تخریب وسیع مراتع «تخته واویلا» سرخس با چراغ سبز مسئولان/با مسئولان متخلف به عنوان «معاون جرم» برخورد می‌کنیم
تخریب وسیع مراتع «تخته واویلا» سرخس با چراغ سبز مسئولان/با مسئولان متخلف به عنوان «معاون جرم» برخورد می‌کنیم
دادستان سرخس گفت: تخریب های منطقه «تخته واویلا» سرخس با چراغ سبز برخی از مسئولان بوده و هزاران هکتار از مراتع با همین چراغ سبزها تخریب شده است.

محمد تقی تمنانلو در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با بیان اینکه تخریب های «تخته واویلا» در منطقه بزنگان در سطح وسیعی صورت گرفته است، گفت: زمین ها با رای صادر شده متعلق به آستان قدس است اما این دلیل نمی شود که منابع طبیعی که وظیفه ذاتیش مراقبت از مراتع است، نگهداری آن را بر عهده آستان قدس بداند.

 

وی تصریح کرد: برای تخریب کنندگان منطقه «تخته واویلا» پرونده با کمک دستگاه های مربوطه تشکیل شده است و حتما با آن ها با شدت و حدت برخورد خواهد شد.

 

دادستان سرخس گفت: آستان قدس با ۴ نفر در منطقه «تخته واویلا» قرارداد بسته که متاسفانه این افراد بیش از مقدار قرارداد، زمین تصرف کرده اند.

 

تمنانلو تاکید کرد: باید بین ادارات آستان قدس و منابع طبیعی هماهنگی صورت گیرد که دوباره شاهد چنین تخریب هایی نباشیم.

 

عضو شورای تامین شهرستان سرخس ادامه داد: بنابر تصمیمات گرفته شده قرارداد این ۴ نفر با آستان قدس فسخ خواهد شد و منطقه «تخته واویلا» به منطقه ی قرق تبدیل می شود، بنابراین کسی حق ندارد به بهانه قرارداد با آستان قدس به آن جا ورود کند.

 

دادستان سرخس تصریح کرد: اگر برای ما احراز شود که رئیس اداره ای تخلف کرده و به موقع تخلف ها را گزارش نداده است با آن مسئول به عنوان «معاون جرم» برخورد می کنیم چرا که انجام تخلف را تسهیل کرده است.

 

وی ابراز کرد: دوگانگی بین آستان قدس و منابع طبیعی وجود داشت که با دستور فرماندار شهرستان قرار شد اکیپ مشترکی توسط این دو اداره تشکیل شود و در صورت وجود تخریب سریعا مسئله را به نیروهای انتظامی اطلاع دهند تا با افراد متخلف برخورد شود.

 

تمنانلو تاکید کرد: جای تاسف دارد که این تخریب ها با چراغ سبز برخی از مسئولان بوده و هزاران هکتار از مراتع با همین چراغ سبزها تخریب شده است.

 

عضو شورای تامین شهرستان سرخس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره حفظ محیط زیست و برخورد با تخریب آن خاطرنشان کرد: نگهداری و حفظ مراتع به اهتمام جدی مسئولان و مردم نیاز دارد.

انتهای پیام/ب