بیانات رهبر انقلاب در فتنه‌ها فصل‌الخطاب است/ بودن مردم و مسئولان در کنار هم، افتخار جمهوری اسلامی
بیانات رهبر انقلاب در فتنه‌ها فصل‌الخطاب است/ بودن مردم و مسئولان در کنار هم، افتخار جمهوری اسلامی
جشن آغاز هفته وحدت با حضور امامان جمعه شیعه و اهل سنت، فرماندار، جمعی از مسئولان و مردم شیعه و سنی سرخس در مسجد النبی اهل سنت این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، جشن آغاز هفته وحدت دیشب با حضور امامان جمعه شیعه و اهل سنت، فرماندار، جمعی از مسئولان و مردم شیعه و سنی سرخس در مسجد النبی اهل سنت این شهرستان برگزار شد.

مولوی سید عبدالعزیز پارسا، امام جمعه اهل سنت سرخس در این مراسم اظهار کرد: به شهادت قرآن کریم، پیامبر اسلام برای جهانیان به‌عنوان پیامبر رحمت معرفی شده است.

وی افزود: پیامبر اسلام وحدت و اخوت و برادری را برای جامعه اسلامی به ارمغان آورد؛ امروز وحدت عامل عزت و عظمت و پیروزی تمدن‌ها و تفرقه موجب نابودی تمدن‌ها می‌شود.

امام جمعه اهل سنت سرخس بیان کرد: قرآن کریم از وحدت به عنوان نعمت و تفرقه را به عنوان عذاب الهی معرفی کرده است؛ دشمنان اسلام تلاش می‌کنند تا وحدت را که عامل ترقی مسلمانان بوده را خدشه‌دار کنند.

بیانات رهبر انقلاب در فتنه‌ها، فصل‌الخطاب است

مولوی پارسا عنوان کرد: امروز امنیت و وحدت در کشور ما به برکت نظام اسلامی است؛ دشمنان نظام از اعتراضات اخیر استفاده کردند و هرج و مرج ایجاد کردند.

امام جمعه اهل سنت سرخس ادامه داد: دست بیگانگان در حوادث اخیر دخالت داشت؛ دشمن در حادثه زاهدان به دنبال ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی بود.

وی تصریح کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب که در فتنه‌ها، فصل‌الخطاب است، مرهمی برای قلوب مردم شد؛ به برکت بیانات رهبر انقلاب این غائله هم ختم می‌شود و به کوری چشم دشمنان امنیت و وحدت در کشور ما از بین نمی‌رود.

کشورهایی که امنیت عاریه‌ای دارند، دیر یا زود گرفتار عذاب الهی می‌شوند

حجت‌الاسلام محمود غلامی جامی، مسئول ادارات و نمایندگی‌های اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه پیامبر اسلام بشریت را تکان داد و بشریت را به کمال رساند، اظهار کرد: مهم‌ترین ویژگی پیامبر که منجر به جذب مردم به آن حضرت شد، خلق نیکو بود.

وی افزود: ویژگی دیگر پیامبر اسلام، رحمت و مهربانی آن حضرت نسبت به جهانیان بود؛ پیامبر اسلام مایه دفع عذاب از امت بودند؛ ویژگی سوم پیامبر اسلام این بود که دلش برای وحدت امتش می‌تپید؛ فلسفه آمدن پیامبر از مکه به مدینه رفع اختلاف بین اقوام بود؛ پیامبر گرامی اسلام مسجد ساختند تا خانه خدا مایه وحدت مسلمانان شود.

حجت‌الاسلام غلامی جامی با بیان اینکه وقتی قرآن امر به وحدت می‌کند، باید دنبال همگرایی باشیم، گفت: وقتی وحدت آمد، زیر یوغ استکبار نمی‌رویم؛ خدا نمی‌خواهد مومنان زیر یوغ استکبار بروند؛ وحدت مایه قدرت امت اسلامی است؛ کشورهایی که امنیتشان عاریه‌ای است، قطعا مقابل حرف قرآن عمل می‌کنند.

کارشناس ادیان و فرق اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: دشمن برای اغتشاشات اخیر ماه‌ها برنامه‌ریزی کرده بود؛ فضا برای انتقاد باز، اما اغتشاش قاعده دشمن است؛ آن‌هایی که دنبال تفرقه هستند، غافل‌اند؛ مردم فهیم و منطقی انتقاد و اغتشاش را تشخیص می‌دهند.

وی عنوان کرد: آن‌ کشورهایی که امنیت عاریه‌ای دارند، دیر یا زود گرفتار عذاب الهی شده و مردم یقه حکام خودفروخته را خواهند گرفت، حکامی که دستشان در دست رژیم صهیونیستی است.

امروز بودن مردم و مسئولان در کنار هم، افتخار جمهوری اسلامی است

در ادامه مراسم مولوی یوسفی، مهمان ویژه این مراسم نیز با تاکید بر اینکه ولادت پیامبر اسلام، ولادت هدایت و رحمت است، اظهار کرد: ولادت پیامبر نقطه عطف بشریت بود و بشریت معنا گرفت؛ تمدن اسلامی از غار حرا شروع شد و تا ابد ادامه دارد؛ بشریت باید همیشه گوش به علما و رهبرانشان باشند.

وی با بیان اینکه هفته وحدت ابتکار حضرت امام راحل بود، گفت: وحدت همکاری بر اساس مشترکات و پرهیز از اختلافات است؛ وحدت ندای همه انبیای الهی است.

مولوی یوسفی با بیان اینکه امروز بودن مردم و مسئولان در کنار هم، افتخار جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: مطالبه گری حق هر انسانی است، اما اغتشاش از مطالبه گری جدا است؛ باید بدانیم همان‌طور که امام راحل گفتند، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و جبهه حق و باطل تا قیام قیامت ادامه دارد و پیروزی هم از آن جبهه حق است.

انتهای پیام/

خبرنگار :احسان بابائی

  • نویسنده : احسان بابائی