تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به قطب حمل‌ونقلی حوزه CIS
تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به قطب حمل‌ونقلی حوزه CIS
منطقه ویژه اقتصادی سرخس به قطب حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای و هوایی حوزه CIS تبدیل می‌شود.

به گزارش نسیم سرخس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: دومین شرکت سرمایه‌گذار روسی برای تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به قطب حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی بین کشور‌های حوزه CIS با مدیران این منطقه رایزنی کرد.

محمدرضا برهمند افزود: این در حالیست که کمتر از یک ماه از سرمایه‌گذاری ۲۵۰۰ میلیارد ریالی روس‌ها در منطقه ویژه اقتصادی سرخس برای ساخت سایت تخصصی ترانشیپ زغال سنگ و کود پتاس و امضاء این قرارداد نگذشته است.

وی گفت: مدیران و کارشناسان شرکت هواپیمایی روسی در این رایزنی از امکانات و زیرساخت‌های شهرستان سرخس نظیر فرودگاه بین‌المللی، خطوط ریلی عریض و نرمال، گمرک، پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد و راه آهن دیدن کردند.

رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اشاره به ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی سرخس که امکان جابجایی بار را از طریق خطوط ریلی، جاده‌ای و هوایی فراهم می‌کند، هدف از این بازدید را ایجاد قطب سه وجهی انتقال کالا در منطقه ویژه اقتصادی سرخس از مبدا یا به مقصد روسیه عنوان کرد.

برهمند افزود: بدین ترتیب که کالا از روسیه به‌صورت هوایی به فرودگاه سرخس منتقل و از طریق این منطقه به روش‌های ریلی، هوایی یا جاده‌ای به کشور‌های ترکیه و هندوستان و اروپا ارسال می‌شود.

وی با اشاره به رونق جذب سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: ایجاد زیرساخت‌ها و اجرای طرح‌های توسعه منطقه در کنار مزیت‌های آن برای سرمایه‌گذاران، باعث شده است شاهد روند رو به رشد سرمایه‌گذاری خارجی در سرخس باشیم.