پارک رایحه درمان و طرح تفصیلی شهر از دیگر طرح هایی است که مطالعات آن به سرانجام رسیده است.

 

امینی فر در ادامه با اشاره به اجرای اقتصاد  مقاومتی در شهرداری سرخس اظهار کرد: در این حوزه نیز گلخانه شهرداری را راه اندازی کردیم و ۸۰ درصد از نیازمان را از تولیدات این گلخانه تامین می کنیم.

 

وی اذعان کرد: ایجاد المان با استفاده از ضایعات و همچنین ایجاد سطل های زباله از اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

 

طرح ریزی ۸ پروژه بزرگ شهری برای درآمد پایدار شهرداری

شهردار سرخس بیان داشت: ۸ پروژه بزرگ شهری در حوزه سرمایه گذاری و درآمد پایدار برای شهرداری طرح ریزی شده است.

 

امینی فر عنوان کرد: در مسئله تبدیل منطقه ویژه اقتصادی به آزاد، شهرداری سرخس در اتصال کریدور به مرز نقش مهمی را ایفا کرده است؛ در منطقه ویژه با توجه به موافقت های صورت گرفته تیرپارک در آنجا احداث می شود.

 

وی در ادامه به ممیزی املاک در شهر سرخس اشاره کرد و اظهار داشت: پیگیر دریافت سهم شهرداری از واگذاری های آستان قدس رضوی هستیم؛ همچنین پیگیر دریافت اسناد زمین های شهرداری از آستان قدس رضوی هستیم.

 

شهردار سرخس در پایان با اشاره به بافت فرسوده و بازگشایی خیابان ثارالله تصریح کرد: در این حوزه یک پیمانکار قوی را انتخاب کردیم و امیدواریم شاهد جلب مشارکت های مردم برای بازگشایی خیابان ثارالله باشیم.

انتهای پیام/