عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نیازمند عزم ملی، مدیریت جهادی و اقدام عملیاتی است.

به گزارش نسیم سرخس، آیت‌الله عباس کعبی در گفتگو با صبح توس، در خصوص شعاری که رهبر معظم انقلاب برای سال جدید تعیین فرمودند اظهار داشت: «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» شعار راهبردی و عملیاتی است.

 

وی ادامه داد: برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی از طریق نظریه پردازی، قانون گذاری، سیاست گذاری و فرهنگ سازی در سال های گذشته تا حدودی اقداماتی صورت گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمن، در پسا برجام نه تنها از تحریم ها عبور نکرده است، بلکه یک جنگ اقتصادی را بر علیه ملت ایران آغاز کرده است؛ لذا وظیفه همگان، اعم از مسئولان، نخبگان و عموم مردم، برای تحقق مطالبات ملی که همان تولید، مبارزه بارکود، تورم، ایجاد اشتغال و جنگ با غول بیکاری است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شعار تعیین شده «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» توسط مقام معظم رهبری را چاره مشکلات اقتصادی کشور دانست و اظهار داشت: تحقق این شعار نیازمند عزم ملی، مدیریت جهادی و اقدام عملیاتی است.

 

آیت الله کعبی تاکید کرد: باید شعار کنار گذاشته شود و تلاش کنیم قوانین، تصویب نامه ها، بخش نامه ها و مهمتر از همه سیاست های اقتصاد مقاومتی را در عمق کلام، عملیاتی شود و در عمل با تاکید بر منابع انسانی، منابع طبیعی، سرمایه های اجتماعی و همچنین استعداد و توانمندی ملت در ابداع، تولید، خلاقیت و استفاده بهینه از منابع مالی، می توان شعار “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” را تا حدودی محقق کرد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: قرارگاه اقتصادی که به فرمان رهبری شکل گرفته است، برای مقابله با جنگ اقتصادی و اجرایی نمودن اقتصاد مقاومتی در اقدام و عمل است و انتظار این است که دولت مردان از همه ظرفیت های کشور جهت تبدیل ایران اسلامی به یک کارگاه بزرگ تولید و افزایش اشتغال استفاده کنند.

 

آیت الله کعبی بیان داشت: احیای بخش خصوصی، تقویت بخش تعاون، توجه به بانگاه های اقتصادی زود بازده، تقویت سرمایه گذاری و توجه به کالا و تولید کنندگان داخلی می‌تواند اقداماتی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

انتهای پیام/