تأمین کالاهای اساسی ویژه شب عید در سرخس
تأمین کالاهای اساسی ویژه شب عید در سرخس
رهنما گفت: کالاهای اساسی تنظیم بازار موردنیاز مردم شهرستان سرخس از جمله برنج، شکر، مرغ گرم و منجمد و میوه در آستانه شب عید نوروز ۱۴۰۱ تامین شده است.

محمدعلی رهنما، مدیر جهاد کشاورزی سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به تامین کالاهای اساسی موردنیاز شهرستان برای ایام پیش رو و شب عید اظهار کرد: در راستای متعادل کردن قیمت‌ها و تامین کالاهای اساسی ویژه شب عید، سهمیه برنج تایلندی و هندی و شکر دولتی برای شهرستان سرخس جذب شده است.

مدیر جهاد کشارزوی سرخس افزود: برنج تایلندی به میزان ۴۳ تن با قیمت هر کیلو ۲۵ هزار تومان و برنج هندی ۲۳ تن با قیمت هر کیلو ۲۴ هزار تومان با عاملیت تعاون روستایی جذب و در سطح شهرستان توزیع می‌شود.

وی به جذب شکر صنفی و تعاونی اشاره و تصریح کرد: ۱۰ و نیم تن شکر صنفی توسط اتاق اصناف شهرستان برای مصرف قنادی‌ها ویژه شب عید با قیمت هر کیلو ۱۲ هزار و ۵۳۵ تومان و ۲۳ تن دیگر هم برای توزیع در بازار توسط تعاون روستایی جذب و کار توزیع آن انجام می‌شود.

رهنما بیان کرد: برای میوه شب عید سهمیه آن اعلام و تعاونی روستایی توزیع کننده است؛ از نیمه دوم اسفندماه حمل میوه شب عید را داریم و فعلا میزان سهمیه مشخص نشده است.

مدیر جهاد کشاورزی سرخس با اشاره به تامین مرغ کشتار روز و منجمد دولتی و تخم مرغ عنوان کرد: مرغ کشتار روز طبق سهمیه، روزانه تامین و هم‌اکنون با قیمت ۳۱ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد؛ تخم مرغ نیز با قیمت مصوب ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار شهرستان عرضه می‌شود.

وی گفت: جلسه تنظیم بازار هفته آینده برگزار و سهمیه مرغ منجمد دولتی تعیین می‌شود و قیمت آن از مرغ کشتار روز ارزان‌تر است؛ احتمالا سهمیه شهرستان سرخس از مرغ منجمد دولتی ۱۸ تن باشد.

رهنما عنوان کرد: برای تامین نهاده‌های دامی کشاورزان در اسفند ۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱ نیز تدبیر شده و ۳ هزار تن کنسانتره یارانه‌ای به قیمت ۵ هزار و ۲۰۰ تومان جذب و بین کشاورزان شهرستان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/