تأکید امام راحل و رهبری بر وحدت و اتحاد امت اسلامی/ بیداری اسلامی به کوری چشم دشمنان ادامه دارد
تأکید امام راحل و رهبری بر وحدت و اتحاد امت اسلامی/ بیداری اسلامی به کوری چشم دشمنان ادامه دارد
امام‌جمعه اهل سنت سرخس گفت: كفار چه بخواهند و چه نخواهند اسلام به‌مانند آفتاب جهان تاب نورافشانی می‌کند و مقابله این‌ها با اسلام همچون انسان ناداني است كه از سر ناداني بخواهد با پف دهان خود نورافشانی خورشيد عالم‌تاب را خاموش كند.

مولوی احمد پارسا در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با تبریک آغاز هفته وحدت و بابیان اینکه وحدت امری پسندیده است، گفت: تمام ادیان و مذاهب اسلامی داعی وحدت داشته‌اند و دین اسلام از همه ادیان بیشتر پیروان خود را دعوت به وحدت می‌کند.

 

امام‌جمعه اهل سنت سرخس افزود: در شرایط کنونی که همه هجمه دشمنان اسلام به‌طرف مکتب اسلام است، پرداختن به وحدت از همه زمان‌ها ضرورت بیشتری دارد.

 

وی اظهار داشت: دشمنان اسلام با ترفندها و توطئه‌های گوناگون درصدد تضعیف مکتب اسلام  هستند و این شرایط تقاضا می‌کند که مسلمانان در محوریت اسلام جمع بشوند و با اختلاف‌نظرهایی که باهم دارند یکدیگر را تحمل کرده و در کنار یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشند.

 

پارسا ادامه داد: در طول تاریخ هر قوت، قدرت و پیشرفتی که نصیب مسلمانان شده در اثر وحدت و همدلی بوده و هر شکست و تضعیفی که دامن‌گیر مسلمانان شده  براثر اختلاف و تفرقه بوده است.

 

امام‌جمعه اهل سنت سرخس بیان داشت: امروزه شاهدیم که دشمنان اسلام در بین مسلمانان اختلافات فرقه‌ای و مذهبی ایجاد کردند و مسلمان‌ها را به جان یکدیگر انداخته و دولت‌های اسلامی را باهم درگیر کرده‌اند.

 

وی افزود: دشمنان اسلام توسط عمالشان در خاورمیانه قتل‌عام‌ها و کشتارهای بی‌رحمانه‌ای در سوریه، عراق و یمن به راه انداخته و هدفشان جلوگیری از بیداری اسلامی است.

 

پارسا با اشاره به اینکه دشمن به دنبال حاکم کردن فرهنگ خودش به‌جای فرهنگ اسلامی است، عنوان کرد: می‌طلبد مسلمانان با درایت و هوشیاری این توطئه‌های دشمنان اسلام را بشناسند تا بتوانند باقدرت در مقابل توطئه‌های استکبار جهانی مقاومت و پایداری کنند.

 

امام‌جمعه اهل سنت سرخس خاطرنشان کرد: دین اسلام دین رأفت، رحمت و مودت بوده و دشمنان اسلام تلاش می‌کنند با این قتل و کشتارهایی که در خاورمیانه به راه انداخته‌اند و مردم بی‌گناه زن و مرد و کوچک و بزرگ مسلمان‌ها را به خاک و خون می‌کشند، چهره‌ای خشن از اسلام را در دنیا به نمایش بگذارند و با اسلام هراسی جلوی بیداری اسلامی را بگیرند، اما به کوری چشم دشمنان بیداری اسلامی ادامه دارد.

 

وی اظهار داشت: کفار چه بخواهند و چه نخواهند اسلام به‌مانند آفتاب جهان تاب نورافشانی می‌کند و مقابله این‌ها با اسلام همچون انسان نادانی است که از سر نادانی بخواهد با پف دهان خود نورافشانی خورشید عالم‌تاب را خاموش کند.

 

پارسا بیان داشت: امیدواریم به برکت امنیتی که خداوند و نظام اسلامی به ما عنایت کرده، بتوانیم با وحدت و اتحاد در مقابل توطئه‌های استکبار جهانی مقاومت و ایستادگی کرده و توطئه‌های آن‌ها را خنثی کنیم.

 

امام‌جمعه اهل سنت سرخس در پایان تصریح کرد: امام راحل و مقام معظم رهبری همیشه تأکیدشان در موارد مختلف بر وحدت و اتحاد امت اسلامی بوده و ما با تبعیت از مقام معظم رهبری باید اختلافات جزئی و فرعی را کنار بگذاریم و با سعه‌صدر و وسعت نظر با امورات برخورد کنیم.

خبرنگار: محمدعلی تمدن

انتهای پیام/