بستن نمایشگاه کتاب سال کار اشتباهی بود که نباید دوباره تکرار شود
بستن نمایشگاه کتاب سال کار اشتباهی بود که نباید دوباره تکرار شود
امام جمعه موقت سرخس با بیان اینکه مشکل نمایشگاه کتاب سال باید با یک مدیریت صحیح و درست حل می شد، گفت: بستن نمایشگاه کتاب سال کار اشتباهی بود که نباید دوباره تکرار شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام علی اصغر شریعتی در خطبه های این هفته نمازجمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و با بیان اینکه متاسفانه عیب جویی نقل برخی از مجالس مسلمانان شده است، گفت: کم پیدا می کنیم مجلسی که در آن عیب جویی دیگران نباشد و این کار خطایی است که متاسفانه در برخی مجالس مسلمانان شاهد آن هستیم.

 

امام جمعه موقت سرخس افزود: در فعالیت های اقتصادی کشور اسراف زیاد شده است که این نشانه ضعف ایمان است.

 

شریعتی تصریح کرد: حق حساب گرفتن و مردم را پشت در ادارات نگه داشتن از حربه های شیطان است، شیطانی که مدام برای انسان تدبیر می کند.

 

خطیب نمازجمعه سرخس در ادامه با اشاره به اینکه هر سال در شهرستان شاهد افتتاح نمایشگاه کتاب سال هستیم، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های بسیار ارزشمند و خوبی که هر سال در شهرستان برگزار می شود، نمایشگاه کتاب سال است.

 

وی به اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه اشاره کرد و افزود: تمام علوم گذشتگان ما از کتاب و کتابخوانی به دست آمده و تمامی روایات و احادیث، مطالب اخلاقی و سیاسی به وسیله کتاب معرفی می شوند.

 

امام جمعه موقت سرخس کتاب را ذخیره علمی و ابزار ارتقای جامعه عنوان کرد و گفت: جامعه ای در سطوح علمی بالا قرار می گیرد که مطالعاتش زیاد باشد.

 

شریعتی اظهار داشت: مردم باید کتابی را انتخاب و خریداری کنند که بتواند پاسخگوی نیازهای آن ها باشد.

 

وی ادامه داد: مردم شهرستان سرخس با توجه به سابقه سال های قبل نشان داده اند که مردمی کتاب دوست هستند.

 

خطیب نمازجمعه سرخس با اشاره به بازگشایی یازدهمین نمایشگاه کتاب سال سرخس بیان داشت: هر سال شاهد استقبال و حضور گسترده تر شهروندان در این نمایشگاه هستیم.

 

امام جمعه موقت سرخس با انتقاد از تعطیلی چهار روزه این نمایشگاه تصریح کرد: تعطیلی نمایشگاه کتاب باعث نارضایتی شهروندان و ناشران شد و انتظار می رفت اگر مشکلی است، با تدبیر حل می شد تا منجر به تعطیلی نمایشگاه نشود.

 

شریعتی اظهار داشت: مشکل نمایشگاه باید با یک مدیریت صحیح و درست حل می شد، نه اینکه به زور متوسل شویم.

 

وی تصریح کرد: بستن نمایشگاه کتاب سال کار اشتباهی بود که نباید دوباره تکرار شود.

 

خطیب نمازجمعه سرخس با بیان اینکه نمایشگاه کتاب سال به تمامی مردم شهرستان تعلق دارد و شهرک گاز فقط یک وسیله است، خاطرنشان کرد: امسال نیز مانند سال های گذشته مردم شهر و به خصوص روستاها از این نمایشگاه استقبال خوبی داشتند.

 

امام جمعه موقت سرخس از استقبال گسترده همشهریان از نمایشگاه امسال تقدیر کرد و افزود: کتاب مانند غذا است و اگر غذا سالم نباشد، روح و فکر ما را مریض می کند، بنابراین باید در انتخاب کتاب های مفید دقت داشته باشیم.

 

شریعتی در ادامه با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: همان طور که مردم در پیروزی انقلاب اسلامی حضور پررنگ داشتند، باید در جشن های انقلاب اسلامی نیز حضوری باشکوه داشته باشند.

 

خطیب نمازجمعه سرخس خاطرنشان کرد: پس از گذشت ۳۷ سال، انقلاب اسلامی با تمامی مشکلات و کارشکنی های داخلی و خارجی سر پا ایستاده است.

 

وی رهبری خردمندانه و هوشمند و مردم بابصیرت و صبور را از عوامل حفظ انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: در هیچ جای دنیا انقلابی مانند انقلاب اسلامی ایران سراغ نداریم که با وجود تحریم های سخت و ظالمانه بتواند ایستادگی کند و چنین پیشرفت هایی داشته باشد.

 

شریعتی در پایان گفت: رهبری، وحدت و یکپارچگی و بصیرت داشتن ملت در مقابل فتنه گران داخلی و خارجی، مجموعه ای هستند که انقلاب اسلامی را حفظ کرده اند.

انتهای پیام/