بیان مطالبات مردم سرخس در مجمع بسیجیان این شهرستان/ از طرح مشکلات بهداشت و درمان زنان تا مطالبات حوزه آب، کشاورزی و اشتغال
بیان مطالبات مردم سرخس در مجمع بسیجیان این شهرستان/ از طرح مشکلات بهداشت و درمان زنان تا مطالبات حوزه آب، کشاورزی و اشتغال
ظهر امروز اجلاسیه مجمع بسیجیان شهرستان سرخس با حضور سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی، رئیس مجمع بسیجیان استان خراسان رضوی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، ظهر امروز(شنبه) اجلاسیه عمومی مجمع بسیجیان شهرستان سرخس با حضور سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی، رئیس مجمع بسیجیان استان خراسان رضوی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

مجید آذرکیش، فرمانده سپاه سرخس در این جلسه با اشاره به جنایت تروریستی شیراز اظهار کرد: جنایت‌هایی مثل شیراز توسط دشمن پیاده‌سازی می‌شود تا در نهایت طرح سوریه‌سازی در ایران اسلامی احرا شود، اما دشمن اشتباه می‌کند.

فرمانده سپاه سرخس افزود: درخت جمهوری اسلامی وقتی نهال نوپا بود، دشمن هیچ غلطی نتوانست با آن بکند، امروز که درختی تنومند شده و هزاران شهید داده، دشمن جرات کوچک‌ترین جسارت را هم ندارد.

وی تصریح کرد: آنچه ما بیان نکنیم، دشمن بیان می‌کند؛ در کشور ما صاحبان اصلی انقلاب مردم هستند و هرجا مردم و نخبگان جمع شدند و کار مردمی شد، آن کار اثربخشی بالایی داشت.

آذرکیش بیان کرد: از ظرفیت بسیج مردمی باید برای مشکلات مردم استفاده شود؛ این موضوع را رهبر معظم انقلاب با طرح هیئت‌های اندیشه‌ورز بیان کردند که هم در لایه‌ها و هم در راس باید رقم بخورد.

بیان مطالبات مردم سرخس از زبان نائب‌رئیس مجمع بسیجیان شهرستان

در ادامه این جلسه فیروز وثوقی، نائب رئیس مجمع بسبجیان شهرستان سرخس به طرح مطالبات مردم شهرستان پرداخت و گفت: انتصاب مدیران کارآمد، حضور بیشتر مسئولان در جمع مردم، احیای سه درصد نفت‌وگاز، تعرفه برق مناطق گرمسیری، تکمیل پروژه جاده سرخس، جذب سرمایه‌گذار و ایجاد شهرک صنعتی برای افزایش اشتغال، حق‌آبه مردم از سد دوستی، نظارت بر آزمون‌های استخدامی مبنی بر بومی‌گزینی و تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی هنری شهرستان ازجمله مهم‌ترین مطالبات مردم شهرستان از مسئولان مربوطه است که باید پیگیری و محقق شد.

حال بهداشت و درمان در سرخس وخیم است

در ادامه نرگس شهناز، مسئول کارگروه زن و خانواده مجمع بسیجیان شهرستان سرخس نیز با بیان مطالبات حوزه زنان و خانواده از مسئولان خواست تا توجه بیشتری به حوزه بهداشت و درمان زنان در شهرستان داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون توسط کارگروه زنان و خانواده مجمع بیش از ۱۰۰ جلسه خدمات مشاوره‌ای، پاسخ به سوالات و شبهات بانوان شهرستان برگزار شده است.

شهناز با بیان اینکه حال بهداشت و درمان در سرخس وخیم است، عنوان کرد: زنان نقش بسزایی در تربیت نسل آینده دارند و باید به مشکلات آن در شهرستان که بخشی از آن مربوط به خدمات درمانی، حذف پیچ‌وخم‌های اداری برای توسعه مشاغل خانگی، رونق گردشکری و کمبود متخصص زنان و زایمان است، رسیدگی شود؛ قطعا توسعه بیمارستان لقمان باید همراه با تقویت کادر درمان باشد.

مسئول کارگروه زن و خانواده مجمع بسیجیان شهرستان سرخس تصریح کرد: برای نشاط اجتماعی بانوان باید هرچه سریع‌تر مسئولان مربوطه نسبت به تکمیل پارک بانوان اقدام کنند.

کشت الگویی چغندر علوفه‌ای برای اولین بار در سرخس

علی اصغر صفائیان، مسئول کارگروه اقتصادی مجمع بسجیان شهرستان سرخس نیز با ارائه گزارشی از اقدامات این کارگروه گفت: پیگیری برای لایروبی انهار برای جلوگیری از خروج آب‌های مرزی، استفاده از پتانسیل کارشناسان کشاورزی با همکاری جهاد کشاورزی برای تقویت حوزه محصولات کشاورزی، بازدید از مراکز توزیع نهاده‌های دامی و برگزاری همایش جهادگران فاطمی و مبارزه با سن غلات ازجمله اقدامات این کارگروه بوده است.

وی تصریح کرد: در سال زراعی جدید کانون بسیج جامعه کشاورزی و کارگروه اقتصادی مجمع بسیجیان کار الگویی را با کشت چغندر علوفه‌ای برای اولین بار در شهرستان سرخس با کشت ۱۲ گونه گیاه به‌صورت آزمایشی شروع کردند که نتایج مثبت آن نیز قابل مشاهده است.

صفائیان گفت: با توجه به کاهش دام سبک شهرستان به دلیل کمبودهایی در نهاده‌های دامی، این اقدام می‌تواند تامین پایدار علوفه دام شهرستان را در پی داشته باشد.

مسئول کارگروه اقتصادی مجمع بسجیان شهرستان سرخس، حق‌آبه شهرستان از سد دوستی بر اساس موجودی سد، اجاره بلندمدت اراضی کشاورزی، تحقق کشت قراردادی، ایجاد کشت‌های گلخانه‌ای، تمدید تسهیلات کشاورزی و دامداری، تشکیل دانشکده در حوزه آبیاری و منابع آب، نبود شهرک صنعتی، نداشتن طرح جامع در خصوص معادن شهرستان، رفع کمبود انرژی در منطقه ویژه اقتصادی، کمبود انرژی برق برای کشاورزان در فصل تابستان، ایجاد بازارچه مرزی دوستی برای اشتغالزایی و حمایت از توسعه پارک گوگردی پالایشگاه گاز را از مهم‌ترین مطالبات این کارگروه عنوان کرد.

حضور مسئولان در بین مردم باید پررنگ‌تر شود

حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام جمعه سرخس در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه دشمنان ما به جنگ ترکیبی روی آوردند، اظهار کرد: بسیج پویا است و مردم به بسیج نگاه مقدسی دارند؛ اعتماد مردم امروز به این مجموعه در حال حرکت است.

وی بیان کرد: بسیجیان ما باید به‌روزسانی شوند تا بتوانند با فتنه‎‌های آخرالزمان که رنگارنگ است، تقابل داشته باشند.

امام جمعه سرخس ادامه داد: صحنه امروز صحنه جنگ احد است و از همه جهت‌ها دشمن در حال شمشیر زدن به جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام بختیاری تصریح کرد: با برخی که امروز در اغتشاشات فریب خوردند، صحبت کردیم و توانستیم بحث هدایتی را داشته باشیم؛ نباید نسبت به اتفاقات کشور بی‌تفاوت باشیم.

وی افزود: در جهاد تبیین باید در خط مقدم باشیم؛ مسئولان بهتر از قبل باید پاسخگوی مردم باشند و بیشتر در میان مردم باشند و حضورشان پررنگ‌تر از قبل باشد؛ نمایندگان مردم در مجلس نیز ببینند ریشه مشکلات کجاست؛ مردم همیشه برای حفظ انقلاب اسلامی غوغا کردند و انتظار مردم این است که  مسئولان نسبت به رفع مطالبات آن‌ها اقدام کنند.

آورده حوزه مسئولیت‌های اجتماعی باید متناسب با سهم تولید انرژی در سرخس باشد

در ادامه حسن نوری‌زاده، سرپرست فرمانداری سرخس با تقدیر از اقدامات بسیج و سپاه در کمک به تامین امنیت پایدار در شهرستان اظهار کرد: هرجایی مطالبات مردم مطرح می‌شود، در آن جا حضور میدانی داریم و نارضایتی‌های مردمی را با حضور مبدانی شناسایی و برای رفع آن اقدام می‌کنیم.

سرپرست فرمانداری سرخس با تاکید بر اینکه یکی از سالم‌ترین آزمون‌ها را در شهرستان سرخس برای استخدامی بیمارستان غدیر نفت برگزار کردیم، افزود: از مسائل و مشکلات درمانی و بهداشتی شهرستان مطلع هستیم و بال چپ بیمارستان لقمان اگر تکمیل شود، می‌توانیم چارت کادر درمان این بیمارستان را هم تقویت کنیم.

نوری‌زاده تاکید کرد: آورده حوزه مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت باید متناسب با سهم تولید انرژی در شهرستان سرخس باشد.

بسیج پایه‌گذار کار نخبگانی در سرخس بوده است

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی، رئیس مجمع بسیجیان استان خراسان رضوی و نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه تشکیل نهاد خانواده، تامین معیشت و اشتغال مردم می‌تواند جلوی خیلی از بحران‌ها را بگیرد، اظهار کرد: کشور ما امروز در شرایط اقتدار منطقه‌ای قرار دارد.

وی افزود: امروز ۲۵۰ میلیون یورو برای یک شبکه تلویزیونی بن سلمان پول خرج می‌کند؛ آدم می‌خرند و آدم اجاره می‌‌کنند تا با نسل جوان ما بازی کنند.

رئیس مجمع بسیجیان استان خراسان رضوی تصریح کرد: قریب به سه سال تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و این فاصله‌ای که ایجاد شد، باعث شد نسلی دچار خدشه عاطفی شود و عده‌ای جریانات نفوذی دست به دست بدهند تا نسل جوان ما را منحرف کنند.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: کارگروه‌های مجمع بسیجیان شهرستان سرخس باید به‌صورت تخصصی راه بیفتد تا بتواند نسبت به شناخت مسائل و مشکلات منطقه‌ای و ارائه راهکار اقدام کند؛ هم رکن مطالبه‌گری و هم رکن مشارکتی بسیج باید چون گذشته فعال باشد.

وی تصریح کرد: همایش چند سال پیش آب در شهرستان سرخس که به همت بسیج برگزار شد، فضا را برای حق‌السهم توزیع آب شرب شهرستان، ساخت سد شوریجه و ساخت کانال پایاب سد دوستی فراهم کرد‌.

نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بسیج پایه‌گذار کار نخبگانی در سرخس بوده است، گفت: مجمع بسیجیان شهرستان باید فراتر از مسئولان نقش‌آفرین باشد‌.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: تردیدی در اینکه کمبودهایی در بهداشت و درمان شهرستان است، نداریم، اما زمانی مشکل متخصص زنان و ۵ پزشک پایه داشتیم و امروز خوشبختانه در ۱۵ رشته تخصصی، متخصص داریم؛ شهرستان سرخس با پیگیری‌هابی که داشتیم مجهز به دستگاه سی‌تی‌اسکن شد و در ایام کرونا به میزان جمعیت، تلفات پایینی داشتیم؛ از طرفی دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان نیز به‌بروزرسانی شد.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی بیمارستان غدیر در دستور کار است و برای گرفتن مجوز استخدام ۱۳۰ نیروی انسانی بومی در این بیمارستان تلاش‌های زیادی انجام شد؛ این بیمارستان می‌تواند مکمل بیمارستان لقمان باشد.

نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس محکم و مستحکم حمایت هوشمندانه‌ای از نیروهای حافظ امنیت  داشتند و در جلسات علنی و غیرعلنی هم از آن‌ها پشتیبانی داشتیم.

سند حق‌آبه سرخس از سد شوریجه به سرانجام رسیده است

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: سند حق‌آبه شهرستان سرخس از سد شوریجه به سرانجام رسیده و سهم کشاورزی و صنعت و شرب مردم در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: به‌زودی ۷۰ میلیارد تومان هم برای تکمیل خط لوله انتقال آب شرب سد دوستی به سرخس از اعتبارات ملی اختصاص پیدا می‌کند.

نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه رئیس سازمان محیط زیست گزارش جامعی را به وزارت نفت برای مهار ریزگرده در این شهرستان ارائه کردند، گفت: اصلی‌ترین کار ما این است که در برنامه هفتم سه درصد نفت و گاز را برای شهرستان سرخس محقق کنیم

در پایان این اجلاسیه و با برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجمع بسیجیان با رای‌گیری اعضا، خیرالله دانایی به عنوان رئیس، محمد علیزاده نایب رئیس و فیروز وثوفی به‌عنوان ناظر مجمع انتخاب شدند.

انتهای پیام/