تحصیل‌کرده کشور کانادا به دنبال اجرای سند ۲۰۳۰ در سرخس بوده است!/ «آتش به اختیار»، یعنی همه مردم آمران به معروف و ناهیان از منکر باشند
تحصیل‌کرده کشور کانادا به دنبال اجرای سند ۲۰۳۰ در سرخس بوده است!/ «آتش به اختیار»، یعنی همه مردم آمران به معروف و ناهیان از منکر باشند
امام‌جمعه سرخس بابیان اینکه یک تحصیل‌کرده کشور کانادا به دنبال اجرای سند 2030 و آموزش مسائل جنسی در مهدهای کودک سرخس بوده است، گفت: «آتش به اختیار»، یعنی همه مردم باید آمران به معروف و ناهیان از منکر باشند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با محکومیت حادثه تروریستی تهران و تسلیت به خانواده شهدای این حادثه و با تقدیر از اقدام به‌موقع نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی در دفع این جنایت، اظهار کرد: اینکه بعدازاین حادثه آب از آب تکان نمی‌خورد و نه آمار مراجعه‌کنندگان به مترو کم می‌شود و نه برنامه‌های جمعی افطاری در تهران تعطیل می‌شود، این نکته را یادآوری می‌کند که ملت ما به نیروهای امنیتی خودش اعتماد دارد و خیالشان راحت است که همیشه گروهی جلوی دشمنان سینه‌شان را سپر می‌کنند.

 

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه نباید حرف گفت که خدای‌نکرده موجب تضعیف نیروهای مسلح ما شود، افزود: نیروهای مسلح ما فارغ از هر گروه و حزبی پاسدار نظام اسلامی هستند.

 

وی تصریح کرد: ملت ما آبدیده شده و جنایاتی که در کشورهای مختلف انجام می‌شود، جمهوری اسلامی آن‌ها را پشت سر گذاشته است؛ ایران اسلامی ۱۷ هزار شهید ترور دارد و بزرگ‌ترین قربانی تروریسم در جهان است.

 

خطیب نماز جمعه سرخس بیان کرد: در اوایل انقلاب منافقان ۱۲ هزار نفر را در کشور ما ترور کردند؛ دختربچه سه‌ساله را آتش زدند، سر گروگان‌ها را بریدند، مردم مظلوم را قطعه‌قطعه کردند و پوست جوان بسیجی ۱۷ ساله را کندند؛ این اتفاقات افتاد و بااین‌وجود، ملت ایران پشت سر رهبری منسجم و با وحدت ایستاده است.

 

ارژنگ با اشاره به سخنان حضرت امام(ره) که فرمودند، منافقان از کافران بدتر هستند، اظهار داشت: آن موقع امام(ره) فرمودند که رحم بر این‌ها ساده‌اندیشی است؛ کسانی که برخورد با تروریست‌ها در دهه ۶۰ را زیر سؤال می‌برند، امروز به آن اقدام پی بردند و در حقیقت قاطعیت در برابر دشمنان خدا از اصول اساسی اسلام است.

 

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه قضات ما باید در برابر منافقان که از کفار بدتر هستند، «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ» باشند، عنوان کرد: عقلانیت همان برخورد انقلاب است؛ عقلانیت مذاکره کردن و سازش و گذشت نیست؛ مگر می‌شود باکسی که به خودش جلیقه انفجاری بسته، مذاکره و سازش کرد.

 

وی کامل‌ترین تعبیر برای حادثه تروریستی تهران را «ترقه‌بازی» دانست و تصریح کرد: اینکه تروریست‌ها بخواهند جمهوری اسلامی را مانند سوریه و عراق کنند، با همدلی و وحدت ملت ایران و با حضور نیروهای مسلح ما این آرزو را به گور خواهند برد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس بیان داشت: با تکرار حوادث دهه ۶۰، عده‌ای فهمیدند که نمی‌شود به جلاد با نگاه مظلوم نگاه کرد.

 

ارژنگ در ادامه به بیانات رهبر انقلاب در ۱۴ خرداد اشاره کرد و اظهار داشت: نباید در مقابل قدرت‌ها سازش کرد، باید در برابر آن‌ها ایستاد ولو اینکه هزینه داشته باشد.

 

امام‌جمعه سرخس تصریح کرد: رابطه آمریکا با کشورهای مرتجع عربی و سازش عربستان سعودی به‌خصوص برخورد او با آمریکا سرمایه‌های نفتی مردم مظلوم عربستان را می‌دهند و سلاح‌های دسته چندم آمریکایی‌ها را می‌خرند به این خاطر که بر برابر آمریکا ایستادگی نکنند و کسی به آن‌ها تشر نزند؛ سعودی‌ها امروز هیچ آبرویی در عالم ندارند.

 

وی بیان کرد: معمر قذافی با آمریکایی‌ها سازش کرد و انرژی هسته‌ای که سال‌ها برای به دست آوردن آن زحمت کشیده بود، بعد از ۹ ماه مذاکره پذیرفت که تمام برنامه‌های هسته‌اش را تعطیل کند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس بابیان اینکه آمریکایی‌ها به ملت ایران هم برای برداشتن تحریم‌ها دروغ گفتند، افزود: چالش هزینه او کمتر است، همچنان که اگر معمر قذافی در برابر آمریکایی‌ها ایستادگی می‌کرد، هزینه کمتری پرداخت می‌کرد.

 

امام‌جمعه سرخس همچنین به دیدار رهبر انقلاب با دانشجویان اشاره کرد و بیان داشت: وقتی می‌بینیم که دستگاه‌های فرهنگی مرکزی دچار اختلال می‌شوند، نیروهای ارزشی و متدینین آتش به اختیار هستند.

 

وی تصریح کرد: «آتش به اختیار» یعنی اینکه نیروی ارزشی که نام انقلاب را یدک می‌کشد، باید اهل امربه‌معروف و نهی از منکر باشد، یعنی دست روی دست نگذارد و وارد میدان عمل شود.

 

ارژنگ عنوان کرد: «آتش به اختیار» معنایش این است که متدینینی که در ادارات و به‌خصوص در آموزش‌وپرورش هستند، چرا باید اجازه بدهند که یک تحصیل‌کرده کشور کانادا به دنبال اجرای سند ۲۰۳۰ در مهدهای کودک سرخس و آموزش مسائل جنسی به فرزندان ما باشد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه خون مقدس ابی‌عبدالله علیه‌السلام در راستای بیداری مردم بر زمین ریخت، اظهار کرد: در وقت اقدام و عمل همه مسئول هستیم و نباید مسئولیت را به دوش دیگران بیندازیم.

انتهای پیام/