تشکیل پردیس تخصصی گوگرد در سرخس
تشکیل پردیس تخصصی گوگرد در سرخس
در نشستی با حضور مدیرعامل پالایشگاه سرخس و رئیس پارک علم و فناوری خراسان، زمینه‌های همکاری بین پالایشگاه گاز هاشمی نژاد و پارک علم و فناوری موردبررسی قرار گرفت و توافقات لازم برای تشکیل پردیس تخصصی گوگرد در منطقه سرخس انجام شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، سید مجید منبتی در دیدار با قنبری، رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان اظهار کرد: امروز نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه اقتصادی کشور بسیار حائز اهمیت است و باید تأثیرگذاری شرکت‌ها و محصولات دانش‌بنیان آن‌ها در سطح جامعه نمایان شود.

 

وی در ادامه بر آمادگی این مجتمع گازی در زمینه افزایش همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری تأکید کرد و افزود: یکی از محصولات جانبی این مجتمع تولید گوگرد است که با توجه به وجود پالایشگاه در منطقه مرزی شهرستان سرخس و ظرفیت بسیار بالای منابع گوگردی، شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در این عرصه حضور پیدا کرده و اقدام به ایجاد محصولات با ارزش‌افزوده بالاتر کنند.

 

منبتی خاطرنشان کرد: حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه منجر به افزایش اشتغال و سرمایه‌گذاری به‌ویژه در منطقه سرخس خواهد شد.

 

مدیرعامل پالایشگاه سرخس با اشاره به اینکه امروز کسب‌وکارها از سطح صنعت فراتر رفته است بیان داشت: پارک علم و فناوری نیز می‌تواند در حوزه‌های جدید ورود پیدا کند و همچنین کارآفرینان موفق پارک با حضور در سطح شهرستان سرخس، ضمن تشریح اهمیت کسب‌وکار برای جوانان، زمینه‌های ایجاد اشتغال برای آنان را بازگو کنند.

 

در این نشست رضا قنبری رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان در سخنانی یادآور شد: پارک علم و فناوری استان از ظرفیت‌های قانونی خود برای تشکیل پردیس تخصصی گوگرد در سرخس استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/